Jump to content

CPU overklokken.


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

hoever etc. kunnen we niet beantwoorden omdat het per processor verschilt. De performance winst zul je amper gaan merken

dus jij zegt niet overklokken?

Met goeie koeling is het overclocken van een oude CPU altijd leuk, niet voor de prestatie winst maar gewoon voor de hoogste kloksnelheid die je kunt halen.

Zelf zonder goede koeling is dat mogelijk. Ik zit het op een AMD x4 prosessor met een standaard koeler. hij is nu van 2.9 naar 3.2 stabiel en zon boost voel je wel in het gamen.

Verder als je dan toch vanplan bent om te gaan overcloken is om na elke keer dat je hem omhoog doet grondig te testen. En als je dan op een gewenste hoogte zit. een nacht laten lopen zodat je 100% zeker weet dat alles goed gaat. en niet 10 min even een 100% coreload progje aan maar gewoon overnight aan laten staan want dat is vooral met een standaard koeler héél belangrijk.

met dat 100% coreload durf ik niet vanwege dat er zometeen een crash komt door overheating en dat mijn pc dan stuk is.

Ik kan zelf dus gewoon nu eventjes overklokken en tot 5 uur aan laten staan? en dan zou het stabiel moeten werken?

zelf had ik het een keertje van origineel --> 166 mhz ( fsb) x 9 multiplier naar 220 mhz gedaan dat is dus

van 1.5 ghz naar 1.90 ghz maar toen kwam die niet verder dan de bios.

dus vandaar dat ik ook vroeg hier tot hoever ik dan kan overklokken?

maximaal en hoeveel stappen omhoog? 10 mhz of meer of minder?

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf zonder goede koeling is dat mogelijk. Ik zit het op een AMD x4 prosessor met een standaard koeler. hij is nu van 2.9 naar 3.2 stabiel en zon boost voel je wel in het gamen.

Verder als je dan toch vanplan bent om te gaan overcloken is om na elke keer dat je hem omhoog doet grondig te testen. En als je dan op een gewenste hoogte zit. een nacht laten lopen zodat je 100% zeker weet dat alles goed gaat. en niet 10 min even een 100% coreload progje aan maar gewoon overnight aan laten staan want dat is vooral met een standaard koeler héél belangrijk.

Jeej, 0.3Mhz winst. Dat kan in principe elke CPU aan zonder goeie koeling. Je moet bijvoorbeeld 1Ghz hoger zien te klokken, dat is pas leuk. Het kost wellicht wat tijd maar het is een leuk uitdaging. Met goede koeling en een goed moederbord moet zoiets haalbaar zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf zonder goede koeling is dat mogelijk. Ik zit het op een AMD x4 prosessor met een standaard koeler. hij is nu van 2.9 naar 3.2 stabiel en zon boost voel je wel in het gamen.

Verder als je dan toch vanplan bent om te gaan overcloken is om na elke keer dat je hem omhoog doet grondig te testen. En als je dan op een gewenste hoogte zit. een nacht laten lopen zodat je 100% zeker weet dat alles goed gaat. en niet 10 min even een 100% coreload progje aan maar gewoon overnight aan laten staan want dat is vooral met een standaard koeler héél belangrijk.

Jeej, 0.3Mhz winst. Dat kan in principe elke CPU aan zonder goeie koeling. Je moet bijvoorbeeld 1Ghz hoger zien te klokken, dat is pas leuk. Het kost wellicht wat tijd maar het is een leuk uitdaging. Met goede koeling en een goed moederbord moet zoiets haalbaar zijn.

op deze pc doe ik geen uitdagingen aan overklokken wel wat aan prestatieverbeteringen.

maar zojuist net overgeklokt 10 min geleden.

Na het opstarten komen eerst de opstart programmas zoals deamon tools,msn,nokia pc suite

daarna ging ik gelijk everest openen en control paneel. maar toen liep die vast en ging de taalbalk verdwijnen oftewel zag je het niet meer toen even ctrl,alt & delete taakbeheer opgestart toen deed die het weer vanzelf sindsdien geen problemen.

hier de temperaturen onder idle.

Moederbord 36 °C (97 °F)

CPU 51 °C (124 °F)

Hitachi HDS721616PLAT80 44 °C (109 °F)

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...