Jump to content

Shift toets

51 leden hebben gestemd

1. 1. Welke shift gebruik jij en wat is je schrijfhand

• Ik gebruik voornamelijk de linker shift en ben linkshandig
      5
    • Ik gebruik voornamelijk de linker shift en ben rechtshandig
      35
    • Ik gebruik voornamelijk de rechter shift en ben linkshandig
      2
    • Ik gebruik voornamelijk de rechter shift en ben rechtshandig
      1
    • Ik gebruik beiden kanten even veel.
      8
    • Shift is toch voor hoofdletters? Daar doe ik niet aan.
      0

Recommended Posts

• Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Thundercover

3

• Sprunk

3

• .Wacko

3

• Flitskikker

2

Geplaatst:

Ik druk met mijn linkerhand de linkershift in en met mijn rechterhand druk ik de letters in. Ben zelf rechtshandig.

Geplaatst:

Rechtshandig en gebruik alleen maar de rechter shift. Ctrl gebruik ik zowel links als rechts.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik gebruik de linker Shift, terwijl ik rechts ben, dat komt door de spellen:

W,A,S, en D zijn bij GTAIVV Bully en racespellen meestal de standaard toetsen zijn en dan is bij gta4 LS sprinten rechterhand op de muis:)

Geplaatst:

Rechtshandig, voornamelijk linker-shift-toets. Voor sommige dingen misschien de rechter-shift, maar voor teksten typen en programmeren gewoon de linker, evenals de linker-ctrl en linker-alt. Heeft denk ik ook iets te maken met de verdeling van taken, ook door spellen. Linkerhand is toetsenbord-taken (alt/ctrl-tab, alt-1/2/3/x, ctrl-alt-1/2/3/x, ctrl-s/c/v/a, etc.., voor spellen natuurlijk deze afzonderlijk) en linkerkant van het typ-gedeelte, rechterhand is voor de muis en de rechterkant van het typ-gedeelte. Als je met de rechterhand meer de muis en met de linkerhand meer de controls gebruikt, ga je tijdens het typen dan waarschijnlijk ook automatisch de linker-shift gebruiken.

Ik heb overigens ook blind leren typen, en daar leer je inderdaad dat je de shift moet inhouden met de hand die de letter niet moet intikken. Maar ja, als je wat meer met het toetsenbord gaat doen ga je automatisch doen wat je lekkerder vindt werken.

Geplaatst:

Bij mij altijd. Als het de linker helft is linkershift en andersom. Weet iemand hoe je die irritanten plaktoets uitschakelt?

Geplaatst:

Zoek via de zoekbalk in het Configuratiescherm naar plaktoetsen (valt onder toegankelijkheid). Of toets de (linker) shift vijf keer achter elkaar in, dan wil het de eerste keer ook nog vragen of je het ingeschakeld wilt hebben.

Geplaatst:

Ik de rechter raak ik eigenlijk zo goed als nooit aan, net als de rechter CTRL, rechter Windows knop en die knop met dat menuutje.

Idem, alhoewel ik er nu voor zou moeten pleiten de linkershift juist groot te maken ipv de rechter. :engel:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...