Jump to content

GTA: San Andreas Versie Controle

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

GTA: San Andreas Versie Controle

Versie 1.2.0.7 ~ 8 augustus 2010

Kan een moderator de ondertitel veranderen in 'Programma'? (zonder '')

>>> Door Beagle: Voor jou altijd. xx<<<

Bedankt :)

Waarom dit programma?

Ik zie wel eens, als ik op GTAForum wat zit te lezen, een topic waarin voorkomt dat de TS vraagt welke versie hij heeft van GTA:SA. Daarom heb ik, om dit allemaal te voorkomen, dit programma gemaakt.

Wat doet dit programma?

Met dit programma kan je, door de script.img of de gta_sa.exe te openen, kijken welke versie van GTA: San Andreas je draait. Zo wil ik proberen alle vragen over versies te voorkomen.

Functies

Er staan 3 knoppen als je het programma opent: '...', 'Wanneer welke versie?' en 'Controleren'.

• De knop '...' opent een dialoogvenster waarin je de gta_sa.exe kan openen. Als je dan het bestand naar keus geopend hebt komt, naast de knop, het pad naar het betreffende bestand te staan en moet je op 'Controleren' drukken om de versie te zien. Normaal hoef je deze knop niet te gebruiken omdat in het register naar de geïnstalleerde GTA: San Andreas gezocht wordt.
  • De knop 'Wanneer welke versie?' laat een venster zien met informatie over de verschillende versies en de bijbehorende voor- en nadelen.
  • De knop 'Controleren' controleert het bestand en laat dan de versie zien.

Foto's

Genoeg geleuter, nu wat foto's. Klik op de foto's om ze in volledige grootte weer te geven.

[table=simple]2dtmwqo_th.jpg|2cp7pr9_th.jpg

Het programma als je het|Een versie 1.00/1.01 GTA

opstart. Zoals je ziet wordt|San Andreas .exe.

de map automatisch|

gevonden.|[/table]

Changelog

1.2.0.7 ~ 8 augustus 2010 (Huidige versie)

• Bug opgelost: als registersleutel niet gevonden kan worden krijg je error

1.2.0.6 ~ 8 augustus 2010

• Bug opgelost: als het vak leeg wordt gelaten krijg je error
  • Vak voor de .exe zo gemaakt dat de gebruiker niet meer kan aanpassen; alleen via het dialoogvenster.

1.2.0.5 ~ 7 augustus 2010

• Design helemaal aangepast
    • Lettertype van Microsoft Sans Serif naar Segoe UI
    • Alles heringedeeld
    • Nieuw icoon
    • Radiobuttons voor selectie script.img of gta_sa.exe
    • Versienummer wordt weergegeven

[*]Code aangepast naar design

[*]Geen .NET Framework 4.0 meer nodig, het minimum is 2.0

1.1.0.3 ~ 7 augustus 2010

• Achter de schermen (code) wat aangepast.

1.1.0.2 ~ 6 augustus 2010

• Ondersteuning voor gta_sa.exe toegevoegd.

1.0.0.1 ~ 5 augustus 2010

• Eerste versie
  • Ondersteuning voor script.img.

Toekomstige versies

• Ondersteuning voor en verandering voor de versies voor CLEO4.
  • Meer nog onbekend

Ideeën? Post ze!

Systeemeisen

GTA:SA Versie Controle (V1.2.0.7) kan werken met de volgende specs: (Als iemand lagere specs kan halen, post ze dan)

• Windows XP SP3 (build 2600)
  • .NET Framework 2.0 SP2
  • 128MB geheugen
  • 16MB videogeheugen

Download

Het is geen installatie, het is een stand-alone (op zichzelf staand) .exe bestand.

Afsluiting

Als je vragen, ideeën, reacties of nog iets anders hebt over dit programma, vergeet dan niet dit te posten!

Dit programma is gemaakt door Donald F. Duck en mag nergens anders online staan dan GTAForum en bijbehorende dingen (GTAGames, WikiGTA, etc.).

Opmerking: Ik wist niet precies in welk forum dit te plaatsen, ik heb Dutchy3010 gevraagd en zij zei om het hier te plaatsen.

Laatste update: Zie hieronder

Reden: Systeemeisen toegevoegd

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Ziet er goed uit, handig voor de mensen die niet weten hoe ze de versie moeten checken :Y.

Echter heb ik wel een paar puntjes:

- Probeer het path van GTA SA uit het register te halen

- Laat het programma zelf zoeken naar de gta_sa.exe en script.img, (door het path uit het register, of de opgegeven installatie map)zodat de gebruiker die bestanden niet hoeft op te geven.

- en zoals Flitskikker al zei, het design kan wat beter :) .

Verder een goed idee, met bovenstaande punten heb je een top tool.

Veel suc6 met je tool :tu:

Zoals je ziet bij 'Toekomstige versies' komt er een beter design.

Ik wilde bij de ontwikkeling van het programma al gebruik maken van het register, maar ik kon het niet helemaal vinden (ik had ook niet veel tijd). Ik zal nu eens duidelijk kijken waar het zit en dan kijken of het daardoor achterhaald kan worden.

Edit: registersleutels gevonden, ik zal nu kijken wat ik ermee doe.

Edit2: Registersleutels van 64bits versie en 32bits versie verschillen. Heeft iemand een 32bits Windows met GTA San Andreas en kan diegene kijken waar de registersleutels zitten?

