jvj Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 (bewerkt) Hoi. De titel zegt het, hoe installeer ik Windows xp? Ik heb nu vista, en het is de bedoeling dat die er ook op blijft. Als ik de pc opstart met de xp installeer cd erin, doe ik 'boot from disk' maar dan komt foutcode "Stop 0x0000007B" erop. En als ik de cd automatisch uitvoer terwijl de pc op het bureaublad staat, kan ik niet op de knop 'installeer XP' duwen. Enige oplossing? Groeten JVJ BTW: vista is 64 bits, is het dan mogelijk dat xp als 32 bits geïnstalleerd kan worden? Bewerkt: 28 juli 2010 door jvj Reageren
.Wacko Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 Klik. Komt ongeveer overeen met jouw verhaal. Kijk of je er wat informatie weg kan leechen. Reageren
jvj Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 (bewerkt) Ik heb een plan. Ik heb gevonden welke exe ik moet aanklikken om windows xp handmatig te installeren. Maar als ik erop klik zegt ie dit: Dat is gewoonweg ridicuul! Bewerkt: 28 juli 2010 door jvj Reageren
.Wacko Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 Comptabiliteit waarin het wordt uitgevoerd veranderen m.b.v. rechter muisknop -> Eigenschappen -> (...)? Reageren
jvj Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 (bewerkt) Comptabiliteit waarin het wordt uitgevoerd veranderen m.b.v. rechter muisknop -> Eigenschappen -> (...)? Ja, werkt niet. Ik heb windows via onze andere pc geinstalleerd op m'n externe harde schijf, alleen zit die andere pc nu even in de problemen omdat hij de windows van die HD nodig heeft om op te starten, die ik weggenomen heb Praktisch gezien is opstarten van een externe HD niet mogelijk... Bewerkt: 28 juli 2010 door jvj Reageren
Thundercover Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 Windows kan je niet even installeren door de .exe ervan op te starten in een andere, draaiende Windows-versie. Je moet de pc vanaf de cd-rom booten. Als hij daarbij een foutmelding geeft, kan het zijn dat de cd-rom beschadigd is. Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 ik wil je neit op foute ideeen brengen ofzo hoor, maar mss was het een goed idee geweest om gewoon naar de microsoft site te gaan en deze error code te zoeken, wat dit topic gewoon overbodig maakt? http://search.microsoft.com/results.aspx?form=MSHOME&mkt=en-US&setlang=en-US&q=0x0000007B Tadaa, een waslijst aan KB artikelen waarmee je het probleem kunt fixen Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Ik heb windows xp geinstalleerd op m'n externe HD, en de hele directory naar deze pc gekopieerd. Hoe zorg ik ervoor dat mijn pc die map erkend als OS? Hoe kan ik het instellen? Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Dat kan niet. Het besturingssysteem bevat onder andere ook nog een register, dat je niet mee kopieert. Je moet het op een interne schijf installeren wil je het kunnen gebruiken. Kopiëren van een externe schijf kan niet. Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Dat kan niet. Het besturingssysteem bevat onder andere ook nog een register, dat je niet mee kopieert. Je moet het op een interne schijf installeren wil je het kunnen gebruiken. Kopiëren van een externe schijf kan niet. Maar er moet toch een mogelijkheid bestaan? Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Zorg voor een lege partitie/schijf of ongedefinieerde ruimte op een schijf. Start de pc op vanaf de cd-rom. Installeer XP op de partitie/schijf of maak een partitie van de ongedefinieerde ruimte waarop je XP installeert. Bij het opnieuw opstarten tijdens het installatieproces krijg je de keuze om van de cd-rom op te starten: doe dit niet (gewoon wachten). Als XP werkt, start je de pc op vanaf de dvd van Vista. Herstel de installatie van Vista, specifiek de opstartmodulen (ik weet uit mijn hoofd niet precies hoe het wordt genoemd). Hierdoor wordt de bootloader van Vista hersteld. Start Vista (XP doet het niet) en gebruik een programma als EasyBCD (of wat jij waarschijnlijk al hebt) om XP als tweede besturingssysteem toe te voegen. Of maak een backup, wis je pc en zet Windows 7 erop. Dat zou ik persoonlijk aanraden. Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Het probleem zit hem juist dat XP op deze pc staat, maar mijn pc 'ziet' dat niet. Ik moet mijn pc wijsmaken dat XP er ook op staat. Ik heb een programma ontdekt: EasyBCD 2.0.1 Maar ik weet niet precies wat ik moet doen om XP op te speuren met dat programma. Wil iemand ook eens kijken in dat programma? Zit ik hier juist? Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Heb je XP ook echt geïnstalleerd? Enkel de map kopiëren werkt niet. Volgens mij moet je trouwens bij Add Entry zitten, maar zorg er eerst maar eens voor dat Windows XP correct geïnstalleerd is. Reageren
Joriz Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Waarom downgraden naar het oudere Windows XP en niet updaten naar het nieuwere en stabielere Windows 7? Via vele wegen zijn legaal en goedkoop/gratis licenties te verkrijgen. Zelfs op mijn oude pc uit 2003 draait Windows 7 zonder problemen. Dus op oude computers werkt het ook snel zonder enkel gedoe met stuurprogramma's en drivers (niets hiervan hoeven installeren). Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 (bewerkt) Heb je XP ook echt geïnstalleerd? Enkel de map kopiëren werkt niet. Volgens mij moet je trouwens bij Add Entry zitten, maar zorg er eerst maar eens voor dat Windows XP correct geïnstalleerd is. Aan de mogelijkheid om XP 'goed' te installeren begin ik niet. De enige manier die ik nog overhoud, is vista afsmijten, en dan XP installeren, en daarna Vista erbij. No way dat ik dat doe! En bij add entry is er hetzelfde probleem als bij windows zelf; hij 'ziet' niet dat XP op m'n pc staat... *zucht* Maar de oplossing kan er zijn: ik draai nu op Vista 64 bits, en Vista 32 bits zou ook goed zijn ipv XP @Joriz: ik weet niet waarom, maar ik wil geen Windows 7 op mijn pc. Ik heb wel gehoord dat er een XP-mode was voor op windows 7... Bewerkt: 29 juli 2010 door jvj Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.