Jump to content

Firefox is sloom

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik werk al lang met Mozilla Firefox (al vanaf ik het programma ken, ergens in 2009), en ik kwam terug van vakantie en startte mijn computer op (niet direct), en Mozilla Firefox was opeens heel langzaam.

Als ik in het balkje onderaan kijk (waar 'Klaar' staat als de site geladen is) staat er terwijl hij laadt 'Wachten op (site)...' Hierdoor duurt het soms 5+ seconden om iGoogle te laden. Wanneer de site dan eenmaal geladen is moeten de afbeeldingen nog laden (bijv. bij Google Maps). Het ligt niet aan mijn internetverbinding, want als ik een programma download of op Speedtest kijk heb ik gewoon volledige snelheid.

Ik heb al geprobeerd Firefox opnieuw te installeren, dit hielp voor een dagje en daarna niet meer. Ook heb ik een paar onnodige plugins uitgezet waar ik toch niks aan heb. Dit zijn mijn specs/addons:

Firefox 3.6.8

Add-ons

[table=simple]Adblock Plus 1.2.2|Skype extension for Firefox 4.2.0.5198

Tab Scope 0.3.5|Firebug 1.5.4[/table]

Plug-ins

[table=simple]Adobe Acrobat 9.3.0.148|Mozilla Default Plug-in 1.0.0.15|Shockwave for Director 11.5.1.601

Java Platform SE 6 U16 6.0.160.1|RealPlayer Version Plugin 6.0.12.69|Silverlight Plug-in 4.0.50524.0

Microsoft Office 2010 14.0.4761.1000|Shockwave Flash 10.1.82.76|[/table]

Persona: Mac OS X Snow

Rapport

Uitgevoerd op 23-8-2010, 23:00:38

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|System manufacturer  

|Computermodel:|System Product Name  

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem  

empty.gif   

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.  

|Model:|M2N-SLI DELUXE  

|BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD  

|BIOS Model:|Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie ASUS M2N-SLI DELUXE ACPI BIOS Revision 1102  

|Aansluitingen:|PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCIEX16_1 (Gebruikt), PCIEX16_2 (Vrij), PCIEX1_1 (Vrij), PCIEX1_2 (Vrij)  

|Poorten:|PRI_IDE (Geen), FLOPPY (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), PS/2 Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), USB9 (USB), USB10 (USB), LINE_IN (Audio), LINE_OUT (Audio), MIC_IN (Audio), Back Surround L/R (Audio), Side Surround L/R (Audio), Center/LFE (Audio), CD_IN (Audio), SPDIF_OUT (Audio), FP_AUDIO (Audio), LAN_1 (Netwerk), LAN_2 (Netwerk), IE1394_1 (FireWire), SATA1 (Geen), SATA2 (Geen), SATA3 (Geen), SATA4 (Geen), SATA5 (Geen), SATA6 (Geen), EX_SATA1 (Geen), EX_SATA2 (Geen), CHASSIS (Geen), CPU_FAN1 (Geen), SB_FAN1 (Geen), PWR_FAN1 (Geen), CHA_FAN1 (Geen), CHA_FAN2 (Geen), CHA_FAN3 (Geen), CHA_FAN4 (Geen)  

empty.gif   

processor.gifProcessor|Model:|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (Dual Core)  

|Kloksnelheid:|3013 MHz  

|Socket & Cache(s):|Socket AM2 , 1024 KB L2 Cache  

empty.gif   

memory.gifGeheugen|Grootte:|4094 MB RAM  

|Type(s):|1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)  

empty.gif   

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:), NTFS (M:)  

|Grootte:|465,76 GB (75,13 GB (C:) + 195,31 GB (D:) + 155,17 GB (E:) + 40,14 GB (M:) )  

|Vrije ruimte:|199,40 GB (7,19 GB (C:) + 52,97 GB (D:) + 109,20 GB (E:) + 30,04 GB (M:) )  

empty.gif   

drives.gifStations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Lokale harde schijf, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, M: Lokale harde schijf  

|Model(len):|A: Onbekend, C: ST350063 0AS SCSI Disk Device SCSI, F: TSSTcorp CDDVDW SH-S203D SCSI CdRom Device, G: WJE 85ERG1MR492 SCSI CdRom Device, H: WJE 85ERG1MR492 SCSI CdRom Device  

empty.gif   

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft  

|Model:|High Definition Audio-apparaat  

empty.gif   

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 9600 GT  

|Beeldprocessor:|GeForce 9600 GT (0x0622)  

|Geheugengrootte:|512 MB VRAM  

|Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.5896  

empty.gif   

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm  

|Schermresolutie:|1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)  

|Kleurdiepte:|32-bits  

|Frequentie:|59 Hz  

empty.gif   

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft  

|Model:|PS/2-compatibele muis  

|Aantal knoppen:|2  

|Aansluiting:|PS/2  

empty.gif   

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord  

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

|Functietoetsen:|12  

empty.gif   

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce-netwerkcontroller (Ethernet 802.3), NVIDIA nForce-netwerkcontroller (Ethernet 802.3), Bluetooth Personal Area Network (Ethernet 802.3), VirtualBox Host-Only Ethernet Adapter (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3)  

empty.gif   

directx.gifDirectX|Versie:|11.0  

empty.gif   

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate   

|Versie:|6.1.7600  

|Service Pack:|Geen     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Bij Internet Explorer (8‌) werkt alles wel goed.

