Jump to content

Zwart beeld na opstarten pc.


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

als ik mijn pc opstart, dan komt hij tot de laadscherm van Bios waaruit je bijvoorbeeld f2 of dergelijk kan drukken om naar setup te gaan ofzo. Opeens valt mijn monitor opeens uit (zoals het normaal gesproken ook in slaapstand gaat)

opeens oranje licht en dan zwart beeld.

Bij computer zelf blijft het oranje licht van mijn hdd ook opeens bij oranje normaal knippert hij gewoon achter elkaar? ik heb ook de geheugen modules steeds op andere manier erin gezet misschien dat het daaraan lag?

maar jammer genoeg blijft het probleem zich voordoen. Ook ander videokaart.

alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan ook wel wat vriendelijker zeg. :puh:

Maar ik ben het wel met hem eens, het kan haast niet anders dan dat de voeding aan het eind van zijn latijn is. Het enige wat je nu moet doen is een nieuwe voeding aanschaffen en inbouwen, daarna zal je PC het hoogstwaarschijnlijk weer doen.

Welke voeding zit er nu in je PC? Dit kun je aflezen van de sticker die erop zit. Het merk en het wattage is het belangrijkst.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan ook wel wat vriendelijker zeg. :puh:

Ik houd het op simpel en effectief. Gewoon het maximale vermogen van je huidige voeding aflezen en dan van een A-merk een nieuwe halen. Afhankelijk van het vermogen kan je dat 40 tot 80 euro gaan kosten.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond die post van Galiorix ook wel lekker straight to the point. :puh:

Maar hoe kan een voeding dan zomaar kapot gaan? Niet dat het mij is overkomen maar ben nieuwsgierig.

Slijtage. In principe heeft geen een onderdeel in je computer het eeuwige leven, maar je voeding samen met de hardeschijf het meest slijtage gevoelig. Bij de harde schijf is dat omdat er veel draaiende onderdelen in zitten (de harde schijven zelf, de schrijf en lees koppen), bij de voeding is het denk ik omdat er constant de energie verdeelt wordt over 3 verschillende voltages (3.3 volt, 5 volt en 12 volt), waarbij de 12 volt lijn vaak weer onderverdeelt zijn in verschillende lijnen. Een voeding levert over zijn hele levensduur ook niet constant hetzelfde vermogen, dat wordt naarmate hij ouder wordt steeds minder. En uiteindelijk stopt hij er mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...