Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Aan de mogelijkheid om XP 'goed' te installeren begin ik niet. Tja, dan mag je je droom van dualboot met Vista/XP vaarwel zeggen. Een andere manier is er eigenlijk niet. En je weet dat je voor Vista 32-bits eveneens alles eraf moet halen en opnieuw moet installeren? Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 (bewerkt) Aan de mogelijkheid om XP 'goed' te installeren begin ik niet. Tja, dan mag je je droom van dualboot met Vista/XP vaarwel zeggen. Een andere manier is er eigenlijk niet. En je weet dat je voor Vista 32-bits eveneens alles eraf moet halen en opnieuw moet installeren? Daar vreesde ik dus al voor... En als ik nou eens dat 'system boot loader' bestand kon kopiëren van onze andere pc (met xp) naar deze pc? Of is er niet zo'n bestand? Bewerkt: 29 juli 2010 door jvj Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Zoals ik probeerde duidelijk te maken: daar zou je enkel wat aan kunnen hebben als je XP goed installeert. En dan heb je hem niet eens nodig. Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Zoals ik probeerde duidelijk te maken: daar zou je enkel wat aan kunnen hebben als je XP goed installeert. En dan heb je hem niet eens nodig. Ok, ik ga eens proberen of alles gaat als ik Windows 7 installeer. Daar moetje Vista niet voor verwijderen he? Reageren
wesley123 Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 ik wil je neit op foute ideeen brengen ofzo hoor, maar mss was het een goed idee geweest om gewoon naar de microsoft site te gaan en deze error code te zoeken, wat dit topic gewoon overbodig maakt? http://search.microsoft.com/results.aspx?form=MSHOME&mkt=en-US&setlang=en-US&q=0x0000007B Tadaa, een waslijst aan KB artikelen waarmee je het probleem kunt fixen Liever lui dan moe of niet? Jij hebt hier neit eens naar gekeken, want dan was het probleem wss al lang opgelost... Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 ik wil je neit op foute ideeen brengen ofzo hoor, maar mss was het een goed idee geweest om gewoon naar de microsoft site te gaan en deze error code te zoeken, wat dit topic gewoon overbodig maakt? http://search.microsoft.com/results.aspx?form=MSHOME&mkt=en-US&setlang=en-US&q=0x0000007B Tadaa, een waslijst aan KB artikelen waarmee je het probleem kunt fixen Liever lui dan moe of niet? Jij hebt hier niet eens naar gekeken, want dan was het probleem wss al lang opgelost... Sorry hoor, maar er is geen oplossing. Ik heb er niet echt naar gekeken, want ik had vóór jouw post al gegoogled. De error staat er omdat windows vista hoger is dan xp, en windows verbiedt het om te downgraden... Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 (bewerkt) Ik heb windows 7 (32 bits) nu geinstalleerd maar nog steeds geen verbetering En nou kan ik niet terug naar Vista! Edit: toch nog terug kunnen gaan naar Vista! Dit topic mag gesloten worden, no way dat mijn droom ooit verwezenlijkt wordt. Bewerkt: 29 juli 2010 door jvj Reageren
Crypteq Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 (bewerkt) Tja, als je zelf niks wilt zoeken kom je ook niet ver. Dus je wilt met (het verourerde) XP een dualboot maken met Vista? Ten eerste snap ik eigenlijk niet dat je XP erop wilt hebben, over een paar jaar krijg je er geen updates meer voor en dan is je OS zo lek als een mandje, daarna waarom zet je er geen Windows 7 op? Je hebt het al eerder gedaan maar er weer afgehaald. Terwijl 7 vele malen beter is dan vista en honderd keer beter dan XP. Maarja als je toch een prehistorisch OS erop wilt hebben zou je het volgende kunnen doen. Met behulp van een partitie hulpprogramma de huidige partitie verkleinen (niet geheel zonder risico) en van de overgebleven ruimte een nieuwe partitie maken en daar XP op installeren. Nadat dat gebeurd is kan je Vista niet meer opstarten, omdat XP de vista boot niet herkend. Dus dan moet je met easybcd je vista bootloader herstellen. Ik heb dit een keer eerder gedaan met een oude pc, en het werkte goed. Maar zoals ik zei niet geheel zonder risico. Dus het