Jump to content

Nieuwe pc samenstellen voor neef


RoL0

Recommended Posts

Heey! Mn neef wil graag een nieuwe PC. Zn budget is ongeveer €400 euro.

Nu hebben we al iets geprobeerd:

=1&product[256435]=1&product[277391]=1&product[277348]=1&product[263103]=1&product[232977]=1&product[309188]=1&product[258066]=1&product[239782]=1"]http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[266001]=1&product[256435]=1&product[277391]=1&product[277348]=1&product[263103]=1&product[232977]=1&product[309188]=1&product[258066]=1&product[239782]=1

Maar volgens mij kan dat nog wel wat beter..

Budget: +/-400 (onze versie schoot er al wel wat overheen)

Doel: Internet, muziek, games (niet al te zware, gewoon de wat lichtere games als Medieval II en Spore)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Wireless network adapter (54Mbit/s is zat)

Besturingssysteem: Windows Vista/Windows 7 (Heb ik zelf nog wel)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen

Randapparatuurdie je nog wilt hergebruiken: Muis, toetsenbord, beeldscherm, geluidset

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: De beste voor de laagste prijs :engel:

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten (bestellen bij Azerty)

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee

Edit: oei, ik had die tag regels nog niet gelezen, sorry mods :cry:

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het iets voor je aangepast.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B257985%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B263368%5D=1&product%5B88545%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B58761%5D=1

Sommige onderdelen kon je beter vervangen voor goedkopere.

Nu heb je er alleen geen losse videokaart meer bij maar onboard graphics.

Je kunt altijd later nog een goede videokaart gaan bijkopen als je er mee wilt gaan gamen.

Link to comment
Delen op andere websites

THX! Alleen weet ik niet of het verstandig is om alleen onboard graphics te gebruiken.

Niet dat hij er echt veel zwaar mee wil gamen, maar af en toe een game zal toch moeten kunnen. Bovendien wil hij er graag 2 beeldschermen op aansluiten. Werkt dat wel op onboard?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie _O_

En ohja, er moet ook nog draadloos internet op, bijna vergeten :bonk:

@Hayte, ik kon de ValueRAM op een of andere manier niet vinden :bonk: . Hij wil er graag een iets bijzondere kast bij dan zo'n 'standaard' kast. Als deze kast verder goed is (volgens een aantal reviews wel) zouden we deze er graag bijhouden.

Het gaat om games als Medieval II: Total War en Spore. (=zo geniaal xD)

Niet de zware spellen (daar heeft ie wel een XBox 360 voor). Gewoon wat gemiddelde games.

RoL0 & Pacque

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het iets voor je aangepast.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B257985%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B263368%5D=1&product%5B88545%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B58761%5D=1

Sommige onderdelen kon je beter vervangen voor goedkopere.

Nu heb je er alleen geen losse videokaart meer bij maar onboard graphics.

Je kunt altijd later nog een goede videokaart gaan bijkopen als je er mee wilt gaan gamen.

Gast, hij zegt er op te gaan willen gamen, dus wat doe jij? Grafische kaart er uit, en een snellere processor in. Bottleneck, hoera. En waarom heb je die voeding verandert voor een duurdere? Ook heb je die draadloze adapter ding eruit gehaald, wat hij wou.

=1&product[286457]=1&product[5545]=1&product[309506]=1&product[79085]=1&product[262843]=1&product[239782]=1&product[258066]=1&product[266001]=1"]Athlon II X3 440 @3.0GHz, HD 5570, 4GB Ram voor 399 euro. Zou volgens mij zelfs IV aankunnen. Edit; hij heeft wel twee outputs, en dus kan je volgens mij twee schermen draaien. Weet wel dat je een (meegeleverde) converter blokje nodig hebt.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

THX! Ziet er goed uit. Je bent wel van de prijs zeg! :klap:

