Jump to content

Gpu Problemen


BAD14

Recommended Posts

Hoi Mensen,

Ik heb nou al sinds oktober mijn nieuwe systeem en heb ondertussen ook wel al enkele nieuwere dingen.

Mijn Systeem is op dit moment het volgende:

Rapport van Daan's computer

Uitgevoerd op 24-7-2010, 16:31:45

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: To Be Filled By O.E.M.

- Computermodel: To Be Filled By O.E.M.

- Computernaam: DAAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASRock

- Model: M3A770DE

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P1.10

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Gebruikt), PCI2 (Vrij), PCIE1 (Vrij), PCIE2 (Gebruikt), PCI5 (Vrij)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Phenom II X4 925 Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 3080 MHz

- Socket & Cache(s): CPUSocket, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3199 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (Overig-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (Overig-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 465,76 GB (465,76 GB (C:) )

- Vrije ruimte: 88,28 GB (88,28 GB (C:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Onbekend

- Model(len): C: WDC WD5000AAKS-00V1A0 ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-5240S ATA Device, E: OZA 6NK9IBW1U SCSI CdRom Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: VIA Technologies, Inc.

- Model: VIA High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce GTS 250

- Beeldprocessor: GeForce GTS 250 (0x0615)

- Geheugengrootte: 512 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.17.11.9745

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Dell Computer Corp.

- Model: Dell M570

- Schermresolutie: 1024x768 (Normaal 4:3 XGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 84 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: Microsoft USB Wheel Mouse Optical

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (Ethernet 802.3), Linksys Wireless-G PCI Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.9, MAC: 00:19:66:F6:18:2A, DHCP: 192.168.1.1 & IP: 192.168.1.52, MAC: 00:1C:10:E3:81:7F, DHCP: 192.168.1.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Professional

- Versie: 6.1.7600

- Service Pack: Geen

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Mijn Cpu wordt gekoeld door een Scythe Mugen 2 Rev B.

Nu heb ik de laatste tijd weer problemen met mijn GPU, als ik niks speel is die rond de 60 graden, wat ik al vrij warm vind.(Het gaat dus om deze kaart) Maar zodra ik bijvoorbeeld GTA IV of Sniper Ghost Warrior ga spelen gaat de fan als een gek draaien. Dan wordt de temperatuur rond de 80 graden. Dat vind ik persoonlijk nog niet zo erg, maar na een tijdje game reageert het spel gewoon niet meer. Vaak komen er rare geluiden uit de speakers en strepen/artifacts op het scherm. Dan is de pc alleen nog te gebruiken na een reset. Hierdoor is het spelen van een game eigenlijk niet echt meer mogelijk.

Wat zijn nu oplossingen? Terug sturen naar Azerty of iets dergelijks?

Ik heb de kaart er van de week nog een keer uitgehaald en het stof weggehaald. Ook heb ik toen de koelpasta vervangen door Arctic Silver 5.

Alvast bedankt voor de hulp,

Daan

Bewerkt: door BAD14
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BAD14

    16

  • Sprunk

    9

  • wesley123

    9

  • Hayte

    3

Heb je serieus de grafische kaart uit elkaar gehaald en de koelpasta verandert?

Zou me niks verbazen als je een garantie ding kapot hebt gemaakt ofzo, maar ja.

Ik zou eerst proberen de drivers eraf te halen, en dan de nieuwste drivers erop. Werkt hij daarna nog niet? Opsturen die handel.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je serieus de grafische kaart uit elkaar gehaald en de koelpasta verandert?

Zou me niks verbazen als je een garantie ding kapot hebt gemaakt ofzo, maar ja.

Ik zou eerst proberen de drivers eraf te halen, en dan de nieuwste drivers erop. Werkt hij daarna nog niet? Opsturen die handel.

Haha, ja dat heb ik gedaan. Zo raar vond ik dat nog niet. Maar ik denk niet dat het daar aanlicht aangezien hij daarvoor ook al vaak die problemen vertoonde. Ik ga nu dan wel iets proberen met de drivers.

Link to comment
Delen op andere websites

oh zo, dan begrijp ik het wel. Ik heb zojuist de drivers verwijderd en opnieuw de nieuwste geinstalleerd, ik ga nu even een testje doen met Sniper Ghost Warrior ik laat je zo weten of hij vast gaat hangen.

EDIT:

Ik heb zojuist even gepspeeld, hij ging de eerste 5/10 minuten gewoon goed. De temperatuur was wel al snel rond de 82 graden en de fan blies 100%. Er zitten in mijn CM Gladiator 600 wel meerdere fans ingebouwd en die draaide ook wel. Zodra ik de fan in het zijpaneel iets zachter zette, kapte die er al na 2 minuten mee. Strepen door het scherm en windows geeft aan dat hij niet reageert. Dit is dus duidelijk een hitte probleem, ik kan het wel proberen zo goed mogelijk te koelen, maar dat is toch eigenljk onacceptabel? Want ik verwacht wel van een kaart dat de stock koeler wel goed genoeg is als ik niks overlockt etc.?

Bewerkt: door BAD14
Link to comment
Delen op andere websites

Stress je videokaart eens een tijdje met Furmark. Download Furmark hier en draai dan de stability test.

Wat ik wel kan zeggen is dat je temperaturen aan de hoge kant zijn. Ik heb zelf ook een GTS250 videokaart welke ik lichtelijk heb geoverklokt. Idle staat mijn meter op 48c en tijdens een zware test als Furmark tikt hij de 80c aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke , dan ga ik waarschijnlijk een RMA aanragen bij Azerty.

Wat is het idee achter de RMA? Denk je dat ze een defect zullen vinden en wat is hier het gevolg dan van? Ik denk niet dat ik mijn geld terug zou krijgen of wel?

Want het klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb liever geld terug en dat investeren in een andere kaart maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. Want eerlijk gezegt ben ik wel een beetje klaar met deze kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk zullen ze de kaart inspecteren. Als hij defect word beschouwd door hun zullen ze hem denk ik niet laten repareren, maar ze zullen je een andere GTS250 aanbieden ter vervanging. Deze kaart is namelijk niet meer leverbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vrees dat je geen garantie meer hebt omdat je de koeler gedemonteerd hebt. Club3D staat het niet toe de koeler te demonteren en andere koelpasta erop te doen. Je zou misschien nog een after market koeler kunnen kopen en deze erop te zetten aangezien het duidelijk om een hitte probleem gaat, maar ik hoop dat je GPU nog niet blijvend defect is.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha :schater:

Dat is allemaal waar!

@ Galiorix, Ja hmmm, er zat geen 'Warranry void if removed' stikker op de kaart of iets dergelijks. Dan is dit toch niet echt aan te tonen of wel?

Ik ben zojuist mijn filmpje aan het uploaden op Youtube. Daar speel ik 1 minuut Sniper Ghost Warrior en daarna zijn duidelijk erge artifacts te zien en elk progamme reageert niet meer. Zodra die klaar is met uploaden post ik hem wel even hierzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...