yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Hallo allemaal, ik ben van plan 5.1 speakers te kopen voor mijn PS3. Aangezien mijn HDtv geen true surround sound output heeft, zal dit via de HDMI kabel uit de PS3 moeten. Mijn plan was om een HDMI splitter te kopen, zodat ik 2 HDMI kabels uit mijn ps3 heb.één naar de tv, de andere naar de 5.1 speakers. Mijn vragen zijn: -Is dit de goede methode? -Welke speakers raden jullie aan? (budget 250 euro) Met vriendelijke groeten, Laurens Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Je kan ook gewoon je AV kabel pakken die meegeleverd is met je PS3. Gewoon de witte en rode tulp in je audio systeem pluggen, en de gele met rust laten. Onder Audio instellingen selecteer je dan de AV kabel als bron. Reageren
yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Je kan ook gewoon je AV kabel pakken die meegeleverd is met je PS3. Gewoon de witte en rode tulp in je audio systeem pluggen, en de gele met rust laten. Onder Audio instellingen selecteer je dan de AV kabel als bron. Dat is geen surround sound, alleen rechts en links vandaar HDMI Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Ik kan je verzekeren dat het surround is, ik heb het namelijk zelf ook zo zitten, maar dan in een home cinema set. Reageren
yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Ik kan je verzekeren dat het surround is, ik heb het namelijk zelf ook zo zitten, maar dan in een home cinema set. echt? hoor je dan ook wanneer iets voor je of achter je is? Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 (bewerkt) Ja, als iemand in bijv. GTA achter je staat, dichtbij of veraf, hoor je hem ook achter je schieten. Een auto die je voorbij rijd hoor je ook eerst voor en dan naar achter toe zeg maar. Voor je, achter je, naast je is het verschil luid en duidelijk te horen. In een aantal games is ook een instelling om surround sound in te schakelen, dan hoor je het helemaal perfect. Bewerkt: 12 augustus 2010 door Sentasi Reageren
yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 (bewerkt) Ja, als iemand in bijv. GTA achter je staat, dichtbij of veraf, hoor je hem ook achter je schieten. Een auto die je voorbij rijd hoor je ook eerst voor en dan naar achter toe zeg maar. Voor je, achter je, naast je is het verschil luid en duidelijk te horen. In een aantal games is ook een instelling om surround sound in te schakelen, dan hoor je het helemaal perfect. Met deze kabels? Ik las dat dit geen full 5.1 surround sound is op andere websites Bewerkt: 12 augustus 2010 door yvea0 Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Jep, met die kabels. Reageren
yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Jep, met die kabels. Oke bedankt. toch ben ik in de war omdat dit iets compleets anders zegt: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080511221807AAbGStv Iemand nog ideeën of ervaringen? Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Hmm.. wat daar staat kan best kloppen hoor, dat durf ik niet zeker te zeggen. Iig, zoals ik heb heb, hoor ik wat voor me afspeeld van voren, en wat achter me afspeeld van achteren, en daar gaat het mij om. Reageren
yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 (bewerkt) Hmm.. wat daar staat kan best kloppen hoor, dat durf ik niet zeker te zeggen. Iig, zoals ik heb heb, hoor ik wat voor me afspeeld van voren, en wat achter me afspeeld van achteren, en daar gaat het mij om. Heb je een xbox of ps3? en welk home theater set gebruik je? Bewerkt: 12 augustus 2010 door yvea0 Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 PS3, en de set is van Samsung. Reageren
yvea0 Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Ik ben eruit, het word de Logitech Z5500 die ik direct van de ps3 met een optical kabel aansluit Reageren
Hakbijl-Harrie Geplaatst: 13 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2010 als ik jou misschien een tip zou mogen geven, logitech is wel een leuk merk hoor jonge. maar voor geluid is t zeker geen heel goed merk. ik heb zelf sinds nog nie zo'n hele lange tijd harman kardon speakers. echt hele mooie geluidskwaliteit. logitech is een merk van allemaal verschillende dingen ook muizen enzo maar harman kardon is alleen beeld en geluid en da kun je merken. over t algemeen is t geen goedkoop spul maar ik kan je vertellen dat als je beetje zoekt je echt wel wa heel moois kan vinden voor 400 euro's, zeker mooier dan die logitech. maargoed je kan natuurlijk ook een ander proffesioneel merk pakken maar logitech zou ik nie doen als ik jou was, ja t is wel leuk enzo heel degelijk maar echt supermooi klinkt da nie hoor. anders kun je misschien beetje op internet kijken ofzo of in de winkel gaan luisteren weenie wa jij allemaal in jouw buurt heb halee Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 13 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2010 als ik jou misschien een tip zou mogen geven, logitech is wel een leuk merk hoor jonge. maar voor geluid is t zeker geen heel goed merk. ik heb zelf sinds nog nie zo'n hele lange tijd harman kardon speakers. echt hele mooie geluidskwaliteit. logitech is een merk van allemaal verschillende dingen ook muizen enzo maar harman kardon is alleen beeld en geluid en da kun je merken. over t algemeen is t geen goedkoop spul maar ik kan je vertellen dat als je beetje zoekt je echt wel wa heel moois kan vinden voor 400 euro's, zeker mooier dan die logitech. maargoed je kan natuurlijk ook een ander proffesioneel merk pakken maar logitech zou ik nie doen als ik jou was, ja t is wel leuk enzo heel degelijk maar echt supermooi klinkt da nie hoor. anders kun je misschien beetje op internet kijken ofzo of in de winkel gaan luisteren weenie wa jij allemaal in jouw buurt heb halee Die Logitech is al te krijgen voor €270 euro. Ik denk dat je voor dat geld moeilijk een surround zet kan krijgen van een merk als Harman Kardon, als je het al kan krijgen. Voor dat geld is het imo een prima set. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.