Geplaatst:

Heb je toevallig een torrent programma aan staan of een ander soort download programma? Vaak is het internet in de avond uren langzamer omdat er dan meer mensen op het internet zitten. Daarnaast kan het zijn dat andere PC's de internet snelheid in beslag nemen doordat ze downloaden of doordat ze geïnfecteerd zijn met spyware.

Geplaatst: (bewerkt)

Virusscan heb ik al gedaan, en aan de internetverbinding ligt het niet. Als ik bijvoorbeeld een programma download van een fatsoenlijke server haal ik makkelijk de 2 tot 2,2 MBps die ik normaal ook heb. Het probleem ligt in Firefox, want het 'Wachten op...' staat er lang en in Internet Explorer is hij er direct. Cookies verwijderen zal ik nu eens proberen.

Edit: Cookies verwijderd, nog steeds 'Wachten op...'

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Disable even alle Add-ons. Misschien is er eentje die iets blokkeert. Eventueel een herinstallatie van Firefox kan ook geen kwaad ;)

Geplaatst:

Ik heb al eens geprobeerd een voor een de addons uit te zetten, maar daarmee kreeg ik geen verschil. Op de een of andere manier werkt Firefox nu wel weer snel. :?

Het probleem was opgelost... Nu is-ie weer langzaam... Ik zal die tweaks eens instellen, misschien werkt dat.

Edit: Nog steeds wachten op...

Geplaatst:

Hmm, het zou natuurlijk ook aan de website kunnen liggen.

Maar je zegt dat hij in IE 8 wel goed loopt.

Probeer anders FireFox in beveiligde modus uit te voeren?

Het is niet alleen maar één website, het zijn alle sites die ik laad. Ik gebruikte alleen iGoogle als voorbeeld. Beveiligde modus zal ik eens proberen.

Edit: Ook in de veilige modus is hij langzaam.

Geplaatst:

Disable even alle Add-ons.

Ik heb al eens geprobeerd een voor een de addons uit te zetten, maar daarmee kreeg ik geen verschil.

Ik kan er niet uit opmaken dat je ze allemaal een keer tegelijk hebt uitgeschakeld. Gewoon eens surfen zonder add-ons. En als dat wel goed gaat, één voor één add-ons weer inschakelen en Firefox elke keer opnieuw opstarten om te kijken bij welke het probleem ligt.

Als alle add-ons uitstaan is hij nog steeds langzaam. Ik ga nu eens alle plug-ins uitzetten en dan ze een voor een aanzetten, misschien ligt het aan een van de plugins.

Edit: Alle plugins uitgezet, nog steeds langzaam. Plugins + add-ons uit = ook nog steeds langzaam...

Edit2: Ook bij (een compleet schone) Google Chrome krijg ik de melding 'Wachten op...' Alleen bij Internet Explorer werkt het goed..

Heb je toevallig een torrent programma aan staan of een ander soort download programma? Vaak is het internet in de avond uren langzamer omdat er dan meer mensen op het internet zitten. Daarnaast kan het zijn dat andere PC's de internet snelheid in beslag nemen doordat ze downloaden of doordat ze geïnfecteerd zijn met spyware.

Je bedoelt zeker dat wanneer de buren met hetzelfde internet als jou downloaden jij er dan last van hebt? Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België heb je in elke 'Telenet-straat'(dus straten waar Telenet gebruikt wordt) zo'n grote ijzeren bak. Daar heeft iedereen zowat zijn eigen kabeltje en iedereen heeft dus dezelfde snelheid als de snelheid die hij heeft gekocht(dus een buur met Telenet die download heeft geen effect op jouw internetsnelheid). Wat er gebeurt als jij in die bak alle kabeltjes gaat uittrekken behalve het jouwe? Dan heb jij supersnel internet, bijna evensnel als glasvezel(en ja, dit klopt - ervaring van een vriend van me..).

Goed, je Firefox is traag. Volgens mij is het gewoon de ouderdom hoor, de oplossing is heel simpel. Tweak je Firefox! :tu:

http://www.techzine....versnellen.html

http://www.techzine....x-verhogen.html

Er zitten geen gevaren bij ofzo hoo, bovenstaande tweaks heb ik ook uitgevoerd op m'n Firefox en ik heb er geen problemen mee. Oja, dat Firefox traag opstart wanneer je je PC opstart is redelijk normaal hoor.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Volgens mij doelt Galiorix simpelweg op andere pc's in huis die op internet zitten. Die hebben namelijk wel invloed op elkaar bij langzamere verbindingen naar buiten.

Geplaatst:

Volgens mij doelt Galiorix simpelweg op andere pc's in huis die op internet zitten. Die hebben namelijk wel invloed op elkaar bij langzamere verbindingen naar buiten.

Dat verklaart niet waarom IE snel is en de rest van de browsers langzaam.

Uhm... ja. Als Chrome ook langzaam is, denk ik dat je misschien geïnfecteerd bent ergens, en IE ge-whitelist wordt, zodat de botnetclient niet wordt ontdekt door de gemiddelde computergebruiker die alleen IE gebruikt, zoals pakweg 80% van de Windows gebruikers :puh: In dat geval kun je je netwerk monitoren. Probeer eens CMD te openen (nadat je alles wat met internet te maken heeft hebt uitgezet (ook MSN)) en 'netstat' uit te voeren. Als er andere IP's tussenstaan dan die van je router en Microsoft, zit je met de gebakken peren en is je computer een zombie.

Maar ik weet niet meer hoe alles van netstat werkt, je kunt beter Netlimiter 2 Monitor[/ur] downloaden en kijken welke processen informatie/data versturen naar welk IP adress.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...