Jump to content

PC upgraden;

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo, ik wil mijn pc upgraden, maar tot hoever kan ik gaan?

dit is mijn pc: Rapport van Marcel's computer

Uitgevoerd op 27-7-2010, 21:31:36

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|FUJITSU SIEMENS  

|Computermodel:|SCENIC W  

|Computernaam:|JUNIOR-51975364  

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem  

empty.gif   

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|FUJITSU SIEMENS  

|Model:|D1837   

|BIOS Fabrikant:|FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.  

|BIOS Model:|Version 5.00 R1.11.1837, versie 5.00 R1.11.1837   

|Aansluitingen:|PCI-Express x16 (Gebruikt), PCI-Express-1 x1 (Vrij), PCI-Express-2 x1 (Vrij), PCI-1 (Vrij), PCI-2 (Vrij), PCI-3 (Vrij), PCI-4 (Vrij)  

|Poorten:|SMsC (Muis), SMsC (Toetsenbord), SMsC (Parallel), SMsC (Serieel), SMsC (Geen), ICH6 (Geen), ICH6 (Geen), ICH6 (Geen), ICH6 (Geen), ICH6 (Geen), ICH6 (USB), ICH6 (USB), ICH6 (USB), ICH6 (USB), Intel 915G (Video), BCM5751 (Netwerk), AD1986 (Audio), AD1986 (Audio), AD1986 (Audio)  

empty.gif   

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (Dual Core)  

|Kloksnelheid:|3192 MHz  

|Socket & Cache(s):|CPU  

empty.gif   

memory.gifGeheugen|Grootte:|1534 MB RAM  

|Type(s):|512 MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM)  

empty.gif   

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:)  

|Grootte:|223,57 GB (74,52 GB (C:) + 74,53 GB (D:) + 74,52 GB (E:) )  

|Vrije ruimte:|164,16 GB (28,14 GB (C:) + 66,30 GB (D:) + 69,72 GB (E:) )  

empty.gif   

drives.gifStations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: CD- of DVD-ROM station, K: Verwisselbare schijf  

|Model(len):|A: Onbekend, C: MAXTOR STM380811AS IDE, D: ST3160023AS IDE, E: USB DISK 2.0 USB Device USB, F: _NEC DVD_RW ND-3530A, K: Onbekend  

empty.gif   

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Fujitsu Siemens Computers  

|Model:|SoundMAX Integrated Digital Audio  

empty.gif   

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 9400 GT   

|Beeldprocessor:|GeForce 9400 GT (0x0641)  

|Geheugengrootte:|1024 MB VRAM  

|Stuurprogramma:|nv4_disp.dll, versie 6.14.11.8250  

empty.gif   

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

|Model:|Plug en Play-monitor  

|Schermresolutie:|1024x768 (Normaal 4:3 XGA)  

|Kleurdiepte:|32-bits  

|Frequentie:|75 Hz  

empty.gif   

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Logitech  

|Model:|Logitech USB Wheel Mouse  

|Aantal knoppen:|3  

|Aansluiting:|USB  

empty.gif   

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord  

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

|Functietoetsen:|12  

empty.gif   

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Compact Wireless-G USB Adapter (Ethernet 802.3)  

|Adressen:|IP: 192.168.1.101, MAC: 00:1D:7E:11:7F:80, DHCP: 192.168.1.1  

empty.gif   

directx.gifDirectX|Versie:|9.0c  

empty.gif   

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows XP Professional  

|Versie:|5.1.2600  

|Service Pack:|Service Pack 3     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

info over het moederbord had ik wel gevonden, maar niet tot hoever je m kon upgraden graag meer info

Geplaatst:

Nieuw moederbord kopen en nieuwe processor erop plukken. En daarna, als je nog geld hebt, een betere videokaart kopen.

Geplaatst:

Nieuw moederbord kopen en nieuwe processor erop plukken. En daarna, als je nog geld hebt, een betere videokaart kopen.

