bramboy Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 (bewerkt) Het Google Chromium OS Topic ! Zoals sommigen daar misschien weten is google druk bezig met het maken van een Operating System. Sommige woorden zijn engels omdat ik me dan beter kan uitdrukken. Wat is het? Een Systeem net als Windows en Linux. Ze zijn nog aan het devloppen. Nog iets duidelijker: Google Chrome OS (GCOS) is een Operating System om een webbrowser heen gebouwd. Hier mee bespaar je tijd met opstarten. Je bureaublad is bijv. de webbrowser Google Chrome met icon's ( programmas ) boven in. Alles word duidelijk ( in het engels + nederlandse ondertiteling ) uitgelegt. Wanneer komt het uit? Als je Linux Ubuntu (Hardy 8.04 Of nieuwer, Lucid 10.04 aanbevolen) hebt dan zou je de Operating System al in een soort beta kunnen gebruiken Link naar 'Buildig & Download' pagina gaan Voor als je geen Linux hebt moet je nog even wachten, voorzover ik weet is het niet bekend wanneer Google Chromium OS verwacht word. Je kunt wel 'Builden' en dan gebruik maar nog niet op zichzelf gebruiken Verder kun je van alles op de site zelf vinden Klik Bramboy Bewerkt: 14 augustus 2010 door bramboy Reageren
Fezz Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Da's grappig. Ik ben net een uurtje bezig met downloaden van de beta. Reageren
bramboy Geplaatst: 14 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 (bewerkt) Als je dan klaar bent met al het installeren e.d. wil je dan wat screens posten? En als het kan ook wat je er zelf van vind Bramboy Bewerkt: 14 augustus 2010 door bramboy Reageren
Crypteq Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 (bewerkt) Wat in de hoofdpost staat: "Een Systeem net als Windows en Linux." daar ben ik het niet helemaal mee eens, want Windows en de consumenten distro's die zijn ervoor om eigenlijk alles te kunnen. En Chrome OS, dat is gewoon een linux distro, omdat het op de linux kernel is gebouwd, alleen dan met allerlei beperkingen. Waarop je eigenlijk alleen kan browsen Het enige wat je hebt is een browser waarmee je op het internet kan, daarbij ben je gebonden aan de google diensten. Als je geen internet hebt is je OS eigenlijk zo goed als waardeloos, want je kan er dan niet veel anders mee. Nee, ik denk dat dit een grote flop word, want ten eerste het is eigenlijk alleen een browser, waarbij je gebonden bent aan de google diensten. Dan kan je net zo goed een 'goeie' linux distro gebruiken zoals: ubuntu. Ik heb de beta een tijd terug al eens geprobeerd en ik was niet overtuigd. Maar het product is nog niet helemaal af dus we zullen nog zien... Bewerkt: 14 augustus 2010 door BC7 Reageren
Fezz Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Als je dan klaar bent met al het installeren e.d. wil je dan wat screens posten? En als het kan ook wat je er zelf van vind Bramboy Ik zou niet weten hoe je een screenshot kan plaatsen. Ik heb hem trouwens verwijderd. Ik vond hem niks aan. En ik had diskspace nodig. Die ik nu nog steeds niet heb Reageren
bramboy Geplaatst: 14 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 (bewerkt) @ BC7 Google OS is NOG een Linux onderdeel, ze zijn aan het programmeren om het een eigen systeem te hebben Ieder ze eigen mening want ik denk dat het best iets kan worden. @dji-unit computer opnieuw opstarten, verhelpt dat probleem normaal gesproken dat er geen 'diskspace' over is na het verweiderne Bramboy Bewerkt: 14 augustus 2010 door bramboy Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 het idee is leuk, maar of het in de praktijk werkt is nog maar de vraag. Het OS ois compleet anders dan wat we zijn gewent, en het idee dat jij in een browser al je dingen zit te doen vind ik niet erg fijn klinken. Over het algemeen klint het leuk, maar of het echt doorbreekt betwijfel ik. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 het idee is leuk, maar of het in de praktijk werkt is nog maar de vraag. Het OS ois compleet anders dan wat we zijn gewent, en het idee dat jij in een browser al je dingen zit te doen vind ik niet erg fijn klinken. Over het algemeen klint het leuk, maar of het echt doorbreekt betwijfel ik. Dit is niet bedoelt voor jongeren hoor volgens mij. Dit is voor gepensioneerden die niks anders doen Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 dan is het al helemal onhandig, tegen de tijd dat het echt bekend word zijn onze oduers opa en die zijn allemaal windows gewend, kortom het heeft weinig nut, het heeft nu weinig kans van slagen. Reageren
Fezz Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 @ BC7 Google OS is NOG een Linux onderdeel, ze zijn aan het programmeren om het een eigen systeem te hebben Ieder ze eigen mening want ik denk dat het best iets kan worden. @dji-unit computer opnieuw opstarten, verhelpt dat probleem normaal gesproken dat er geen 'diskspace' over is na het verweiderne Bramboy Ik bedoelde dat ik gewoon meer ruimte nodig heb. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Dat filmpje beschrijft prachtig waarom Chrome OS een slecht idee is. Alsof alles wat er op deze pc gebeurt in een webbrowser kan worden uitgevoerd. Alsof alles wat ik heb extern kan worden opgeslagen. Laggy krijgt een geheel nieuwe demensie als je probeerd GTA 4 te spelen terwijl het spel op de google servers staat. Dit zou kunnen werken voor smartphones, maar zelfs dan heb je meteen crisis als je geen verbinding hebt. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 vind het idee ook neit erg leuk, als je ziet hoe vaak youtube en gmail gehacked worden dat ik dan mijn data online moet opslaan, wat ok tijd kost. Dan ben je ook direct verplicht een g-mail account aan te maken om Chrome OS te gebruiken. Reageren
Crypteq Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 @ BC7 Google OS is NOG een Linux onderdeel, ze zijn aan het programmeren om het een eigen systeem te hebben Ieder ze eigen mening want ik denk dat het best iets kan worden. Een eigen systeem? Het is en blijft gewoon een besturingsysteem met een unix kernel. Een eigen kernel maken doen ze niet Zie hier: klik Ik citeer: The software architecture is simple — Google Chrome running within a new windowing system on top of a Linux kernel. Dus gewoon een linux kernel Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 idd, anders zou het erg onlogisch zijn, want dan zouden ze al het gemaakte meuk weer aan moeten apssen aan de nieuwe kernel, die op zijn beurt weer bugvrij gemaakt meot worden, en dan moet dat ook weer met de apps gedaan worden, kortom dubbellange weg die je dan betreedt. Als je een huis bouwt begin je toch ook niet met de ramen? Reageren
paul007 Geplaatst: 15 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2010 Mij lijkt dit dus echt helemaal niks. En zoals KillerZero86 al zei is het natuurlijk onjuist dat je álles op je webbrowser doet. Als ik wil internetten start ik gewoon Google Chrome op, daar hoef ik niet een apart OS voor. Verder zie ik niet echt een voordeel van het OS naast het feit dat hij sneller is en dat je geen 45 seconden hoeft te wachten totdat je PC is opgestart. Ik bedoel waar hebben we het over? 45 seconden is nog niet eens een minuut en het OS heeft in mijn ogen zo veel beperkingen. Cheers paul007 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.