Vooral die cpu+moederbord+gpu combinatie was mij een beetje de vraag. Als jij zegt dat dit bij elkaar past, mooi :bier:

Nog even over de kast. Aangezien jij hem op zo'n perfect budget hebt gezet (gewoon 45 cent, ongelofelijk!) kan er nog wel ietsjes overheen. Die CM Elite 333 is een goede kast, maar opzich wil hij wel graag een iets spectaculairdere kast. (en die CM 330 is niet op voorraad->10 dagen levertijd). Is die Aerocool een optie? In wat reviews zag ik dat ie wel ok is, zeker qua koeling. Met een totaalbedrag van 415,28 is dat zeker te doen!

En voor nog een paar euro, is het dan waard om een AMD Athlon II X3 445 te nemen ipv de 440?

Ohja, die draadloze adapter was ik eerst vergeten, dus toen hij zn bericht plaatste, stond die er nog niet bij.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

RoL0 en Pacque

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerder investeren in een betere grafische kaart dan betere processor, omdat ik misschien een beetje te enthousiast was met mijn opmerking over IV. En als hij graag extra geld wil uitgeven aan een kast met een goede airflow en er beter uit ziet kan dat gewoon hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Okee,

We konden er nog iets overheen, zodat het =1&product[253396]=1&product[277391]=1&product[256435]=1&product[266001]=1&product[258066]=1&product[309506]=1&product[5545]=1&product[286457]=1"]dit is geworden.

Ik zit nog even te zoeken naar dat moederbord.

Voor zn surround set is het handig dat er 5.1 geluid op zit. Dat geeft Azerty wel aan, maar op afbeeldingen van de I/O zie ik alleen front out (groen), line in (blauw) en mic (roze).

Iemand een idee?

RoL0 en Pacque

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Oh verdikkie, het is mij nou pas opgevallen hoe weinig Watt de voeding heeft, en vraag mij af of dat wel genoeg is. Daarom adviseer ik de iets duurdere Huntkey voeding voor 500 euro.

Ik ga nu even naar je mobo kijken. Edit; hoeveel kabels gebruikt die 5.1 set dan, en welke kleur(en)?

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

voor 500 euro.

hèhè.. wat(t) bedoel je?!

3 jack 3,5mm de bekende groene, zwarte en gele.. gewoon analoge jacks.

Dit misschien iets?

Trouwens, met zo'n PSU calculator uitgerekend dat zo'n 240 watt voeldoende was, dus ik dacht dat we met 350 wel goed zaten. 500 dan niet wat overdreven? Dan zit ik namelijk naar deze corsair te kijken (400W, leverbaar én goedkoper)

@hieronder, voor Hayte: Klopt, dat had ik er ook nog niet bijgezet.. sorry :bonk:

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Daarom heb ik een andere voeding er bij geplaatst.

Dat hij twee schermen wou gebruiken wist ik eerst niet daarom wou ik hem op de onboard laten draaien, zodat hij later een fatsoenlijke videokaart kon kopen.

Het verschil tussen de X3 en de X4 is ongeveer 2 tientjes dus dan zou ik voor de X4 gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

@Pinganz; Waarom zou je meer geld besteden aan iets wat hij niet zou gaan merken?

@Rol0; Ik bedoelde Watt xD. Ik zou dan voor de 400 Watt Huntkey voeding gaan. Maar minstens 400 Watt. Maar met de 5.1, je zult dan zef opzoek moeten gaan naar een moederbord wat echt 5.1 ondersteunt, of die andere die je hebt gekozen dat doet weet ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar was ik al achter :puh:

Als Huntkey ook een A-merk is (btw nooit van gehoord)

Die 5.1 zit op dat moederbord wel goed, alleen de vraag of de rest past (qua poorten wel, maar misschien iets met CPU of GPU dat niet goed bij elkaar past-> volgens deze site is de CPU ondersteund, maar vanaf een bepaalde BIOS)

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...