Jump to content

Gpu Problemen


BAD14

Recommended Posts

Vaak kunnen de onderzoekers die diepgaande sekse verichten wel aan de schroeven zien dat ze al eens uitgedraaid zijn. En als ze die andere koelpasta zien is het al helemaal einde verhaal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BAD14

    16

  • Sprunk

    9

  • wesley123

    9

  • Hayte

    3

nou ik betwijfel of het wel een hitteprobleem is, het lijkt me meer gewoon een defect aan de videokaart, 83 graden is simpelweg een normale temperatuur(voor de normale pc gebruiker) en is geen reden voor artifacts. Dat de kaart na een tijdje stopt met werken wijst wel op een soldeer tin probleem, maar afaik kwam dat alleen voor bij de 8800 of 9800.

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik betwijfel of het wel een hitteprobleem is, het lijkt me meer gewoon een defect aan de videokaart, 83 graden is simpelweg een normale temperatuur(voor de normale pc gebruiker) en is geen reden voor artifacts. Dat de kaart na een tijdje stopt met werken wijst wel op een soldeer tin probleem, maar afaik kwam dat alleen voor bij de 8800 of 9800.

Er zit een G92b in de GTS250, een doorontwikkelde versie van de GPU in de 8800 en 9800 serie. Zelfde problemen dus.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

En dat bakken was serieus. Daardoor smelt het soldeersel zodat het weer goed trekt. Overigens zou ik dat pas als allerlaatste proberen.

Ik weet dat het serieus is, ik heb er ook over gelezen. Door een fout soort soldeertin kan het tin bij hoge temperaturen gaan smelten waardoor een chip of whatever los kan gaan zitten waardoor de kaart niet meer werkt. Door hem in de oven te doen kan dit gefixt worden.

@Galiorix; Het ligt neit aan de gpu itself, maar het tin dat ze gebruiken om het vast te solderen, dat kwam daarom alleen bij de 8800 voor geloof ik, maar kan maarzo zijn dat het tin niet veranderd is nvidia kennende.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat het serieus is, ik heb er ook over gelezen. Door een fout soort soldeertin kan het tin bij hoge temperaturen gaan smelten waardoor een chip of whatever los kan gaan zitten waardoor de kaart niet meer werkt. Door hem in de oven te doen kan dit gefixt worden.

@Galiorix; Het ligt neit aan de gpu itself, maar het tin dat ze gebruiken om het vast te solderen, dat kwam daarom alleen bij de 8800 voor geloof ik, maar kan maarzo zijn dat het tin niet veranderd is nvidia kennende.

Ik denk het ook niet, de problemen komen namelijk pas na een paar jaar gebruik opzetten en ze konden het eigenlijk ook niet weten. Behalve dat ze waarschijnlijk bewust voor goedkopere tin zijn gegaan zodat ze meer kaarten konden produceren voor minder geld.

Link to comment
Delen op andere websites

nee idd, maar deze discussie is denk ik ook verder niet relevant voor de TSer

Ik heb het filmpje gezien, en ik moet zeggen, dat is echt een wtf geval. Ik weet zelf neit goed wat ik er nou van moet denken, maar kun je het laatste nog even beschrijven? Het spel crasht ineens, god knows why, vervlogens gaat de muisaanwijzer leip doen en de hele pc, kun je het meer beschrijven? Ik zag ook een error op het eind, wat zegt die error?

Het eerste wat nu in me op komt is gewoon een driver probleem, want het beeld lijkt zich uiteindelijk te herstellen(je filmpje eindigd in Vista Basic). Het lijkt me niet echt een videokaart probleem, dan was het beeld niet terug gekomen namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou een driver probleem kunnen zijn. Maar je had die al opnieuw geïnstalleerd heb ik begrepen. Installeer eens een eerdere versie, misschien is het een fout in de meest recente driver uitgave.

Link to comment
Delen op andere websites

Met andere drivers heb ik al meerdere keren geprobeerd, de drivers zijn een maandje geleden upgedate toen er nieuwe drivers waren. Daarvoor had ik ook al weleens dezelfde problemen.

In het filmpje reageert het spel dus niet wat Windows ook aangeeft. Op dat moment kan ik de muis wel gewoon zelf besturen en ik probeer ook nog IE op te starten. Er komen meerdere errors. Zodra IE op is gestart reageert die ook niet meer en Ultramon geeft ook een error. (Dualscreen software) Daar zal het niet aanliggen. Alle progamma's reageren of werken op eens niet meer. Na dat ik de pc met de reset knop opnieuw heb opgestart doet het systeem het weer normaal.

Link to comment
Delen op andere websites

UltraMon encountered a fatal error and will exit.

More information:

Version: 3.0.10

OS: 6.1.7600 x32

Source File : \ButtonRendererVistaComposited.cpp

Line: 602

Return Value: 2

Last Error: 0

Ik denk zelf dat dit niet het probleem is aangezien dit een paar maandjes geleden ook voorkwam toen ik nog 1 scherm had.

Link to comment
Delen op andere websites

okee dus het kwam eerder voor?

Kan je info geven over hoe je pc toen in elkaar zat en nu in elkaar zit? Had je toen dezelfde kaart?

Zou je trouwens mss ook op de 1 of andere manier een BSoD kunnen forceren, dan kunnen we er ten misnte wat uithalen, zoals het nu is is het gewoon een lijstje afgaan, want we weten in feite niks, in ieder geval niet genoeg om het probleem te traceren, en dat is niet jou schuld, je informatie is imo duidelijk genoeg.

Zou je toch kunnen proberen info over je software te geven? Welk OS draai je? is je pc up to date etc. allemaal van zulke dingen.

Nu ook ik over de software dacht bedacht ik me ineens dat het misschien ook wel iets met DirectX te maken hebben, misschien handig die opnieuw te installeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja het probleem kwam eerder voor.

Toen had ik bijna hetzelfde, alleen nu heb ik een Scythe Mugen 2 Rev. B ipv een AMD Stock koeler en ik heb een CM Gladiator 600 ipv een of andere oude Fujitsji kast.

Ik heb laatst wel een keer een BSoD gehad, met iets van dumping physical memory maar ik weet het niet meer zo goed.

Hoe is het mogelijk om er dan een te forceren?

Ik draai dus Windows 7 en die wordt altijd automatisch geupdated.

Ik zal eens gaan kijken naar DirectX

Link to comment
Delen op andere websites

De temperaturen die u vermeld zijn normale temperaturen voor een video kaart.

Een video kaart mag ongeveer de 100 graden bereiken.

U kunt RMA aanvragen voor uw complete systeem zodat wij voor u kunnen onderzoeken wat het probleem is.

Dat is de reactie die Azerty terug stuurde.

Om een RMA aan te vragen voor mijn hele systeem vind ik een beetje onnodig volgens mij.

Ik heb hier ook op geantwoord dat ik denk dat het aan de GPU ligt en niet aan de rest. Ik heb ookhet filmpje meegestuurd.

Dit is toch duidelijk een probleem van mijn GPU?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...