Jump to content

Software-matig cpu overclocken, of toch Gpu?


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

hallo,

ik zou graag mijn intel cpu willen overclocken maar dat gaat helaas niet omdat ik een hp slimline (oem) pc heb.

Maar zou het handig zijn om het met software te kunnen overclocken?

of zou ik toch mijn videokaart moeten overklokken omdat ik gta iv en redelijk zware games speel die niet mooi scherp lopen zoals ik het zou willen, niet dat ik alles op highest wil hebben maar in iedergeval medium.

hier even mijn specificaties:

Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Enterprise

DirectX DirectX 11.0

CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)

Moederbordnaam Foxconn Irvine (1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)

Video kaart NVIDIA GeForce 9400 GT (1024 MB)

GPU Klok (Geometric Domain) 594 Mhz (origineel: 550 MHz, overclock: 8%)

GPU Klok (Shader Domain) 1512 Mhz (origineel: 1375 MHz, overclock: 10%)

specificaties heb ik via everest ultimate edition.

Trouwens mijn gpu overclock wat je in de laatste 2 specs kan zien tussen haakjes, heb ik niet overgeclocked ter informatie.

Dat is al origineel blijkbaar.

Geen overbodige reacties/posts, mijn vraag is wie zou mij raad kunnen geven over wat ik beter software matig kan overclocken voor games met minder risico.

zo ja welke zo niet waarom?

alvast bedankt!

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

Medium gaat het nooit worden. Punt.

CPU softwarematig overklokken gaat hem sowieso niet worden en aan de GPU valt ook vrij weinig eer te behalen. Je zou de GPU nog wel kunnen doen, maar ik denk dat je snel in de problemen loopt bij het overklokken van de CPU want daar zijn vrij weinig tools voor. De tools die er zijn werken vaak voor specifieke moederborden en worden natuurlijk niet gemaakt voor OEM moederborden.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Is een slimline PC niet een PC in een mini kastje. In dat geval zou ik er zeker NIET aan beginnen. Die kasten zijn erg klein en dus is er geen goede airflow. (lees: afvoer van warme lucht) Wanneer je je CPU of GPU gaat overklokken worden deze gaande weg steeds warmer en warmer. Als de warmte dan niet goed afgevoerd kan worden krijg je dus al snel een oververhitte PC. Mijn advies is dus om het te laten zoals het is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...