En dan moet hij er meteen ook nieuw geheugen bij kopen, er zit nu nog DDR1 in.

Geplaatst:

Waarom een nieuwe harde schijf? Hij heeft nog zat vrije ruimte op deze.

@ llllllllll: Als je zowel je videokaart, moederbord, geheugen, voeding en eventueel beeldscherm wilt vervangen, kan je net zo goed een geheel nieuwe pc aanschaffen. Kan je vertellen wat je budget is? Dan kunnen wij kijken wat je het beste kan doen. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Waarom een nieuwe harde schijf? Hij heeft nog zat vrije ruimte op deze.

@ llllllllll: Als je zowel je videokaart, moederbord, geheugen, voeding en eventueel beeldscherm wilt vervangen, kan je net zo goed een geheel nieuwe pc aanschaffen. Kan je vertellen wat je budget is? Dan kunnen wij kijken wat je het beste kan doen. :)

ik wou eigenlijk alleen maar weten tot hoever ik de processor kan upgraden (wat het moederbord aankan) zodat ik voor een nieuwe kan sparen, want deze is niet echt snel

Bewerkt: door llllllllll
Geplaatst:

Processoren worden, naar mijn weten, voor dat moederbord niet meer gemaakt. Dus is het een beetje lastig om daar nog werkende fatsoenlijke processoren voor te vinden :puh:

En Flits, jij mag niet spreken over een nieuw scherm :t

>>> Door Thundercover: +1 <<<

Geplaatst: (bewerkt)

Processoren worden, naar mijn weten, voor dat moederbord niet meer gemaakt. Dus is het een beetje lastig om daar nog werkende fatsoenlijke processoren voor te vinden :puh:

Dit is wel een LGA775 processor, aangezien het een dual core Pentium IV is. Er kan een Celeron D op, dat is wel iets beter alleen dat is het eigenlijk niet waard...

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Dit is wel een LGA775 processor, aangezien het een dual core Pentium IV is. Er kan een Celeron D op, dat is wel iets beter alleen dat is het eigenlijk niet waard...

oké een nieuw moederbord en processor, kan ik ze van AMD doen zonder gelazer op de harde schijf?

Geplaatst:

nope, je windows word als illegaal gezien, dus je zult het opnieuw moeten installeren. Je zult er trouwens ook nieuw geheugen bij moeten kopen en een nieuwe voeding, en een nieuwe grafische kaart is ook wel handig.

Geplaatst:

Als hij enkel de processor wilt vervangen, met als nadelige consequentie ook het moederbord, is een nieuwe voeding in princiepe niet nodig. De Pentium IV is een Slurper met hoofdletter S, dus een nieuwe processor zal die voeding alleen maar ontlasten. Tevens is een nieuwe videokaart alleen vereist als je met je PC wat games wilt gaan draaien. Voor het weergeven van je normale computerzaken zoals Word, MSN en dat soort taken is die kaart meer dan genoeg.

In princiepe is het vervangen van deze onderdelen vereist:

- Processor

- Moederbord

- Geheugen

Eventueel:

- Een nieuwe voeding, mocht deze toch te zwak blijken. Graag willen wij dus wat meer informatie over je voeding zoals het merk en het wattage. Dit kun je aflezen op de voeding zelf en niet met software

- Videokaart als je wilt gamen

Geplaatst:

nope, je windows word als illegaal gezien, dus je zult het opnieuw moeten installeren. Je zult er trouwens ook nieuw geheugen bij moeten kopen en een nieuwe voeding, en een nieuwe grafische kaart is ook wel handig.

Je moet alleen maar een nieuwe productcode aanvragen, daarna werkt alles weer. Heb dit meerder malen gedaaan.

Geplaatst:

Mijn ervaring vertelt echter dat het raadzaam in om gewoon Windows opnieuw te installeren. Anders werkt het toch niet helemaal 100% lekker.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...