Morph1 Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 hey sorry voor de meerdere posts (dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven) maar ik heb nu net een menu gemaakt waarin je dus dm kan kiezen en dan krijg je wapens en world bounderies, dan word je in de dm vermoord, spawn je weer ergens anders maar (volgens mij kent iedereen dit probleem wel als je met world bouneries heb gewerkt:P) je vliegt terug in de worldbounderies. is er een command dat de worldboundries weer weghaalt als je dood bent gegaan en ergens anders weer spawnt? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 28 juli 2010 Rapport Geplaatst: 28 juli 2010 Note: You can reset the player world bounds by setting the parameters to 20000.0000, -20000.0000, 20000.0000, -20000.0000. Bron Reageren
Morph1 Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Note: You can reset the player world bounds by setting the parameters to 20000.0000, -20000.0000, 20000.0000, -20000.0000. Bron op een of andere manier werkt het niet ik heb nu dit : bij OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) if (Current == DM) { switch(row) { case 0: { SetPlayerPos(playerid, 213.9127,1830.6058,278.5390);//je word in de lucht gedropt SetPlayerFacingAngle(playerid,55.8853);// je kijkt naar het gebied van de dm GivePlayerWeapon(playerid, 46, 1);//je krijgt een parachute GivePlayerWeapon(playerid, 28, 2000);// je krijgt een micro smg met 2000 kogels GivePlayerWeapon(playerid, 34, 100);// je krijgt een sniper met 100 kogels GivePlayerWeapon(playerid, 22, 100000);// je krijgt een pistool met oneindig veel kogels SetPlayerWorldBounds(playerid, 537.1823, -35.03363, 2125.373, 1623.225);// je krijgt world boundaries rond de DM SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"land in de oorlogszone");// je krijgt een bericht in de text GameTextForPlayer(playerid,"~r~Type ~w~/exit ~r~ to exit DM", 0, 0);// je krijgt een bericht midden in beeld } } } bij OnplayerCommandText heb ik dit: if(strcmp("/exit", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerWorldBounds(playerid, 20000.0000,-20000.0000,20000.000,-20000.0000);// zou de world boundaries weg moeten halen SetPlayerPos(playerid,1525.6171,-888.6391,61.1224);// zet speler op het begin neer return 1; } nu snapt de server dat ik een command invoer (/exit) omdat er niet staat "SERVER: Unknown Command" maar er gebeurt helemaal niets, de world boundaries zijn er nog als ik ergens anders heen teleporteer en die SetPlayerPos werkt ook niet Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 Vreemd, alles ziet er goed uit. Als je zeker weet dat je het goed gecompileerd hebt en dat er geen andere commands/filterscripts zijn met die command, dan kan je proberen het op het SA-MP forum hier of hier te posten. Reageren
Morph1 Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2010 (bewerkt) Vreemd, alles ziet er goed uit. Als je zeker weet dat je het goed gecompileerd hebt en dat er geen andere commands/filterscripts zijn met die command, dan kan je proberen het op het SA-MP forum hier of hier te posten. thanks XD er zat al een /exit command bij gl_properties, om een of ander gebouw in te gaan een van de basis filterscripts die erbij zit en ingesteld staat Bewerkt: 4 augustus 2010 door Morph1 Reageren
Morph1 Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2010 als we hier nu toch bezig zijn met world boundaries, kan je ook zoiets hebben als: if playerdied en isplayerinarea(dat gebied van de world bounderies dus) setworldbounds( allemaal 20000) dus als je in dat gebied doodgaat dat de worldboundaries dan ook worden weggehaald Reageren
Big Boss Geplaatst: 4 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2010 public OnPlayerDeath(playerid, killer, reason) { if(GetPVarInt(playerid, "IsInDM") == 1) { DeletePVar(playerid, "IsInDM"); SetPlayerWorldBound(playerid, 20000, 20000, 20000, 20000); } return 1; } En bij je command waarmee je in de deathmatch gaat voeg je deze functie toe: SetPVarInt(playerid, "IsInDM", 1); Dit is bijna hetzelfde als dit doen: new IsInDM[MAX_PLAYERS]; if(IsInDM[playerid] == 1) { IsInDM[playerid] = 0; SetPlayerWorldBounds etc etc } Behalve dat je die waarde niet hoeft te resetten als de speler disconnect, dit gebeurt automatisch. Bovendien ben je ook weer niet zo veel geheugen kwijt aan een variabele. Reageren
Morph1 Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2010 heel erg bedankt voor jullie hulp het werkt nu perfect Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.