Jump to content

GTA IV of GTA: Episodes from Liberty City

Xababa

Recommended Posts

ik zeg persoonlijk, als je echt GTA IV wil begrijpen zou je gewoon met GTA IV. moeten beginnen

een groot voordeel is vind ik, dat een grote verhaallijn hebt dan in EfLC.

maar EfLC, is wat uitgebreider, met andere dingen. zoals Wapens, Voertuigen en dingen om te doen en je hebt 2 Verschillende Verhaallijnen dus je ziet GTA IV van uit 2 Verschillende Personen.

maar de keus is echt aan jou.

Maar zijn beiden verhaallijnen in EFLC even goed als GTA IV op zich? Of is GTA IV beter?

De verhaallijn van GTAIV is groter. En je zal meer game-uren hebben bij IV dan bij EFLC.

Ja oké, maar wat is het best qua speelruimte (groote van de stad) en mogelijkheden.

In EfLC heb je veel meer mogelijkheden, de grootte van Liberty City blijft hetzelfde.

The Lost & Damned

In The Lost and Damned maak je het leven mee van een ruige biker en zijn Motorcycle Club (=The Lost). Hierin worden mogelijkheden zoals Gang Wars (Met jouw gang vechten tegen andere gangs, bv. Angels of Death om wapens te verdienen), Bike Races en Bike Thefts (Motors stelen voor geld). Daarnaast beschik je over een eigen clubhuis, waarin je kunt poolen tegen andere leden, een potje QUB³D spelen (Tetris), kaartenspelen...

Verder heb je ook nieuwe wapens, zoals een Automatic 9mm, een Streetsweeper etc. Wat er opvallend is aan TLaD, is dat er een soort van 'filmkorrel' toegevoegd is. Hierdoor ziet Liberty City er veel ruiger uit.

The Ballad of Gay Tony

In The Ballad of Gay Tony maak je dan weer een heel ander leven mee. In tegenstelling tot andere GTA's begin je hier niet van de bodem, maar van de top van de ladder. In TBoGT speel je als Luis Lopez, manager van de bekendste club van Liberty City; Maisonette9. Je moet de klusjes van Gay Tony (de eigenaar van Maisonette en Hercules) opknappen. De clubs zijn beiden toeganbaar. In Maisonette kun je bijvoorbeeld Champaign Drinking wedstrijdjes doen, dansen, shots nemen, Club Management...

Ook hierin zijn er een soort van 'Gang Wars' geïntroduceerd, maar dan 'Drug Wars'. Daarin moet je de drugs van andere Gangs onderscheppen, stelen of highjacken. Ook staat TBoGT in het teken van 'BANG!' (Naarmate de missies zul je begrijpen waarom :puh:). Ook zijn er nieuwe wapens, zoals een Explosieve Shotgun, een P-90 etc.

Als ik in jouw schoenen zou staan, ga ik meteen voor Episodes from Liberty City :Y

Delen op andere websites

Waarin ik meer zin heb is gewoon wat vrij spelen en af en toe missie's doen. Is EFLC of IV dan aan te raden?

Dan raad ik EfLC aan, hier heb je een parachute... en natuurlij kde extra voertuigen en wapens ;) .

Toch zou je het beste eerst IV kopen maar ja...

Dus is het beter eerste GTA IV te kopen en dan misschien EFLC

Delen op andere websites

ik zeg persoonlijk, als je echt GTA IV wil begrijpen zou je gewoon met GTA IV. moeten beginnen

een groot voordeel is vind ik, dat een grote verhaallijn hebt dan in EfLC.

maar EfLC, is wat uitgebreider, met andere dingen. zoals Wapens, Voertuigen en dingen om te doen en je hebt 2 Verschillende Verhaallijnen dus je ziet GTA IV van uit 2 Verschillende Personen.

maar de keus is echt aan jou.

Maar zijn beiden verhaallijnen in EFLC even goed als GTA IV op zich? Of is GTA IV beter?

De verhaallijn van GTAIV is groter. En je zal meer game-uren hebben bij IV dan bij EFLC.

Ja oké, maar wat is het best qua speelruimte (groote van de stad) en mogelijkheden.

In EfLC heb je veel meer mogelijkheden, de grootte van Liberty City blijft hetzelfde.

