Jump to content

Shift toets

51 leden hebben gestemd

1. 1. Welke shift gebruik jij en wat is je schrijfhand

• Ik gebruik voornamelijk de linker shift en ben linkshandig
      5
    • Ik gebruik voornamelijk de linker shift en ben rechtshandig
      35
    • Ik gebruik voornamelijk de rechter shift en ben linkshandig
      2
    • Ik gebruik voornamelijk de rechter shift en ben rechtshandig
      1
    • Ik gebruik beiden kanten even veel.
      8
    • Shift is toch voor hoofdletters? Daar doe ik niet aan.
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik gebruik alleen de linker besturingstoetsen. Soms gebruik ik met één hand de rechter Alt in combinatie met de PrintScreen toets.

• Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Thundercover

3

• Sprunk

3

• .Wacko

3

• Flitskikker

2

Geplaatst:

Ik gebruik net de shift aan de kant die ik niet gebruik (blind typen).

Bij S dus rechts, bij P links, bij T rechts, bij Y links, ...

Geplaatst:

Ben er nu opeens achter gekomen dat ik alleen de linker shift ben (ik ben linkshandig). En dat windoos-knopje gebruik ik nooit, en wanneer ik hem gebruik is het ook de linker.

Ik typ niet echt met 10 vingers, meer met 5 - 6, beetje heel raar maar toch kan ik meestal sneller en beter typen dan de rest.

Geplaatst:

Ik kan me niet herinneren dat ik ook de rechter shift toets of de rechter ctrl toets heb gebruikt. Ik gebruik gewoon automatisch altijd de linker. En ik moest dus ook net als Thundercover eerst naar de rechter shift-toets zoeken, dus dat zegt al genoeg denk ik. Ik ben trouwens rechtshandig, wat misschien ook wel logisch is. Het lukt me ook maar net om bij de rechter shift-toets te komen, terwijl het bij de linker veel makkelijker gaat.

Geplaatst:

Als je blind leert typen moet je normaal de rechter shift gebruiken voor hoofdletters/tekens die je met je linkerhand typt en vice versa.

Ik heb op school blind leren typen, maar zelf gebruik ik de rechter shift haast nooit.

Ik heb 'm enkel ingesteld als de 'verschuil-knop' in GTA IV omdat die vlakbij de pijltjes toetsen zit.

WASD gebruiken om te gamen is geen optie op een Belgisch toetsenbord.

Geplaatst:

Ik heb 'm enkel ingesteld als de 'verschuil-knop' in GTA IV omdat die vlakbij de pijltjes toetsen zit.

WASD gebruiken om te gamen is geen optie op een Belgisch toetsenbord.

Dat lijkt mij dus een ontzettend onhandig toetsenbord. :puh:

Geplaatst:

Ik gebruik altijd de linkershift en ik ben rechtshandig, ook typ ik blind maar ik heb dat nooit geleerd dat je met je tegengestelde hand moet 'shiften'. Ook gebruik ik altijd de linker Ctrl en Alt voor bijvoorbeeld Ctrl - Alt - Delete. Aan de rechterkant gebruik ik eigenlijk alleen de enter en backspace, verder niet echt veel.

Geplaatst: (bewerkt)

"Ik gebruik voornamelijk de linker shift en ben rechtshandig"

Ja... Het is eerder een gewoonte geworden. Ik raak zelden die andere shift of CTRL of wat-dan-ook knop aan, tenzij ik niet blind typ :clown:.

Ik heb, daarentegen, wel eens geprobeerd om mijn muis aan mijn linkerhand te gebruiken, dat lukt me echt niet. Ik ga steeds de andere kant uit :puh:. Ik weet wel dat dat waarschijnlijk zal beteren na verloop van tijd, maar daar had ik geen zin in xD. Gelukkig zit alles meestal wel aan de rechterkant. Zoals bijvoorbeeld ook de versnellingen van een auto.

Bewerkt: door vice
Geplaatst:

Mijn beide shift-toetsen werken om onverklaarbare redenen al een hele tijd niet meer. Ze werken allebei niet, dus moet het toch iets met de software zijn.. Daarom heb ik iets gedownload dat ervoor zorgt dat je CAPS-lock werkt als een shift-toets. Dus ik ben rechtshandig en gebruik altijd mijn linkershiftcapsubermod.

Geplaatst:

Ik gebruik linkse shift met me pink, en ik ben rechtshandig. Maar meestal gebruik ik shift om iets te selecteren, jeweetwel bovenste shift inhouden en dan onderste klikken :)

Geplaatst:

De linker shift toets en ik ben rechts.

Ik heb het mezelf zo aangeleerd en ik gebruik bijv ook nooit de rechter enter toets.(Alleen die in het midden.)

Geplaatst:

Ik gebruik linkse shift met me pink, en ik ben rechtshandig. Maar meestal gebruik ik shift om iets te selecteren, jeweetwel bovenste shift inhouden en dan onderste klikken :)

Hetzelfde voor mij :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Linker shift. En dan met mijn pink daarop en dan de letters waar ik bij kan met mijn vinger nog op de Shift. De rest doe ik rechts. Ik ben ook rechtshandig.

Eerst gebruikte in altijd Caps-Lock, maar dat was irritanter.

Bewerkt: door dji-unit
Geplaatst:

Ik ben linkshanig en gebruik altijd de linker shift. :)

Ik gebruik mijn pink voor de shift in te houden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...