Jump to content

[New][€500/600]Mythbuster

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo mensen, ik heb voor mijn school een nieuwe laptop nodig, aangezien mijn oude laptop een AMD Athlon processor heeft, en AMD Athlon staat bij "not supported"...(Bagger zooi! Daar gaat weer 500 euro!)

Zouden jullie me hiermee kunnen helpen? Ik heb geen flauw benul van laptops :7

Budget: Volgens de school zou hij €500 a €600 euro kosten. Aub zo goedkoop mogelijk!!!!!!!!!

Doel: Voor school, moet Maya, 3DS Max, Motionbuilder, Mudbox, Sketchbook Pro en Softimage kunnen draaien.

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Maakt niet uit

Benodigde randapparatuur: Alleen eventueel een muis, maar dit kan ik zelf wel zoeken :)

Besturingssysteem: Windows XP Pro Service pack 2 of hoger

Windows Vista Business Service Pack 1 of hoger

Windows 7

Ikzelf geef de voorkeur aan XP, omdat ik dat thuis ook draai, maar ik snap dat het in deze tijd moeilijk is om een nieuwe laptop te vinden met XP :7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen, heb ik niet?...

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: (Even overtypen...)

Processor: Dual Core, voorkeur voor Intel

(Not supported zijn Intel Celeron, Intel Itaniums, AMD Sempron en AMD Athlon) (* Bij Maya staat dat AMD Athlon gewoon goed is... zal dus aan de andere programma's liggen...)

RAM geheugen: 2Gb Ram of meer

Harde schijf: 80 GB of meer

Optical drive: DVD speler om programma's te installeren...

Videokaart: Moet Pixel Shader 2.0 of 3.0 aankunnen. Moet resolutie van 1990x400(wie heeft dat verzonnen?) aankunnen, en daarnaast dus Maya

Draadloos netwerk kaart: 802.11a, 802.11b of 802.11g compliant wireless network card that support 128 bitencryption. Dit kan ofwel een interne Mini PCI kaart of externe PCMCIA kaart zijn...

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: N.v.t. bij laptop?

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig?, gebruik hem alleen voor school

Gewicht: zo licht mogelijk, aangezien ik hem overal mee naartoe moet zeulen :7

Zo duurzaam mogelijk, al ben ik er nog zo zuinig op, hij zal heus wel een keer een stootje moeten kunnen verduren!

Verder moet hij de volgende programma's aankunnen:

Maya Studentsuperpack (Maya Unlimited(nieuwste), Combustion(nieuwste), Cleaner XL, Motionbuilder 7.5

Ik snap dat ik zelf ook moet kijken, maar zou iemand me zo ver mogelijk op weg willen helpen. Ik heb zelf nog nooit een laptop gekocht, en alleen een keer op die van m'n vader gewerkt om wat modellen te laten zien in Maya tijdens het sollicitatiegesprek van die school! Maya draaide op die laptop maar amper, lage FPS...

Verder: Als iemand weet hoe ik iets van de oude laptop kan behouden om kosten te besparen is dat heel fijn. Mijn vader zegt dat dat veel te moeilijk is om daar weer wat uit te gaan slopen of in te gaan bouwen. De oude laptop die ik heb is een Acer Aspire 7520 met de volgende onderdelen:

-AMD Athlon 64 x2 Dual Core-processor

TK-57 (1.9 GHz, 2x 256 KB L2 Cache)

-751 MB NVidia GeForce 7000M TurboCache

-2GB DDR2

-160GB HDD

-DVD-super multi DL

-802.11b/g WLAN

Suggesties en hulp zou heel fijn zijn.

@hieronder: ik denk eigenlijk beide...

Bewerkt: door Mythbuster

Nog een vraag. Maya maakt dat meer gebruik van de CPU of van de GPU?

Oh je kan laptops wel zelf samenstellen. Door bedrijven zoals DELL en XXODD.

Bewerkt: door PinkDevil

Sterker nog, je vind geen laptops meer met XP. Hoogstens wat netbooks van de vorige generatie maar de huidige serie heeft Windows 7 aan boord. Maar je kan het er zelf op gooien als dat nodig is, grote kans alleen dat je problemen krijgt met drivers en dergelijke.

Windows 7 is een super OS, stap gewoon over zou ik zeggen. Windows XP is na bijna 10 jaar trouwe dienst te oud om nog mee te werken.

