Jump to content

Server niet online

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo

ik probeer mijn server online te krijgen, maar hij is onvindbaar, ik heb een vriend mijn ip gegeven met :7788 erachter, maar de server komt bij hem maar niet online,

bij sever.cfg staat lanmode op 0, announce op 1, query ook op 1

firewall heb ik helemaal uitgezet, poort staat zeker weten open alhoewel een programma dat dat checkt zegt dat de port onberijkbaar is.

weet iemand wat er mis is???

Geplaatst:

Welke port nummer staat er in je .cfg

Anders change dat naar de poort die je open hebt gezet!

in server.cfg staat ook 7788

Geplaatst:

Lol, en je hebt zelf nog wel een tutorial portforwarden geschreven.

Misschien dat het IP van je computer, ik bedoel het IP-adres wat de router aan je pc geeft, per ongeluk gewijzigd?

Even de instellingen in je router bekijken en vergelijken met ipconfig op je pc.

Of misschien heb je hem per ongeluk op TCP of UDP protocol gezet in plaats van beide?

Overigens, kun je zelf wel gewoon joinen via het externe IP-adres? Kan natuurlijk net zo goed zijn dat er bij je vriend iets mis is.

Geplaatst:

Lol, en je hebt zelf nog wel een tutorial portforwarden geschreven.

Misschien dat het IP van je computer, ik bedoel het IP-adres wat de router aan je pc geeft, per ongeluk gewijzigd?

Even de instellingen in je router bekijken en vergelijken met ipconfig op je pc.

Of misschien heb je hem per ongeluk op TCP of UDP protocol gezet in plaats van beide?

Overigens, kun je zelf wel gewoon joinen via het externe IP-adres? Kan natuurlijk net zo goed zijn dat er bij je vriend iets mis is.

1 dat portforwarden heb ik bij een vriend gedaan

2 het ip is niet gewijzigd en ik gebruik degene van mijnip.nl

3 port 7788 staat op both open

4 ik kan zelf niet joinen via mijn ip

Geplaatst: (bewerkt)

dat is juist het probleem, dat heb ik gedaan maar hij doet het niet.

wacht,

ik heb 2 routers in huis, 1 in mijn kamer alleen voor mijn computer, en eentje beneden voor de rest van de computers, ze zijn niet met elkaar verbonden, ze komen alleen (zoals het hoort) allebij in de modem uit, is het dan uberhaupt wel mogelijk te portforwarden????

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst:

Als alleen jouw PC met die router verbonden is, wat is dan Überhaupt het nut van die router?

Haal die er gewoon tussen uit en sluit jouw PC rechtstreeks aan op de modem. Ik neem aan dat je modem twee uitgaande poorten heeft?

Geplaatst:

Als alleen jouw PC met die router verbonden is, wat is dan Überhaupt het nut van die router?

Haal die er gewoon tussen uit en sluit jouw PC rechtstreeks aan op de modem. Ik neem aan dat je modem twee uitgaande poorten heeft?

het nut van die router is goede draadloze internet, een vriend die ook meehelpt aan de server komt hier wel eens met zijn laptop. ik wil graag die router houden.

Geplaatst:

hoe vinden jullie dit,

samp debug kan mijn server niet op connect localhost joinen omdat hij daar zoekt naar 127.0.0.1:7777

ik moest zelf bij sa-mp 127.0.0.1:7788 doen zodat ik erin kon en hem testen,

is er dan wel iets mis met mijn poorten?

Geplaatst:

hoe vinden jullie dit,

samp debug kan mijn server niet op connect localhost joinen omdat hij daar zoekt naar 127.0.0.1:7777

ik moest zelf bij sa-mp 127.0.0.1:7788 doen zodat ik erin kon en hem testen,

is er dan wel iets mis met mijn poorten?

waarom gebruik je niet gewoon 7777

en je kan gewoon forwarden aangezien je router niet met de ander verbonden is zeg je

heb je met het forwarden een static ip gebruikt??

waarom gebruik je niet gewoon 7777

en je kan gewoon forwarden aangezien je router niet met de ander verbonden is zeg je

heb je met het forwarden een static ip gebruikt??

het static ip is bij mij 192.168.2.1

die 2 was eerst een 1 maar omdat mijn router eerst internet aftapte van de andere router kwam er een fout, dus moest dat veranderd worden, maar aangezien wie mijn router beneden helemaal niet nodig hadden beneden kreeg ik hem, maar ik zal het wwel weer veranderen in 192.168.1.1 en dan proberen via port 7777

jullie horen het wel als het gelukt is:P

ik had die 2 veranderd in een 1 maar toen viel het hele internet uit, heb ik de router moeten resetten maar nu doet ie het weer,

ik moet hem dus op 2 laten.

maar ik krijg hele rare adressen bij ipconfig :

weet iemand waarom er zulke rare adressen staan

Geplaatst:

als ik het met mijn ipconfig vergelijk zie ik er weinig raars aan

alleen die 2 waar je het al over had

weet je zeker dat je de adressen die bij ipconfig/all staan goed heb ingevoerd bij de eigenschappen van het ipv4 ding?

als ik het met mijn ipconfig vergelijk zie ik er weinig raars aan

alleen die 2 waar je het al over had

weet je zeker dat je de adressen die bij ipconfig/all staan goed heb ingevoerd bij de eigenschappen van het ipv4 ding?

die 2 die kan ik niet in een 1 veranderen anders krijg ik helemaal geen verbinding meer met het internet,

en alles wat in de ipconfig staat klopt met de gegevens in de router alhoewel ik het "Link-Local IPv6-adres" er wel erg raar uit vind zien,

ik heb de topic portforward bij de vastgeplakte topics effe gelezen, en nu heb ik gezien dat toen mijn vriend hem ging testen hij bij mij op mijn router zat, dus hij zou dan weer een ander ip in moeten vullen dan het IP van mijn computer

zou iemand dit ip : 81.204.198.195:7777 vanavond willen testen of hij online is en het hier even willen melden of hij wel of niet aanstaat, ik zet hem tot half 9 aan.

p.s. voor de admins, beschouw dat onderste stukje a.u.b. niet als reclame, ik wil alleen graag dat mijn server online komt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...