Geplaatst:

Computer/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Rockstar Games/GTA San Andreas/Installation en de sleutel die je moet hebben heet ExePath.

Het is een handig programma'tje, ik zal er voortaan naar doorlinken. Wat iedereen zegt over het design: dat hoeft van mij niet. Houd het simpel en clean. Niet allemaal graphics en dialogen, geluidjes en custom-made knoppen. Zo is 't wel goed. Oh, en als je dus het met het register gaat implementeren, behoud dan wel de "browse" knoppen. San Andreas kan je namelijk ook kopiëren zodat je er twee hebt, en dan wijs jij de hele tijd naar de verkeerde :puh:. Keep it up :tu:.

Bedankt voor de key, en ja, het worden ook verschillende knoppen. Ik heb nu namelijk een foto (voorproefje van 1.2.0.4): (klik voor volledige grootte)

oa3x8l_th.jpg

Het design blijft ook simpel, ik ga alleen de plaatsen van de knoppen veranderen en misschien de vormgeving van de knoppen.

Edit: De automatische controle van de .exe werkt nu: (klik voor volledige grootte)

[table=simple]

1674lm9_th.jpg|ibdlbb_th.jpg

Voor klikken|Na klikken[/table]

Geplaatst:

Wat iedereen zegt over het design: dat hoeft van mij niet. Houd het simpel en clean. Niet allemaal graphics en dialogen, geluidjes en custom-made knoppen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, natuurlijk hoeft het programma geen kermis te worden met allerlei toeters en bellen, maar met een 'design' ziet het er professioneler en vaak ook duidelijker uit.

Ik heb ff snel een voorbeeld layout gemaakt om te laten zien dat het dan wel wat duidelijker is ;)

GTA%20SA%20Versie%20controle.png

Die layout heb k in 2 minute gemaakt, dus de moeite is het niet :)

Daarnaast kan je met het volgende rekening houden:

- Gebruik een lagere .net Framework, versie 4 is niet nodig, met versie 2.0 kan het ook

- Laat de maximaliseer button in het form weg

- Gebruik een eigen icon, ipv die standaard bij elke app zit.

Zie dit niet als negativiteit, maar als positieve kritiek, want je app kan er immers allen maar beter van worden :Y

Verder veel suc6 :tu:

Geplaatst:

En met design bedoel ik niet gelijk allemaal plaatjes en geluiden en sierlijke lettertypen, maar gewoon wat moderner zoals BC7 laat zien.

Succes! :tu:

Ik zal het ongeveer als BC7 zegt doen ja. .NET Framework moest ook nog gedaan worden, maar het probleem is dat ik niet weet hoe.

Edit: Op wat voor manier maak je die blauwe tekst en die onderkant van die layout? Ik ben namelijk niet heel goed in design in VB2010.

Ik zal het ongeveer als BC7 zegt doen ja. .NET Framework moest ook nog gedaan worden, maar het probleem is dat ik niet weet hoe.

Edit: Op wat voor manier maak je die blauwe tekst en die onderkant van die layout? Ik ben namelijk niet heel goed in design in VB2010.

.Net framework versie kan je zo veranderen:

Ga naar je project > Properties > Klik op de tab "Compile" > Klik op Advanced Compile Options

daar staan de opties om het te veranderen

Die blauwe tekst is de blauwe kleur die ook in windows word gebruikt, de rgb daarvan is:

0; 51; 153

Het font is: Segoe UI

De onderkant is een panel, met gewoon de standaard kleur: Control

met de code om bovenin de panel een lijn te trekken.

in vb is dat:

Dim pen As Pen
pen = New Pen(Color.FromName("ControlDark"))
e.Graphics.DrawLine(pen, 0, 0, panel1.Size.Width, 0)
pen.Dispose()

Zet die code in het paint event van de panel

Suc6 :tu:

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Design gemaakt, nu bezig met scriptwerk.

Hoe kan je eigenlijk de script.img achterhalen als je een string hebt met de .exe? (ik heb dus de string "D:\spellen\GTA San Andreas\gta_sa.exe", deze moet ik veranderd krijgen in "D:\spellen\GTA San Andreas\data\script\script.img").

Design gemaakt, nu bezig met scriptwerk.

Hoe kan je eigenlijk de script.img achterhalen als je een string hebt met de .exe? (ik heb dus de string "D:\spellen\GTA San Andreas\gta_sa.exe", deze moet ik veranderd krijgen in "D:\spellen\GTA San Andreas\data\script\script.img").

Daarvoor kan je het beste de FileInfo functie voor gebruiken :)

Dim exepath As String = "D:\spellen\GTA San Andreas\gta_sa.exe"
Dim finfo As New IO.FileInfo(exepath)
Dim IMGPath As String = exepath.DirectoryName + "\data\script\script.img"

Edit: waar exepath dan de string is van de gta sa exe

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Ik zie dat je het design hebt aangepast, maar ik krijg een error als ik hem opstart. Ik kan me daar niks van aantrekken maar het is wel irritant.

Geplaatst:

Ik krijg ook een foutmelding. Het gaat om een IndexOutOfRangeException; je probeert een value uit een array te verkrijgen met een index die groter is dan een array zelf. Het gebeurt wanneer jouw "MainForm" geladen wordt. Ook wanneer ik op "controleren" druk zonder een pad op te geven klik, gaat het mis. Je controleert niet of de gebruiker niks ingevuld heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...