Jump to content

PS3 aansluiten op 5.1 surround sound speakers


yvea0

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben van plan 5.1 speakers te kopen voor mijn PS3.

Aangezien mijn HDtv geen true surround sound output heeft, zal dit via de HDMI kabel uit de PS3 moeten.

Mijn plan was om een HDMI splitter te kopen, zodat ik 2 HDMI kabels uit mijn ps3 heb.één naar de tv, de andere naar de 5.1 speakers.

Mijn vragen zijn:

-Is dit de goede methode?

-Welke speakers raden jullie aan? (budget 250 euro)

Met vriendelijke groeten,

Laurens

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ook gewoon je AV kabel pakken die meegeleverd is met je PS3. Gewoon de witte en rode tulp in je audio systeem pluggen, en de gele met rust laten. Onder Audio instellingen selecteer je dan de AV kabel als bron.

Dat is geen surround sound, alleen rechts en links :( vandaar HDMI

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, als iemand in bijv. GTA achter je staat, dichtbij of veraf, hoor je hem ook achter je schieten. Een auto die je voorbij rijd hoor je ook eerst voor en dan naar achter toe zeg maar.

Voor je, achter je, naast je is het verschil luid en duidelijk te horen. In een aantal games is ook een instelling om surround sound in te schakelen, dan hoor je het helemaal perfect.

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, als iemand in bijv. GTA achter je staat, dichtbij of veraf, hoor je hem ook achter je schieten. Een auto die je voorbij rijd hoor je ook eerst voor en dan naar achter toe zeg maar.

Voor je, achter je, naast je is het verschil luid en duidelijk te horen. In een aantal games is ook een instelling om surround sound in te schakelen, dan hoor je het helemaal perfect.

Met deze kabels? Ik las dat dit geen full 5.1 surround sound is op andere websites

foto2ho.jpg

Bewerkt: door yvea0
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm.. wat daar staat kan best kloppen hoor, dat durf ik niet zeker te zeggen.

Iig, zoals ik heb heb, hoor ik wat voor me afspeeld van voren, en wat achter me afspeeld van achteren, en daar gaat het mij om. :puh:

Heb je een xbox of ps3? en welk home theater set gebruik je?

Bewerkt: door yvea0
Link to comment
Delen op andere websites

als ik jou misschien een tip zou mogen geven, logitech is wel een leuk merk hoor jonge. maar voor geluid is t zeker geen heel goed merk. ik heb zelf sinds nog nie zo'n hele lange tijd harman kardon speakers. echt hele mooie geluidskwaliteit. logitech is een merk van allemaal verschillende dingen ook muizen enzo maar harman kardon is alleen beeld en geluid en da kun je merken. over t algemeen is t geen goedkoop spul maar ik kan je vertellen dat als je beetje zoekt je echt wel wa heel moois kan vinden voor 400 euro's, zeker mooier dan die logitech. maargoed je kan natuurlijk ook een ander proffesioneel merk pakken maar logitech zou ik nie doen als ik jou was, ja t is wel leuk enzo heel degelijk maar echt supermooi klinkt da nie hoor. anders kun je misschien beetje op internet kijken ofzo of in de winkel gaan luisteren weenie wa jij allemaal in jouw buurt heb

halee

Link to comment
Delen op andere websites

als ik jou misschien een tip zou mogen geven, logitech is wel een leuk merk hoor jonge. maar voor geluid is t zeker geen heel goed merk. ik heb zelf sinds nog nie zo'n hele lange tijd harman kardon speakers. echt hele mooie geluidskwaliteit. logitech is een merk van allemaal verschillende dingen ook muizen enzo maar harman kardon is alleen beeld en geluid en da kun je merken. over t algemeen is t geen goedkoop spul maar ik kan je vertellen dat als je beetje zoekt je echt wel wa heel moois kan vinden voor 400 euro's, zeker mooier dan die logitech. maargoed je kan natuurlijk ook een ander proffesioneel merk pakken maar logitech zou ik nie doen als ik jou was, ja t is wel leuk enzo heel degelijk maar echt supermooi klinkt da nie hoor. anders kun je misschien beetje op internet kijken ofzo of in de winkel gaan luisteren weenie wa jij allemaal in jouw buurt heb

halee

Die Logitech is al te krijgen voor €270 euro. Ik denk dat je voor dat geld moeilijk een surround zet kan krijgen van een merk als Harman Kardon, als je het al kan krijgen. Voor dat geld is het imo een prima set.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...