Jump to content

Bots


Johannetje2

Recommended Posts

Hallo!

Ik vraag me af hoe het moet, zelfs op het forum van sa-mp nog niks kunnen vinden maar hoe maak ik PED - BOTS? Dus mensen die door de server worden bestuurd?

Mvg,

Johannetje2

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon schieten als je je NPC aan het "recorden" bent, maar als je mikken bedoelt, ik dacht dat dat (nog) niet ging, er waren wel alternatieven, maar daar die werken absoluut niet goed.

(Ik script al aan paar maand niet meer in Pawno, dus het kan zijn dat er nu een nieuwe functies zijn waarmee je better op personen kan mikken)

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat dat de bedoeling was, misschien komen er laters functies om dat wel te kunnen, maar nu kunnen NPC's niet dood gaan en niet vechten, met andere woorden, ze zijn alleen bedoelt om steeds hetzelfde rondje te lopen/rijden/vliegen.

Je kunt ze ook nog een animatie laten afspelen, maar de rest van de functies werken niet (goed) bij bots.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok bedankt voor de informatie.

Ik heb hem inmiddels ook op het sa-mp forum staan, want ik heb hem nu in een lege gamemode gezet want als ik hem in een filterscript zet, connect hij maar krijgt geen skin etc. Kortom, hij is nergens te bekennen!

Waar zit de fout denk je?

#include <a_samp>

new MyFirstNPCVehicle; //Globale variable!
public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Blank Filterscript by your name here");
print("--------------------------------------\n");

ConnectNPC("MyFirstNPC","mynpc");
 	MyFirstNPCVehicle = CreateVehicle(516, 0.0, 0.0, 5.0, 0.0, 0, 0, 5000); //De positie van het voertuig maakt niet uit!
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
 if(IsPlayerNPC(playerid)) //Kijken of de gespawnde speler een NPC is
 {
   new npcname[MAX_PLAYER_NAME];
   GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); //De naam aanvragen
   if(!strcmp(npcname, "MyFirstNPC", true)) //Kijken of de naam klopt
   {
     PutPlayerInVehicle(playerid, MyFirstNPCVehicle, 0); //NPC in zijn voertuig stoppen
   }
   return 1;
 }
 //Ander gescript voor de normale spelers hier
 return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

Zorg ervoor dat er in je gamemode geen verplichte login of zo zit. Anders zal je bot geblokkeerd worden, net als een normale speler.

Dus zet deze lijn onder OnPlayerConnect, OnPlayerRequestClass en OnPlayerRequestSpawn:

if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1;

Link to comment
Delen op andere websites

Zorg ervoor dat er in je gamemode geen verplichte login of zo zit. Anders zal je bot geblokkeerd worden, net als een normale speler.

Dus zet deze lijn onder OnPlayerConnect, OnPlayerRequestClass en OnPlayerRequestSpawn:

if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1;

Dan krijg ik het probleem, hij slaat de functies over? Maar het is een filterscript, houdt daar rekening mee! << FIXED

P.S: Ik wil dat als ik /stopnpc typ, dat hij het id zoekt van speler MyFirstNPC en die dan vervolgens kicked. Hoe moet dat? << FIXED

Bedankt nog voor alle hulp!

Bewerkt: door Johannetje2
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...