Jump to content

kannon script?


Morph1

Recommended Posts

hallo,

ik heb ooit in een server een soort kannon gezien, dat waren gewoon 2 buizen achter elkaar tegen een gebouw aan met precies recht ervoor een grote schans/jump.

je rijd de buis in, aan het einde staat een soort checkpoint (in singleplayer die missiemarkers), je rijd in de checkpoint in de buis, je mannetje word bevroren (toggleplayercontrollable) je krijgt een timer in beeld die aftelt van 3 naar 1 en na 1 word je met explosies om je heen (zie je alleen als je naar de buis kijk) heel hard uit de buis geschoten en dan ga je over de schans heen en dan vlieg je heel ver weg:P

(sorry voor rare uitleg maar ik hoop dat jullie het snappen)

ik wil dus ook zoiets in me server maar heb geen idee hoe je dat maak, wil iemand mij helpen

(voor degene die gelijk al dat script willen maken hier de lokatie waar de checkpoint moet komen -540.4175,2592.4456,53.4154)

en ik ben al een tijdje op zoek naar een goede object streamer, ik heb nu nog midostream maar die kan niet meer dan 3500 objecten aan en dat ga ik waarschijnlijk makkelijk overheen en Xstreamer werkt niet:S

heel erg bedankt

ps. sorry voor dubbelpost (hetzelfde in script aanvraagtoppic maar daar word al een tijd niet meer gereageerd)

bijlage is een foto van de layout van het kannon

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou dan SetVehicleVelocity moeten gebruiken om het voertuig te bewegen, en explosies er rond maken met CreateExplosion.

Natuurlijk moet je er dan wel voor zorgen dat de auto niet in de fik gaat.

Oja, nog een kleine tip: je kan een screenshot maken in MTA met de F12 knop. :)

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

ok ik zal wel wat proberen thanks

Natuurlijk moet je er dan wel voor zorgen dat de auto niet in de fik gaat

lol jij had ook gereageerd in mijn topic autorepair dus dat in de fik vliegen zal wel niet zosnel gebeuren

Oja, nog een kleine tip: je kan een screenshot maken in MTA met de F12 knop.

I know maar een vriend maakt allemaal dingen in mta en ik zet het allemaal in een script en hij had daar een foto van gemaakt met zijn mobiel en naar mij toe ge smst vandaar die kwaliteit die beter had gekund:puh:

edit: weet er iemand nog een goede objectstreamer, binnenkort ben ik over het limiet van midostream heen

Bewerkt: door Morph1
Link to comment
Delen op andere websites

edit: weet er iemand nog een goede objectstreamer, binnenkort ben ik over het limiet van midostream heen

Deze schijnt het wel goed te doen: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=102865

Je kan hiermee ook checkpoints en pickups (ik vraag me af wie er nou meer dan 2048 pickups in zijn server doet) streamen als dat nodig is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

ok dat vehiclevelocity snap ik nog niet helemaal, de checkpoint staat nu achterin de buis, dan heb ik dus een plaats een stukje achter de schans gemaakt die bij vehiclevelocity komt dus dan heb ik nu dit

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
SetVehicleVelocity(vehicleid,-459.7425,2593.1250,49.6024);
return 1;
}

maar dan krijg je de error: undefined symbol vehicleid

Link to comment
Delen op andere websites

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
       SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), 0.0, 50.0, 0.0);
       return 1;
}

Ik denk dat dit werkt, niet geheel zeker.

De X-waarde zorgt ervoor dat de auto naar links (-X) of rechts (+X) beweegt, de Y-waarde vooruit (+Y) of achteruit (-Y) en de Z-waarde naar boven (+Z) of naar onder (-Z).

Hopelijk snap je het een beetje. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zou je moeten checken op de speler zijn angle, maar ik kan wel eens proberen te zorgen dat het script de velocity berekend die je nodig hebt voor op een bepaalde plaats te komen, maar dat kan dan wel even duren (testen en de velocity bekijken enzo), ik zal wel zien wat ik voor je kan doen. ;)

EDIT: ondoenbaar je kan ook de speler draaien met SetPlayerFacingAngle voor je afschiet.

Bewerkt: door megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Dit kanon wordt gemaakt met die bounceballen. Dat zijn gewoon objecten. De speler wordt gefreezed, tegen die ballen aan geplaatst, afgeteld, en geunfreezed, waardoor je wegschiet.

ik weet niet wat jij heb gezien in die server maar je kan een beetje door die hekjes achter het kannon kijken en daar staan echt geen oranje ballen.

stuiteren die oranje ballen ook in MTA???

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...