Jump to content

Nieuwe pc


Dakendak

Recommended Posts

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc, maar heb nog geen doel voor ogen. Ik ken iemand waarbij ik mijn pc goedkoper kan krijgen; maar ik wil weten of hij misschien hier nog goedkoper is.

Budget: zeker niet meer dan 1500 euro, liefst veel lager.

Doel: gamen, en programma's zoals 3dsMax, Cinema 4D,...

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: alles, van scherm tot muis

Besturingssysteem: Windows 7, ik weet wel dat XP niet meer te vinden is

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Nope

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)?:Nee.

Link to comment
Delen op andere websites

Welke spellen wil je trouwens gaan draaien, en op welke instellingen? Wat jij wilt kan namelijk redelijk goedkoop (zo'n 800 euro), of we kunnen het gehele budget gebruiken.

En heb je een referentie pc van die kennis? Zodat je een beter idee krijgt van hoeveel lager (of hoger) het verschil is tussen pc's.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, liefst zo goedkoop mogelijk. Ik wil een pc die GTA IV, Modern Warfare 2, ... goed kan draaien op medium. Ik heb eigenlijk geen verstand van prijzen, dus wat is het verschil tussen een pc die GTA IV op high en een pc die GTA IV op medium kan draaien?

Overigens, de boxen mogen er af, ik gebruik toch koptelefoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Een pc de IV aankan kan MW2 en 3DS Max ook aan (4D (hebben we er nu al vier?) cinema heb ik geen ervaring mee), dat ligt, met jouw eisen, rond de 800-900 euro, schat ik. Een pc die IV op High kan is rond de 1200, met jouw eisen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat een stevig systeem met een 6 core AMD processor en een goede videokaart precies is wat je nodig hebt. Bijvoorbeeld een Phenom II X6 processor neemt het snel verwerken van HD videomateriaal als warme koek. Zet er een goede videokaart naast zoals een ATI Radeon 5870 en je kunt er moeiteloos op gamen.

Echter, hebben we dan wel een beter beeld van je budget nodig. Onder de 1500 euro is namelijk een behoorlijk ruime range.

@ Hayte: 4D bestaat wel, maar word hier niet bedoeld. Cinema 4D is in dit geval gewoon een naamgeving voor modelleringsoftware.

Link to comment
Delen op andere websites

Duuude...

Waarom de extra koeler? Waarom de veels te dure kast en voeding? Waarom een super processor met een mainstream-achtige kaart? Waarom 6 GB aan geheugen? Waarom geen processor welke wat beter op games gericht is bij de AMD opstelling, zoals een hoger geklokte x4?

Link to comment
Delen op andere websites

De extra koeler is er om later nog wat te kunnen overklokken maar kan weggelaten worden.

De behuizing is een zeer goed behuizing maar daar kan nog op bespaart worden.

6GB geheugen in het I7 systeem heb ik gekozen om toch gebruikt te maken van tripple channel geheugen, Nou vond ik 3GB iets te weinig vooraal voor videobewerking.

En om binnen het budget te blijven heb ik een GTX460 genomen.

Voor het AMD systeem heb ik voor een X6 gekozen omdat hij HD video's wil bewerken.

Ik heb de GTX460 gewoon in het winkelmandje gelaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...