Jump to content

USB Stick van FAT32 naar NTFS

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey,

Ik heb zonet een nieuwe USB Stick gekocht van 8GB. Is het mogelijk om een USB stick van Bestandssysteem FAT32 om te zetten naar NTFS? En zou iemand mij uit kunnen leggen hoe het moet?

Geplaatst:

Dat is mogelijk. Zorg dat je USB-stick leeg is, want anders zal je alle data erop verliezen. In Windows Verkenner kan je vervolgens met de rechter muisknop op de USB-stick klikken en kies je voor de optie Formatteren. Als het goed is zal Windows vragen welk bestandssysteem je er op wilt hebben. Kies hier voor NTFS. De clustergrootte zal waarschijnlijk 4096 bytes zijn; meestal kiest Windows automatisch de goede optie. Vervolgens kan je hem laten formatteren, dit kan even duren.

Geplaatst:

Thanks voor je snelle reactie, maar ik ben een probleempje. Als ik hem wil Formatteren kan ik kiezen welk bestandssysteem ik wil maar daar staat NTFS niet tussen. Ik kan alleen kiezen tussen FAT32 en exFAT.

Geplaatst:

In dit topic staan nog twee mogelijkheden hoe je het alsnog kan forceren (via Apparaatbeheer of via commandprompt). Je kan die proberen als je hem graag in NTFS wilt.

Geplaatst:

lijkt me niet handig om te doen.

ik heb een vrij nieuwe dvd speler die geen NTFS kan lezen omdat dat te snel is ofzo, maar je kan het proberen

Geplaatst:

lijkt me niet handig om te doen.

ik heb een vrij nieuwe dvd speler die geen NTFS kan lezen omdat dat te snel is ofzo, maar je kan het proberen

Ik zet er alleen muziek, foto's, video's etc op

Geplaatst:

De data op een dvd wordt niet in het NTFS-formaat opgeslagen. Dat heeft er niks mee te maken en is dus hier helemaal niet van toepassing. Ik denk dat jij in de war bent met het NTSC-formaat.

Overigens is FAT32 voor flash drives (USB-sticks) meestal prima, maar heeft het wel kleine nadelen zoals de maximale bestandsgrootte van 4GB.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...