beste alternatief is gewoon Win7 installeren, want geloof me een dualboot met xp is geen droom, eerder een nachtmerrie Windows kan je niet even installeren door de .exe ervan op te starten in een andere, draaiende Windows-versie. Je moet de pc vanaf de cd-rom booten. Als hij daarbij een foutmelding geeft, kan het zijn dat de cd-rom beschadigd is. Dat is met de installatie van Windows 7(en volgens mij Vista) wel mogelijk hoor Want dan kopieert ie eerst alle bestanden naar de schijf waarna ie vanaf die bestanden verder boot. @Hieronder In ieder geval in Windows 7 niet, want ik heb op een pc een clean install gedaan via gewoon de setup.exe op te starten. Het enige wat je niet kan doen is een format. Maarja, je krijg dan gewoon een mapje met Windows.old waar je oude install staat die je zo kan verwijderen. Bewerkt: 29 juli 2010 door BC7 Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 In het geval van een upgrade, daar heb je wel gelijk in. Maar dan gaat het proces bij het opnieuw opstarten toch even anders dan bij een normaal programma. Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 (bewerkt) Tja, als je zelf niks wilt zoeken kom je ook niet ver. Dus je wilt met (het verourerde) XP een dualboot maken met Vista? Ten eerste snap ik eigenlijk niet dat je XP erop wilt hebben, over een paar jaar krijg je er geen updates meer voor en dan is je OS zo lek als een mandje, daarna waarom zet je er geen Windows 7 op? Je hebt het al eerder gedaan maar er weer afgehaald. Terwijl 7 vele malen beter is dan vista en honderd keer beter dan XP. Maarja als je toch een prehistorisch OS erop wilt hebben zou je het volgende kunnen doen. Ik heb het nodig om een unieke game (Kelly Slater's Pro Surfer) op te spelen, gaat alleen op een 32 bits systeem. Met behulp van een partitie hulpprogramma de huidige partitie verkleinen (niet geheel zonder risico) en van de overgebleven ruimte een nieuwe partitie maken en daar XP op installeren. Nadat dat gebeurd is kan je Vista niet meer opstarten, omdat XP de vista boot niet herkend. Dus dan moet je met easybcd je vista bootloader herstellen. Ik had net hetzelfde probleem vandaag. Windows 7 herkende ook niet meer dat er Vista op stond, maar gelukkig heb ik dankzij de Vista installatiedvd naar een herstelpunt kunnen gaan van Vista. Ik heb dit een keer eerder gedaan met een oude pc, en het werkte goed. Maar zoals ik zei niet geheel zonder risico. Dus het beste alternatief is gewoon Win7 installeren, want geloof me een dualboot met xp is geen droom, eerder een nachtmerrie Ik weet best hoe je met partities werkt (vanaf vandaag toch!) Windows 7 32 bits heb ik vandaag getest en ik kon de game er ook niet op installeren Zou ik volgens jou dus XP op een partitie kunnen installeren? Bewerkt: 29 juli 2010 door jvj Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Als het enkel om één game gaat, zijn elk van bovenstaande oplossingen wel heel drastisch. Dan kan je beter eerst zoeken naar een manier om het spel op je huidige besturingssysteem te spelen; wie weet is er wel een patch. Of de game is zo oud dat je het net zo makkelijk op een virtuele pc met XP kan spelen, waardoor je ook niet je hele pc overhoop hoeft te halen. Hoe goed 32-bits programma's in Vista 64-bit werken weet ik niet, maar bij Windows 7 64-bit werken ze uitstekend. Zou ik volgens jou dus XP op een partitie kunnen installeren? Dat is juist wat ik toch duidelijk maak met mijn korte stappenplan voor het correct installeren van XP? (klik) Lees eens rustig de berichten voordat je reageert, want ik heb het gevoel dat je berichten half leest en als een kip zonder kop dingen aan het doen bent. (Niks tegen kippen zonder kop...) Reageren