Anyway, je eisen zijn lastig. Je hebt een krachtige laptop nodig, maar voor 600 euro heb je die niet echt, zeg maar.

Bewerkt: door Galiorix

Bedoelen ze met "not supported" echt nee, dat gaat niet werken, of nee dat hebben we eigenlijk nog niet echt uitgetest..

Bij spellen zie je namelijk ook vaak staan, laptop grafics cards not supported, but may work (correct me if I'm wrong). En vaak werken ze. Als ze krachtig genoeg zijn, natuurlijk.

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

Bedoelen ze met "not supported" echt nee, dat gaat niet werken, of nee dat hebben we eigenlijk nog niet echt uitgetest..

Bij spellen zie je namelijk ook vaak staan, laptop grafics cards not supported, but may work (correct me if I'm wrong). En vaak werken ze. Als ze krachtig genoeg zijn, natuurlijk.

Hij wil hem niet voor gamen.

Geplaatst:

Hij wil hem niet voor gamen.

Hij gaf het ook alleen als voorbeeld. ;)

Geplaatst:

Ik heb persoonlijk geen idee hoe ze dat bedoelen... 't lijkt mij dat een van die programma's niet van Athlon's houdt zeg maar...

M`n pa had trouwens een laptop gevonden van 550 euro die volgens hem aan de eisen voldoet... Dus het zou wel mogelijk moeten zijn... Nu weet ik dat mijn vader niet echt weet wat pixelshader en zo is, en jullie wel, dus ik luister liever naar een van jullie hiermee...

Geplaatst:

Maar nog even over je laptop, ik zou als ik jou was wat bezuinigen op de processor en dan dat geld in de videokaart pompen. De meeste applicaties die jij wilt draaien vragen veel van je videokaart. Kijk eens op Alienware of XXODD en stel eens een laptop samen.

Geplaatst:

Maar nog even over je laptop, ik zou als ik jou was wat bezuinigen op de processor en dan dat geld in de videokaart pompen. De meeste applicaties die jij wilt draaien vragen veel van je videokaart. Kijk eens op Alienware of XXODD en stel eens een laptop samen.

Je kan geen goeie laptop samenstellen bij XXODD voor minder dan 700-800 euro. Zelfde geld voor Alienware.

• 3 weken later...

Ik heb hier een Packard Bell laptop gevonden die aan de eisen lijkt te voldoen, alleen ik ben niet zeker over de resolutie en over Pixel Shader......

Dit zijn de specificaties van de laptop:

Processor: Intel Pentium Dual Core T4400

Grafische Kaart: Mobile Intel GMA 4500M

Geheugen: 4GB ram

En van de rest zie ik wel dat dat goed genoeg is.

Nou moet ik een resolutie van 1440x900 kunnen draaien, en er moet Pixel Shader 2.0 of 3.0 op kunnen. Op deze website van Intel zie ik bij maximale display resolutie DisplayPort* 2560x1600, HDMI*, VGA staan... Dan weet ik dus nog niets?! 1440x900 schijnt WXGA+ te zijn, als ik er naar Google. Ikzelf heb hier echt geen verstand van. Verder staat er 4.0 bij Shader Model Support, dus dat lijkt me goed genoeg...?!

Als ik op deze website kijk, dan lijkt deze grafische kaart de resolutie niet aan te kunnen, maar het lijkt wel te fixen met een driver...?!

Ik zou het erg fijn vinden als iemand mee zou zoeken. Waar kan ik makkelijk aan zien of een grafische kaart die mongolische resolutie draait?!

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Het gaat er om of je scherm de resolutie aan kan, de videokaart kan het wel aan. Ik zou voor een andere kaart gaan als de 4500, dat zijn klote kaarten. En Packerd Bell zou ik sowieso niet gauw nemen, dan zou ik eerder eerst bij Asus kijken.

Het belangrijkste bij een modelling/anamatie/rendering pakket is een snel ram geheugen, een goede processor en een beetje fatsoenlijke grafische kaart voor het weergeven van alle faces. Een Intel videokaart raad ik zeer af omdat ik nog geen intel kaart tegen ben gekomen die over de 200.000 poly's kwam in 3dsmax zonder te zakken naar een irritant lage framerate.

Bewerkt: door S-te-Fan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...