Jump to content

Mini laptop


Dutchy3010

Recommended Posts

Hi guys,

Ik wil graag een mini laptop kopen. Heb niet veel eisen, enige eisen zijn:

- Ik wil het mee naar de universiteit nemen (dus verslagen enz) --> beetje harde schijf (al heb ik gezien dat dat op dit moment niet meer een probleem is, met de vele GB's die er tegenwoordig op staan).

- Ik wil een redelijk goede batterij, zodat ik niet ineens midden in de collegezaal zonder laptpo zit.

- Wil een klein beetje op het internet kunnen surfen.

Nu heb ik deze gezien, maar mij werd verteld dat DDR2 niet goed is. En als je DDR3 wilt kopen zit je gelijk een prijsklasse hoger. Ongeveer 300 euro is het budget.

Daarnaast wilt mijn oma een nieuwe pc. Die van haar is 10 jaar oud, en ze vindt het gek dat het niet meer werkt. :7 In ieder geval, ze wilt een pc waarop ze 1) wat foto's wilt zetten, 2) haar mailtjes kan kijken en 3) geld over kan maken op het internet. Ze heeft dus alles behalve veel nodig. Nu wilt ze dus dat ik mee ga. Weet iemand waar ik op moet letten? Ze heeft namelijk helemaal geen goede pc nodig, en ik ben bang dat ze veels te veel kwijt is dan dat nodig is...

Advies is erg welkom!

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik allereerst het fabeltje rondom het DDR2 geheugen uitleggen. DDR2 en DDR3 zijn totaal verschillende soorten geheugen. DDR3 heeft als belangrijkste eigenschap dat het sneller geheugen is dan DDR2 en ook nog eens zuiniger qua energieverbruik. Dat betekend echter niet dat DDR2 niet goed is. DDR2 is, zeker als je praat over laptops, even goed als DDR3, op bovenstaande punten na. Dat wil dus zeggen dat DDR2 wat minder snel is en wat meer energie verbruikt. Van het verschil in snelheid tussen DDR2 en DDR3 merk je helemaal niets in een mini laptop. Het enige voordeel van DDR3 in een laptop is dus het lagere energieverbruik.

De door jou uitgekozen laptop zal, net als alle netbooks in deze prijsklasse, voldoen aan de eisen voor het uitvoeren van basistaken als tekstverwerken, internetten en e-mailen. Het handigst is dan ook om eens een kijkje te nemen in een grote winkel als MediaMarkt en daar wat verschillende modellen gaat bekijken. Dan kun je direct bekijken en vooral voelen of de machine lekker tikt etc, want bij het maken van verslagen is een comfortabel toetsenbord natuurlijk wel zo prettig.

Dan over een PC voor je oma.

Hiervoor geld hetzelfde als voor jouw laptop, kijk eens rond bij de MediaMarkt of er iets leuks tussen staat. Voor het bekijken van foto's, internet en e-mail heb je aan simpele PC vaak al meer dan genoeg. Dit zijn namelijk geen veeleisende taken en kunnen dus op elke PC worden uitgevoerd. Kijk dus eens rond bij de instap computers. Vaak staan er leuke aanbiedingen tussen waarmee je toch een redelijk complete PC krijgt voor weinig geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb gewoon op mijn gevoel afgegaan. :) Heb een hele simpele laptop met groot beeld voor mijn oma, en voor mijzelf een Acer Aspire One. De specificiaties van al die netbooks waren nagenoeg gelijk, dus ging het uiteindelijk om de kleur en wat lekker typt. :7 Wilde zilverkleurig (zwart is zo zwart) en niet zo "glad" (dan zie je gelijk strepen erop als je hem vastpakt), maar ook geen wit toetsenbord (die wordt zo snel vies). Dankje, Sprunk. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...