Jump to content

Hacker op netwerk?


MegaPilot

Recommended Posts

Hey, net ging m'n internet ongelofeljik traag(normaal gaat het als een sneltrein), en ik denk dat er een hacker op het netwerk zit. Met Advanced IP Scanner(zie Software Handleiding in deze forumsectie) zag ik maar liefst 3 computers op het netwerk zitten. Eentje met de naam VAIO-VAIO(laptop van m'n broer waar ik mee bezig ben), brecht(mijn eigen laptop die ook aanstaat) en een computer met de naam "." . Ik weet niet zeker of er iemand op het netwerk zit(misschien staat dat puntje voor de vaste computer die uitstaat, wat niet kan kloppen gezien het feit dat die .-computer op 'alive' staat bij Advanced IP Scanner), daarom vraag ik het effe hiero. :)

Mvg,

MegaPilot

PS: Het netwerk is beveiligd met WEP.

Link to comment
Delen op andere websites

Beveiligen met WEB is hetzelfde als een klein tuinhekje voor je huis zetten, zinloos. Het is inderdaad goed mogelijk dat je buurman/vrouw je internet zit af te tappen.

Probeer je netwerk eens te beveiligen met WPA of zelfs WPA2. Dat zijn de betere bunkers voor je netwerk.

Tevens kun je kijken of je router de optie heeft om "onzichtbaar" te worden. Dan kunnen mensen met minder computerkenners hem niet eens spotten met hun wifi kaartje. En als dat nog niet genoeg is kun je met MAC filters gaan werken. Een MAC adres is een bepaald identificatie nummer wat aan een apparaat in het netwerk word toegekend. Door een MAC filter te installeren beveilig je je router nog beter. Alleen apparaten met een MAC adres wat jij ingeeft kunnen verbinding maken met de router.

Maar dat is voor later, probeer eerst eens over te gaan op WPA(2).

EDIT @ Hierboven: Binnen 2 minuten. ;) En dan doel ik niet op de tussen tijd van onze posts, maar op de snelheid waarmee je WEP kan kraken.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Als je hem in je netwerk kunt zien (start -> Netwerk) dan is die computer wel degelijk aan.

Ik zag hem met Advanced IP Scanner.

NOTE: Volgens mij is dat puntje de router ofzo, dat puntje zit constant op het netwerk..Heeft iemand een IP scanner waarmee ik duidelijkere resultaten kan zien dan de naam en het MAC-adres van die computer? Nog zoiets, dat puntje eindigt met een 1, terwijl die bij mij eindigt met 106 en bij m'n broer op 100(bij dat puntje ontbreken er dus 2 cijfers..).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...