Big Boss Geplaatst: 2 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2010 Hoi Ik had even een vraagje. Ik ga binnenkort een website kopen en daar ga ik IPB3 op installeren (legaal) en waarschijnlijk ook een User CP voor m'n SA:MP server. Nou kan je bij die host (ServerFFS) kiezen hoeveel bandbreedte en diskspace je wil hebben, het zijn dus geen pakketten. De servers zijn capabel om IPB te draaien, en ik kan bandbreedte en diskspace later nog 'on-the-fly' aanpassen in het CP (ik heb het nagevraagd). Ik vroeg me af wat nou goed is om mee te starten. Ik verwacht ongeveer 200 geregistreerde members op het forum in de eerste 2 maanden, en ik zat te denken om 40GB bandbreedte te kopen en 2GB diskspace aan 4 euro per maand. Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 2 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2010 Hmm ik heb eens gekeken naar de prijzen, en die zien er redelijk duur uit. 50GB/maand traffic 3GB diskspace is 66€/jaar terwijl je dat zeker kunt krijgen voor 20€/jaar. Maar om jouw vraag te beantwoorden: Traffic: We moeten niet kijken naar hoeveel members er bijkomen maar naar hoeveel bezoekers je krijgt, en hoe groot een gemiddelde pagina is. Stel nu dat elke pagina gemiddeld ongeveer 40KB is en je krijgt elke dag 100bezoekers die gemiddeld 20pagina's bekijken, dan moet je 100*30*20*40KB doen, dan hebben we maar 2400MB nodig. Diskspace: Wil je alleen maar een forum, of wil je ook nog video's, afbeeldingen etc erop zetten? (Hoe meer je er van die opzet, hoe meer traffic je nodig hebt.) Voor alleen maar een forum moet je kijken naar hoe groot het forum is, voor een PHPBB forum + website had ik met 500MB genoegt. Reageren
Follow Geplaatst: 5 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2010 (bewerkt) Hoi Ik had even een vraagje. Ik ga binnenkort een website kopen en daar ga ik IPB3 op installeren (legaal) en waarschijnlijk ook een User CP voor m'n SA:MP server. Nou kan je bij die host (ServerFFS) kiezen hoeveel bandbreedte en diskspace je wil hebben, het zijn dus geen pakketten. De servers zijn capabel om IPB te draaien, en ik kan bandbreedte en diskspace later nog 'on-the-fly' aanpassen in het CP (ik heb het nagevraagd). Ik vroeg me af wat nou goed is om mee te starten. Ik verwacht ongeveer 200 geregistreerde members op het forum in de eerste 2 maanden, en ik zat te denken om 40GB bandbreedte te kopen en 2GB diskspace aan 4 euro per maand. Die website is echt duur. Ik ken een website waar je 3gb ruimte hebt en 60gb maandelijkse bandbreedte. Deze website is ---. Edit: Liever 3 streepjes dan 3 X's in het rood. :$ Zelf heb ik trouwens ook ervaring met een forum van 50 mensen online en ik moet zeggen dat je wel gauw meer dan 10gb brandbreedte maandelijks nodig zal hebben. Bewerkt: 5 augustus 2010 door Follow Reageren
Thundercover Geplaatst: 5 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2010 Er zijn talloze hostingbedrijven waar je voor moet betalen, typ maar eens voor de gein "webhosting" bij Google in, dan zul je heel wat vinden. Om nu al die bedrijven te gaan opnoemen, is een beetje te veel van het goede en lijkt meer op reclame, hoe goed(koop) ze ook zijn. Houd het in dit geval gewoon on-topic door de vragen van de topic starter te beantwoorden, dan kan hij zelf eventueel een andere webhost kiezen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.