jvj Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Als het enkel om één game gaat, zijn elk van bovenstaande oplossingen wel heel drastisch. Dan kan je beter eerst zoeken naar een manier om het spel op je huidige besturingssysteem te spelen; wie weet is er wel een patch. Of de game is zo oud dat je het net zo makkelijk op een virtuele pc met XP kan spelen, waardoor je ook niet je hele pc overhoop hoeft te halen. Hoe goed 32-bits programma's in Vista 64-bit werken weet ik niet, maar bij Windows 7 64-bit werken ze uitstekend. Er is geen patch. En de game weigert aan de installatiesetup te beginnen."The operating system is not adequate for running *naam van de game*." Het is ook al een oud spel ja. Een XP emulator op Vista? Nog niet gezien. Bij windows 7 was het normaal gezien mogelijk, maar het lukte me niet. Reageren
Crypteq Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Als het enkel om één game gaat, zijn elk van bovenstaande oplossingen wel heel drastisch. Dan kan je beter eerst zoeken naar een manier om het spel op je huidige besturingssysteem te spelen; wie weet is er wel een patch. Of de game is zo oud dat je het net zo makkelijk op een virtuele pc met XP kan spelen, waardoor je ook niet je hele pc overhoop hoeft te halen. Hoe goed 32-bits programma's in Vista 64-bit werken weet ik niet, maar bij Windows 7 64-bit werken ze uitstekend. Er is geen patch. En de game weigert aan de installatiesetup te beginnen."The operating system is not adequate for running *naam van de game*." Het is ook al een oud spel ja. Een XP emulator op Vista? Nog niet gezien. Bij windows 7 was het normaal gezien mogelijk, maar het lukte me niet. Met een virtuele machine word bedoeld dat je windows installeert in een virtuele omgeving in dit geval een programma. Er zijn daar verschillende programmas voor zoals:Virtual pc, Vmware, Virtuelbox.Die error wat jij beschrijft lijkt me typisch een error van: 'ik herken het niet dus ik installeer het niet', en niet van dat het niet geïnstalleerd kan worden. Echter zover ik weet zijn bija al die setups MSI bestanden. En die legt die beperking op. Dus wat je moet doen is het MSI bestand aanpassen zodat je het wel kan installeren. Ik heb dit ook wel eens gehad met een ander programma, wat je kan proberen is: Download ORCA Installeer ORCA Als je het spel op een CD heb, kopieer dan de hele inhoud naar de harde schijf Open met ORCA het msi bestand van het spel Aan de linker kant staat een hele lijst met zogenaamde 'tables' selecteer in die lijst: 'launchcondition' Druk op delete en klik dan op ja Sla het msi bestand op Als het goed is moet je het nu wel kunnen installeren. Want ik heb zoiets eerder ook met een ander programma gehad en na wat zoeken kwam ik erachter dat ik de launchconditions in de msi installer moest verwijderen. Misschien werkt dit ook wel voor jou Suc6 Reageren
jvj Geplaatst: 30 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2010 Die error wat jij beschrijft lijkt me typisch een error van: 'ik herken het niet dus ik installeer het niet', en niet van dat het niet geïnstalleerd kan worden. Echter zover ik weet zijn bija al die setups MSI bestanden. En die legt die beperking op. Dus wat je moet doen is het MSI bestand aanpassen zodat je het wel kan installeren. Ik heb dit ook wel eens gehad met een ander programma, wat je kan proberen is: Download ORCA Installeer ORCA Als je het spel op een CD heb, kopieer dan de hele inhoud naar de harde schijf Open met ORCA het msi bestand van het spel Aan de linker kant staat een hele lijst met zogenaamde 'tables' selecteer in die lijst: 'launchcondition' Druk op delete en klik dan op ja Sla het msi bestand op Als het goed is moet je het nu wel kunnen installeren. Want ik heb zoiets eerder ook met een ander programma gehad en na wat zoeken kwam ik erachter dat ik de launchconditions in de msi installer moest verwijderen. Misschien werkt dit ook wel voor jou Suc6 :O al maanden geleden had ik gegoogeld naar een oplossing om het spel te kunnen installeren/spelen. Orca stond er ook als mogelijkheid bij, ik heb alles gedaan wat beschreven was en het werkte ook niet. Reageren
Fezz Geplaatst: 30 juli 2010 Rapport Geplaatst: 30 juli 2010 @Joriz: ik weet niet waarom, maar ik wil geen Windows 7 op mijn pc. Ik heb wel gehoord dat er een XP-mode was voor op windows 7... @xp-mode: Ja, die kan je downloaden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.