GTA_MasterNL Geplaatst: 10 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2010 Hoi iedereen, Ik wil graag Windows 7 installeren op mijn computer waar momenteel Windows Vista op zit. Het installeren lijkt mij niet zo een probleem, alleen het probleem is: Dit is een OEM PC :$ van bijna 2 jaar oud en ik weet dus niet echt of er wel drivers voor zijn... Op de webiste van Medion (Sorry ik weet crap-pc), zie ik voor mijn modelnummer alleen windows xp en vista drivers staan, terwijl ik op deze pc Windows vista kreeg meegeleverd. Is het alsnog gewoon mogelijk om te zorgen dat alles werkt? Ik heb op mijn vaders zijn laptop een tijdje geleden een dualboot gemaakt met vista & win 7, maar hij kon wel op de website van Toshiba windows 7 drivers vinden. Is het dan handig om ook op mijn pc een dualboot te maken met vista en 7, zodat ik kan kijken of alles werkt? Hoe kan ik het beste een dualboot maken, want bij m'n pa zijn laptop had ik het een beetje verprutst toen ik Vista wouw verwijderen. Ik heb windows 7 Ultimate 32 bit trouwens legaal Bij voorbaat dank Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2010 aangezien jij van een OEM OS gaat naar een niet OEM OS zul je dus gewoon de drivers van de fabrikant moeten gebruiken, veel verder dan een videokaart driver gaat dit niet. Reageren
GTA_MasterNL Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2010 (bewerkt) aangezien jij van een OEM OS gaat naar een niet OEM OS zul je dus gewoon de drivers van de fabrikant moeten gebruiken, veel verder dan een videokaart driver gaat dit niet. Dus jij zegt dat ik gewoon windows 7 kan installeren zonder enige problemen? Trouwens zelfs niet eens videokaart drivers, want de videokaart in m'n pc is niet van de OEM fabrikant, ik heb er 'n andere ingezet Of is het toch slimmer om eerst een dualboot uit te voeren om er écht zeker van te zijn dat alles het doet, ik heb namelijk geen zin om vista weer op nieuw te moeten installeren, als alles gewoon werkt denk ik dat ik gewoon de windows 7 verwijder en daarna upgrade vanuit vista. Of denk ik nu héél moeilijk? Bewerkt: 10 augustus 2010 door GTA_MasterNL Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2010 Tijdens de installatie kun je kiezen op welke schijf je het wilt installeren. Dan kun je hem op een schijf installeren waar vista niet opstaat, hij maakt direct een dual boot aan. Bestanden die op die schijf van vista staan worden verplaatst naar een map windows.old Als je na verloop van tijd zeker weet dat je emt 7 door wilt dan kun je simpelweg de systeembestanden van vista in een mapje windows.old stoppen, vervolgens kun je met schijfopruiming deze folder verwijderen door in het menu 'oude windows versies'(oid) aan te vinken. Hierna zul je nog even de dual boot uit moeten schakelen en klaar is kees. Zo heb ik ook mijn windows 7 geinstalleert, op wat kleine probleempjes na heb ik hem in 5 uur volledig draaiende gekregen. Reageren
GTA_MasterNL Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2010 Tijdens de installatie kun je kiezen op welke schijf je het wilt installeren. Dan kun je hem op een schijf installeren waar vista niet opstaat, hij maakt direct een dual boot aan. Bestanden die op die schijf van vista staan worden verplaatst naar een map windows.old Als je na verloop van tijd zeker weet dat je emt 7 door wilt dan kun je simpelweg de systeembestanden van vista in een mapje windows.old stoppen, vervolgens kun je met schijfopruiming deze folder verwijderen door in het menu 'oude windows versies'(oid) aan te vinken. Hierna zul je nog even de dual boot uit moeten schakelen en klaar is kees. Zo heb ik ook mijn windows 7 geinstalleert, op wat kleine probleempjes na heb ik hem in 5 uur volledig draaiende gekregen. Hmm.. dat is een goede oplossing. Alleen is het niet gewoon makkelijker om een nieuwe partitie aan te maken (123GB nog vrij), en dan als ik zeker weet dat ik alleen windows 7 wilt hebben gewoon de partitie met windows vista formatteren en die unallocated space weer toevoegen aan windows 7 partitie? Zou dat kunnen? In ieder geval bedankt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.