Silverbyte Geplaatst: 23 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2010 (bewerkt) Hallo, Sinds gisteren zit ik met een vreemd probleem. Mijn computer speelt geluid namelijk af via het beeldscherm, ipv de normale speakers. Ik heb de computer even aan laten staan toen ik naar een vriend ging, en toen ik terugkwam deed het probleem zich voor. Het vreemde is dat de speakers nog wel gewoon aanstaan, maar dat het geluid enkel wordt afgespeeld door het beeldscherm. En als ik het volume verder open draai op de speakers werkt dit dus ook gewoon, en wordt het geluid ook harder. Het geluid zelf blijft echter uit de speakertjes in de monitor komen. Wat ik al gedaan heb: -Luidsprekerinstellingen checken -Computer opnieuw starten -Speakers opnieuw aansluiten Wie o wie redt me uit de brand? Bewerkt: 23 augustus 2010 door Empire Reageren
R-fl3x Geplaatst: 23 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik heb zo'n soort probleem ook met m'n koptelefoon. Als je Vista hebt, probeer even het volgende: taakbalk --> rechtsklik op volume --> geluid Dan ga je naar het tabblad 'Afspelen'. Reageren
iefen Geplaatst: 23 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2010 nou, ik zou als ik jou was gewoon het groene kabeltje uit je beeldscherm trekken(tenzij je via hdmi werkt) en anders in afspeel opties even alle uitschakelen die niet je speakers zijn en je speakers inschakelen Reageren
Hayte Geplaatst: 23 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2010 Lol? Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat jij een kabel naar je speakers hebt lopen, en dat je vanuit de headset output ding van je speakers weer een draadje hebt gelegd naar de input van je scherm. Anders kan ik mij geen weg voorstellen. Wil je anders even in Paint een beeld schetsen met lijntjes enz. hoe alles nu verbonden staat? Reageren
Silverbyte Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik heb nog eens even goed gekeken, en ik zag een kabeltje aangesloten dat ik daar nog niet eerder heb gezien. Deze heb ik eruit getrokken, en verdraaid, het werkte. Ik heb geen idee wat het was, maar ik vermoed dat m'n moeder het aangesloten heeft omdat ze dacht dat dit zo hoorde. Het probleem is hiermee in ieder verholpen, dus ik kan weer naar fatsoenlijk geluid luisteren. In ieder geval bedankt voor de reacties. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 En dan is het ene probleem verholpen, dient het andere zich alweer aan. Nadat ik de speakers dus weer werkend had gekregen, kon ik rustig gaan slapen. Maar toen ik vanochtend de PC weer aanzette, bleken de speakers het helemaal niet meer te doen. Ze willen simpelweg niet meer aan. Aan de bekabeling ligt het niet, want mijn computer herkent de speakers wel gewoon. Iemand een idee wat er nu weer aan de hand is? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 Even op een andere pc proberen om te controleren of ze niet kapot zijn. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.