Jump to content

graden°


bjorn13

Recommended Posts

Hij gaat niet SMELTEN.

Hij geraakt overhit en dan heb je problemen.

MAX is 75° (geloof ik) Of kan het nog meer gaan.

Maar als je een spellek aan het spelen bent dan word hij nog hoger.

Bewerkt: door GoKu
Link to comment
Delen op andere websites

Dat hangt veel af van welke merk je het hebt. Het mag zo wie zo niet hoger dan 60 graden worden. Gebeurd dat wel, dan word je pc automatisch uit gezet. Er is een soort stukje op je moederbord dat daar voor zorgt. Als je pc de extreme temperaturen berijkt schakelt dat stukje iets aan en word er bericht verzonden naar de rest van je computer. Na de verzending (minder dan 1 sec.) is je pc uit.

Maar toch is het beter om zelf voor te zorgen. Als het lange tijd te hoog temperatuur blijft dan beginnen delen van je pc te smelten. Dat duurt ook erg lang, iets van 12 uur voordat het echt vloeibaar word. Let dus op dat je pc (Ik noem maar wat, ik weet niet hoe goed je pc is.) niet hoger dan 56 graden berijkt. Wil je als nog computeren haal de kap er gewoon af. Dan zakt de temperatuur heel snel.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hangt veel af van welke merk je het hebt. Het mag zo wie zo niet hoger dan 60 graden worden. Gebeurd dat wel, dan word je pc automatisch uit gezet. Er is een soort stukje op je moederbord dat daar voor zorgt. Als je pc de extreme temperaturen berijkt schakelt dat stukje iets aan en word er bericht verzonden naar de rest van je computer. Na de verzending (minder dan 1 sec.) is je pc uit.

Maar toch is het beter om zelf voor te zorgen. Als het lange tijd te hoog temperatuur blijft dan beginnen delen van je pc te smelten. Dat duurt ook erg lang, iets van 12 uur voordat het echt vloeibaar word. Let dus op dat je pc (Ik noem maar wat, ik weet niet hoe goed je pc is.) niet hoger dan 56 graden berijkt. Wil je als nog computeren haal de kap er gewoon af. Dan zakt de temperatuur heel snel.

Is het daarom tot mijn PC soms uitvalt als ik SA aan het spelen ben?

Want dan krijg ik in één keer zo Blauw beeld van Protocol.

End an nog cijfers en zinnen.

Bewerkt: door GoKu
Link to comment
Delen op andere websites

Wil je als nog computeren haal de kap er gewoon af. Dan zakt de temperatuur heel snel.

heb ik al gedaan!!! en hy blijft op rond de ;zie hier onder...

Moederbord 37 °C (99 °F)

CPU 51 °C (124 °F)

is dit nog de goede teperatuur om hem aan te late staan mijn pc??

Dat hangt veel af van welke merk je het hebt

naamloos6ut.png

Link to comment
Delen op andere websites

AMD is heel goed. Alleen hou rekening mee dat andere onderdelen ook bezwaar hebben tegen hitte. Jou temperatuur is nu goed. Zorg dat het niet hoger dan 57 komt.

Waarom de temperatuur niet daalt als je je kap eraf hebt weet ik niet. Blijkbaar is de kamer te heet.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn MoBo is momenteel 34°c en m'n CPU 71°c. Bij de 80 gaat m'n PC uit (erg vervelend).

De zijkappen van je kast afhalen is zeker niet altijd een goed idee. Op die manier heb je geen airflow meer in je kast waardoor de koeling een stuk minder zal zijn (een opppervlakte koelt veel sneller af als er koele lucht langsstroomt dan dat hij alleen in aanraking komt met koele lucht). Veel kasten hebben dan ook case-fans om de airflow op gang te houden.

Kabels kunnen de airflow sterk veranderen waardoor de koeling een stuk minder zal zijn. Vooral de brede IDE kabels kunnen een probleem vormen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn MoBo is momenteel 34°c en m'n CPU 71°c. Bij de 80 gaat m'n PC uit (erg vervelend).

De zijkappen van je kast afhalen is zeker niet altijd een goed idee. Op die manier heb je geen airflow meer in je kast waardoor de koeling een stuk minder zal zijn (een opppervlakte koelt veel sneller af als er koele lucht langsstroomt dan dat hij alleen in aanraking komt met koele lucht). Veel kasten hebben dan ook case-fans om de airflow op gang te houden.

Kabels kunnen de airflow sterk veranderen waardoor de koeling een stuk minder zal zijn. Vooral de brede IDE kabels kunnen een probleem vormen.

is het dan toch beter dat ik me kap er terug op draai :unsure: ?????

Link to comment
Delen op andere websites

Wat BrokenTable zegt is waar. Maar net als in het begin van de topic ik al zei over de moederbord is dit precies dezelfde. Mijn kast komt niet uit de winkel en deze mag wel open staan.

Ik weet niet hoe het met jou kast zit. Het kan erg zijn en ik heb er niet eens aan gedacht. Met de komst van BTX kasten indeling zal veel veranderen. Er komt een buis door de kast en die houd de computer beter gekoeld. Niks van de oude kasten past erin, alles moet je nieuwe kopen. Maar goed, daar ging deze topic niet over, je moet zelf weten of je hem dicht of open laat. Als de temperatuur niet daalt moet je hem maar dicht doen.

Link to comment
Delen op andere websites

ok bedankt voor de info etc.etc..

ik zal mijn KAST nu wel weer dicht schroeven :puh: want het koelt toch niet !!! :(

Ik heb mijn kast nu dicht, dit is het temperatuur +/- toen dit open was:

Upload_233425345.jpg

En dit is wanneer ik hem dicht deed:

Upload_3254353425.jpg

Dat van mij koelt dus wel af.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm, ik heb alles even gelezen, ik weet niet of ik het goed heb maarre ik wil dit even zeggen:

Mijn CPU gaat richting de 55 graden als de kast dicht is en rond de 50 graden als de kast open is.

Mijn Case ligt ook rond de normale waarden Open: 41 graden, dicht: rond de 48 graden, het kan weleens verschillen.

Maar wat er voorkomt is wel erg vreemd.

Als je kast open staat dan MOET het gewoon koeler worden binnenin de kast.

Zal er dan niet iets kunnen zijn met de temperatuurssensor of misschien zelfs de BIOS?

Je kan trouwens ook bij de meeste computerzaken een temperatuurmeterset (zo noem ik het maar) kopen, dat doe je in een 5,25" slede in je P en je plaatst de sensoren ervan op de juiste plekken, en je kan je fans zo snel laten draaien als je zelf wilt.

Zo'n set zal rond de € 50,- zitten, kijk niet dat zo'n set veel zal helpen aan je probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...