The Lost & Damned

In The Lost and Damned maak je het leven mee van een ruige biker en zijn Motorcycle Club (=The Lost). Hierin worden mogelijkheden zoals Gang Wars (Met jouw gang vechten tegen andere gangs, bv. Angels of Death om wapens te verdienen), Bike Races en Bike Thefts (Motors stelen voor geld). Daarnaast beschik je over een eigen clubhuis, waarin je kunt poolen tegen andere leden, een potje QUB³D spelen (Tetris), kaartenspelen...

Verder heb je ook nieuwe wapens, zoals een Automatic 9mm, een Streetsweeper etc. Wat er opvallend is aan TLaD, is dat er een soort van 'filmkorrel' toegevoegd is. Hierdoor ziet Liberty City er veel ruiger uit.

The Ballad of Gay Tony

In The Ballad of Gay Tony maak je dan weer een heel ander leven mee. In tegenstelling tot andere GTA's begin je hier niet van de bodem, maar van de top van de ladder. In TBoGT speel je als Luis Lopez, manager van de bekendste club van Liberty City; Maisonette9. Je moet de klusjes van Gay Tony (de eigenaar van Maisonette en Hercules) opknappen. De clubs zijn beiden toeganbaar. In Maisonette kun je bijvoorbeeld Champaign Drinking wedstrijdjes doen, dansen, shots nemen, Club Management...

Ook hierin zijn er een soort van 'Gang Wars' geïntroduceerd, maar dan 'Drug Wars'. Daarin moet je de drugs van andere Gangs onderscheppen, stelen of highjacken. Ook staat TBoGT in het teken van 'BANG!' (Naarmate de missies zul je begrijpen waarom :puh:). Ook zijn er nieuwe wapens, zoals een Explosieve Shotgun, een P-90 etc.

Als ik in jouw schoenen zou staan, ga ik meteen voor Episodes from Liberty City :Y

Kan je ook bijvoorbeeld in een nachtclub gaan en daar wat schieten op mensen?

Delen op andere websites

Ja, dat kan je. Merk op dat er maar 2 clubs zijn waar je binnen kan, al is er een derde (Bahama Mamas) die in een missie toegangbaar is. Daar zul je ook wat mensen moeten het hoofd afblazen. Wat er wel handig is in TBoGT is dat Rockstar een 'Replay' functie heeft geïnstalleerd. Als je de verhaallijn voltooid hebt, zul je op je telefoon kunnen kiezen welke missie je wilt herdoen.

Is er een verschil in het VRIJ SPELEN tussen GTA IV en EFLC

Ik vind dat in EfLC de politie wat strenger is geworden :duh:

Maar echte grote verschillen, niet echt..

Bewerkt: door R-fl3x
Delen op andere websites

Oké. Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!! :*D

Om te beginnen ga ik gewoon voor GTA IV.

Een laatste vraagje over GTA IV of EFLC: In wat voor soort gebouwen kan je binnen gaan en in wat voor soort gebouwen kan je niet binnen gaan?

Delen op andere websites

Een laatste vraagje over GTA IV of EFLC: In wat voor soort gebouwen kan je binnen gaan en in wat voor soort gebouwen kan je niet binnen gaan?

In EfLC kan je ook in de gebouwen waarin je al kon tijdens GTA IV (merk op dat de Gambling Den van Roman wél toegankelijk is in EfLC). In EfLC wordt dit echter uitgebreid; je kan bv. in het clubhuis van The Lost, Maisonnette9, Hercules, clubhuis van The Angels of Death.

Delen op andere websites

In EfLC kan je ook in de gebouwen waarin je al kon tijdens GTA IV (merk op dat de Gambling Den van Roman wél toegankelijk is in EfLC). In EfLC wordt dit echter uitgebreid; je kan bv. in het clubhuis van The Lost, Maisonnette9, Hercules, clubhuis van The Angels of Death.

En in bv café, gewone huizen, appartementen, politiebureau, banken (en overvallen doen), restaurants,...?

Delen op andere websites

En in bv café, gewone huizen, appartementen, politiebureau, banken (en overvallen doen), restaurants,...?

Hier kan je niet in: Politiebureau en bank. De rest wel in flats enzo.

Bewerkt: door G.T.A
Delen op andere websites

Wonen dan mensen daar? En is er geen missie zo in een bank?

Delen op andere websites

Wonen dan mensen daar? En is er geen missie zo in een bank?

Soms staan er wel mensen binnen. En in de verhaallijn kom je eens in het bank.

Bewerkt: door G.T.A
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...