Johannetje2 Geplaatst: 23 juli 2010 Rapport Geplaatst: 23 juli 2010 Hallo! Ik vraag me af hoe het moet, zelfs op het forum van sa-mp nog niks kunnen vinden maar hoe maak ik PED - BOTS? Dus mensen die door de server worden bestuurd? Mvg, Johannetje2 Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 23 juli 2010 Rapport Geplaatst: 23 juli 2010 (bewerkt) http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=110195 Here you are. Bewerkt: 23 juli 2010 door GTAguillaume Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 24 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2010 http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=110195 Here you are. Bedankt man! Het werkt! Hoe kan ik hem laten schieten? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 24 juli 2010 Rapport Geplaatst: 24 juli 2010 Gewoon schieten als je je NPC aan het "recorden" bent, maar als je mikken bedoelt, ik dacht dat dat (nog) niet ging, er waren wel alternatieven, maar daar die werken absoluut niet goed. (Ik script al aan paar maand niet meer in Pawno, dus het kan zijn dat er nu een nieuwe functies zijn waarmee je better op personen kan mikken) Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 24 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2010 Al schiet ik nu met een geweer of rpg, hij gaat niet dood of de wagen gaat niet kapot. Waarom niet? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 24 juli 2010 Rapport Geplaatst: 24 juli 2010 Omdat dat de bedoeling was, misschien komen er laters functies om dat wel te kunnen, maar nu kunnen NPC's niet dood gaan en niet vechten, met andere woorden, ze zijn alleen bedoelt om steeds hetzelfde rondje te lopen/rijden/vliegen. Je kunt ze ook nog een animatie laten afspelen, maar de rest van de functies werken niet (goed) bij bots. Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2010 Ok bedankt voor de informatie. Ik heb hem inmiddels ook op het sa-mp forum staan, want ik heb hem nu in een lege gamemode gezet want als ik hem in een filterscript zet, connect hij maar krijgt geen skin etc. Kortom, hij is nergens te bekennen! Waar zit de fout denk je? #include <a_samp> new MyFirstNPCVehicle; //Globale variable! public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print(" Blank Filterscript by your name here"); print("--------------------------------------\n"); ConnectNPC("MyFirstNPC","mynpc"); MyFirstNPCVehicle = CreateVehicle(516, 0.0, 0.0, 5.0, 0.0, 0, 0, 5000); //De positie van het voertuig maakt niet uit! return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { if(IsPlayerNPC(playerid)) //Kijken of de gespawnde speler een NPC is { new npcname[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); //De naam aanvragen if(!strcmp(npcname, "MyFirstNPC", true)) //Kijken of de naam klopt { PutPlayerInVehicle(playerid, MyFirstNPCVehicle, 0); //NPC in zijn voertuig stoppen } return 1; } //Ander gescript voor de normale spelers hier return 1; } Reageren
ted80 Geplaatst: 25 juli 2010 Rapport Geplaatst: 25 juli 2010 Als je een samp download op de samp site krijg je het filterscript gl_npcs.pwn erbij , misschien is het handig als je dat filterscript gebruikt? Reageren
Big Boss Geplaatst: 25 juli 2010 Rapport Geplaatst: 25 juli 2010 Zorg ervoor dat er in je gamemode geen verplichte login of zo zit. Anders zal je bot geblokkeerd worden, net als een normale speler. Dus zet deze lijn onder OnPlayerConnect, OnPlayerRequestClass en OnPlayerRequestSpawn: if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1; Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2010 (bewerkt) Zorg ervoor dat er in je gamemode geen verplichte login of zo zit. Anders zal je bot geblokkeerd worden, net als een normale speler. Dus zet deze lijn onder OnPlayerConnect, OnPlayerRequestClass en OnPlayerRequestSpawn: if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1; Dan krijg ik het probleem, hij slaat de functies over? Maar het is een filterscript, houdt daar rekening mee! << FIXED P.S: Ik wil dat als ik /stopnpc typ, dat hij het id zoekt van speler MyFirstNPC en die dan vervolgens kicked. Hoe moet dat? << FIXED Bedankt nog voor alle hulp! Bewerkt: 25 juli 2010 door Johannetje2 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.