Jump to content

Internet op Mobiel


Leontjuuh-gta

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een mobiel (samsung star qwerty). Ik zou graag internet op mijn mobiel willen hebben, maar ik heb een prepaid. Kan ik dat met een prepaid internet op me mobiel? Of als ik internet wil moet ik dan een abbo nemen?? Ik zelf geen zin als ik ga internetten dat er dan steeds 60 cent per minuut eraf gaat.

Edit: Ik heb nu Vodafone en dat zal graag zo willen houden.

Bewerkt: door Leontjuuh-gta
Link to comment
Delen op andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb een mobiel (samsung star qwerty). Ik zou graag internet op mijn mobiel willen hebben, maar ik heb een prepaid. Kan ik dat met een prepaid internet op me mobiel? Of als ik internet wil moet ik dan een abbo nemen?? Ik zelf geen zin als ik ga internetten dat er dan steeds 60 cent per minuut eraf gaat.

Edit: Ik heb nu Vodafone en dat zal graag zo willen houden.

Bij Vodafone kun je kijken naar Vodafone Blox. Enigste wat je dan voor internet nodig bent is €9,50 op je prepaid tegoed. Bij Vodafone kun je nog tot September gebruik maken van een 'Fair Use Policy'. Dat wil zeggen dat het datagebruik niet 10x meer per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

Ik heb zelf ook Zorgeloos Internet blox, en het werkt perfect voor mij :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb een mobiel (samsung star qwerty). Ik zou graag internet op mijn mobiel willen hebben, maar ik heb een prepaid. Kan ik dat met een prepaid internet op me mobiel? Of als ik internet wil moet ik dan een abbo nemen?? Ik zelf geen zin als ik ga internetten dat er dan steeds 60 cent per minuut eraf gaat.

Edit: Ik heb nu Vodafone en dat zal graag zo willen houden.

Bij Vodafone kun je kijken naar Vodafone Blox. Enigste wat je dan voor internet nodig bent is €9,50 op je prepaid tegoed. Bij Vodafone kun je nog tot September gebruik maken van een 'Fair Use Policy'. Dat wil zeggen dat het datagebruik niet 10x meer per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

Ik heb zelf ook Zorgeloos Internet blox, en het werkt perfect voor mij :tu:

Oke, dus dat is een aanrader. Dat is dan gewoon 9,50 per 30 dagen. Dat is dan de moeite waard? want ik hoor ook steeds meer dat internetten met 2,50 is per maand? En verder snap ik dat Fair Use Policy niet zo goed? Hoezo maar 10x ga je daar dan makkelijk overheen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik betaal d'r nu nog 2.50 voor, maar van de 2 jaar dat ik dat heb, betaal ik één jaar 2,50 (het andere jaar 10,00) en bij 10x het gemiddelde word je snelheden dan iets later, miss moet je na die datum er misschien voor gaan betalen?

En 10x is behoorlijk wat, stel dat het gemiddelde op zo'n 200 mb zit, dan moet jij dus 2 GB meer gebruiken dan dat, 2 GB aan internetpagina's, pfooeeee. (een youtube filmpje is zo'n 15 mb (?) reken dat zelf maar uit)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik betaal d'r nu nog 2.50 voor, maar van de 2 jaar dat ik dat heb, betaal ik één jaar 2,50 (het andere jaar 10,00) en bij 10x het gemiddelde word je snelheden dan iets later, miss moet je na die datum er misschien voor gaan betalen?

En 10x is behoorlijk wat, stel dat het gemiddelde op zo'n 200 mb zit, dan moet jij dus 2 GB meer gebruiken dan dat, 2 GB aan internetpagina's, pfooeeee. (een youtube filmpje is zo'n 15 mb (?) reken dat zelf maar uit)

Fair use policy is in het leven geroepen omdat mensen hun telefoon aan hun computer koppelen om te fungeren als modem. Met normaal browsen haal je de 2GB nooit op een telefoon (veel sites hebben een speciale site voor mobiele telefoons met minder plaatjes, waardoor het sneller laad en daardoor kost het ook minder bandbreedte), maar het gaat heel wat sneller met het browsen op je computer.

Als ze in de smiezen krijgen dat je je telefoon gebruikt als internet modem voor je computer wordt volgens mij de internet verbinding afgesloten.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Fair use policy is in het leven geroepen omdat mensen hun telefoon aan hun computer koppelen om te fungeren als modem. Met normaal browsen haal je de 2GB nooit op een telefoon (veel sites hebben een speciale site voor mobiele telefoons met minder plaatjes, waardoor het sneller laad en daardoor kost het ook minder bandbreedte), maar het gaat heel wat sneller met het browsen op je computer.

Als ze in de smiezen krijgen dat je je telefoon gebruikt als internet modem voor je computer wordt volgens mij de internet verbinding afgesloten.

De mensen die dat doen verpesten het ook voor de rest. Door hun lever Vodafone binnenkort geen onbeperkt internet meer, en veel ander providers over een tijdje waarschijnlijk ook niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen idee hoe het bij Vodafone zit, maar ik zit bij HI en heb deze maand al 650 MB gebruikt. Nu zit ik deze maand niet extreem veel filmpjes te kijken, dus is zo rond de 600 mb wel een gemiddelde van mij. Ik heb nog nooit een boete gehad dat ik over mijn mobiel internet abbo was gegaan (sms en bellen terzijde).

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt als je 3 maanden telkens op of over de 10x gemiddelde zit, een brief thuis gestuurd met een waarschuwing d'r in. En anders ben je die klantenservice wil je precieze getallen hebben.

Je kan het ook vragen bij een vodafone winkel, als zij getallen geven die niet kloppen (te hoog), en je moet daardoor meerprijs betalen, kan je de provider altijd terugpakken op het feit dat ze je foute informatie hebben verstreken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt als je 3 maanden telkens op of over de 10x gemiddelde zit, een brief thuis gestuurd met een waarschuwing d'r in. En anders ben je die klantenservice wil je precieze getallen hebben.

Je kan het ook vragen bij een vodafone winkel, als zij getallen geven die niet kloppen (te hoog), en je moet daardoor meerprijs betalen, kan je de provider altijd terugpakken op het feit dat ze je foute informatie hebben verstreken.

Oke, bedankt. Ik was zeker al van plan om ff langs vodafone te gaan in de stad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...