robincom Geplaatst: 12 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2010 Hoi mensen ik wil een script maken waarmee er een raket op de player afkomt en een id 10/7 explosie maakt. Ik heb nu wel wat problemen: Nr 1. De raket komt niet. Nr 2. Ik weet niet hoe je een explosie moet maken als hij bij de player is. Nr 3. Ik wil mijn command maken /missile (id) maar hoe...? Dit is mijn script: #define FILTERSCRIPT #include <a_samp> #if defined FILTERSCRIPT new Float:x, Float:y, Float:z; new missile; public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print("Missile Script"); print("--------------------------------------\n"); missile = CreateObject(3786, 481.5200,-11.5300,1001.3800, 0.0, 0.0, 96.0); return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/missile", cmdtext, true, 10) == 0) { GetPlayerPos(playerid, x, y, z); MoveObject(missile, x, y, z, 4.00); return 1; } return 0; } #endif Kan iemand mij helpen aub. Reageren
ted80 Geplaatst: 13 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2010 (bewerkt) CreateExplosion: http://wiki.sa-mp.com/wiki/CreateExplosion edit: new missile; public OnFilterScriptInit() { missile = CreateObject(3786, 481.5200,-11.5300,1001.3800, 0.0, 0.0, 96.0); return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/missile", cmdtext, true, 10) == 0) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); MoveObject(missile, x, y, z, 2.00); } return 0; } hierdoor zou de object moeten komen. ik test het wel even. edit: De raket komt bij mij wel public OnObjectMoved(objectid) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); CreateExplosion(x , y , z , 12, 10.0); DestroyObject(missile);//laat dit staan als je wilt dat het object verdwijnt als het bij de speler is. return 1; } probeer dit maar eens Bewerkt: 13 augustus 2010 door ted80 Reageren
keessie Geplaatst: 13 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2010 (bewerkt) voor het maken van een missle naar een id heb je dcmd en sccanf nodig gebruik hiervoor de dcmd include voor pawno bovenaan: #include <dcmd> new target; bij de commandtext zet je gewoon onderaan de commands maar boven de return 0 dcmd(jouw command, aantal letters van jouw command, cmdtext); public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/iets", cmdtext, true, 10) == 0) { return 1; } dcmd(missile, 7, cmdtext); return 0; } dan zet je ergens buiten een public dit neer dcmd_missile(playerid, params[]) { if(sscanf(params, "u", target))//hier word gekeken of je wel /missile [playerid] invoert zo niet dan zend hij een bericht hoe het wel moet { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Gebruik: /missile [playerid/target id]"); return 1; } if(!IsPlayerConnected(target)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Je target is niet online!"); return 1; } new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(target, x, y, z); MoveObject(missile, x, y, z, 2.00); return 1; } en dan nog als de missile verplaatst is(script van ted80 met verandering dat getplayerpos nu target is ipv playerid anders zou hij naar jezelf gaan) public OnObjectMoved(objectid) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(target, x, y, z); CreateExplosion(x , y , z , 12, 10.0); DestroyObject(missile);//laat dit staan als je wilt dat het object verdwijnt als het bij de speler is. return 1; } ik heb dit snel getypt en er kunnen wat fouten in zitten zeg maar als het niet lukt de include heb ik hierbij geupload succes dcmd.rar Bewerkt: 13 augustus 2010 door keessie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.