Jump to content

Nieuwe laptop gezocht


Casss

Recommended Posts

Mijn opa zoekt een nieuwe laptoppert, als vervanger van zijn desktop

Budget: 600 - 800 euro

Doel: Interneppen, foto's kijken, films kijken en al die gebruikelijke opa dingen. En dat graag ook allemaal op Full HD op zijn nieuwe HDTV (Met HDMI-HDMI aansluiten dus, dan krijg je toch je monitor op je tv?)

Desktop of laptop: Laptoppert

Merk pc of samengesteld: Wat het beste is

Benodigde randapparatuur: /

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ja leuk, laptoponderdelen. :puh:

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Boeit niet, als HD enzo maar kan

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Wat het beste is

Extra koeling (voor overklokken)?: Uuuuuuuhm... nee

Inch: Een fijne inch, voor gewoon thuisgebruik. 17 inch is toch het beste?

Link to comment
Delen op andere websites

hoi,

Aangezien je een laptop wilt voor zoon typische "opa dingen" is het niet moeilijk om een laptop te vinden die daar aan voldoet,

dus heb even gezocht en heb een laptop gevonden voor maar € 619 met een scherm van 17 inch en met HDMI! :)

>link<

Maar eigenlijk voor een laptop dat je opa maar nodig heeft voor multimedia kan je even goed een laptop nemen dat minder dan € 600

dus zou je even goed deze laptop kunnen nemen

en die laptop kost maar € 579 heeft ook een 17 inch scherm en heeft ook HDMI.

>link<

de keuze is aan jou en/of je opa smile3.gif

MVG,

woody zwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.laptopsho...730-jt01nl.html

Full HD voor die prijs is amper mogelijk, deze is HD Ready(720 p).

asus is één van de beste/betrouwbaarste laptop merken icon_mrgreen.gifshiny.gif

en die laptops dat ik heb hebben trouwens ook HD Ready(720 p).

edit: oeps net gezien dat die goedkoopste laptop géén HD Ready(720 p) heeft bloos.gif

maar de 2de wel

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt, als je het mij vraagt, geen ruk uit wat het scherm aan kan kwa resolutie, als hij maar HDMI zodat je hem aan kunt sluiten op een HD tv. Het maakt je opa namelijk denk ik geen ruk uit of hij een paar pixels minder op zijn laptop-scherm heeft, voor een paar eurotjes minder, of wilt je opa echt perse een HD beeld op zijn laptop?

En MegaP, hij zegt toch niet dat Asus beter dan Samsung is? Hij zegt alleen dat Asus een van de beste laptop zaken is (wat het ook is, overigens, van Samsung weet ik het niet).

Link to comment
Delen op andere websites

Het laptopscherm mag gewoon normaal zijn, maar hij wil dus ook video's en films op goede kwaliteit kijken op zijn 1080p/i HDTV. Snap je? Kan je dan een goede vinden of is die ik 2 posts hierboven heb gepost wel goed? Mijn opa heeft geen DVD speler bij zijn TV. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

asus is één van de beste/betrouwbaarste laptop merken icon_mrgreen.gifshiny.gif

Er is geen shitload aan klachten over Samsung qua laptops, dus zeggen dat Asus beter is is niets anders dan niet-beargumenteerde zinloze fanboypraat.

wat dacht je van dat dit géén "fanboypraat" is ik had gewoon eens een topic gemaakt voor het beste merk voor laptops en toen reageerde sprunk:

Uit zonderzoek is gebleken dat Asus, Toshiba en Sony de beste laptops leveren, die gaan val alle gesteste merken het minst vaak kapot. De slechtste laptops komen vandaan bij Acer, Gateway en HP.

>link< van topic.

>link< van de bron.

+ hayte geeft me gelijk crazy.gifpuh2.gif

dus het is geen fanboypraat praat maar van uit een onderzoek afgelijd yep.gif

nu jij shiny.gificon_mrgreen.gifpuh2.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we het gewoon hebben over de laptop voor Casss zijn opa in plaats van over een discussie Asus vs Samsung. Samsung en Asus zijn beiden wat minder bekende merken in notebookland maar leveren beiden prima kwaliteit. Overigens is Samsung niet getest en dus is die bron incompleet.

Dan on topic: Ja, die gekozen Asus heeft een HDMI poort en is dus geschikt voor de wensen van je opa. Onthoud echter wel dan de DVD er niet mooier op wordt. De kwaliteit van de film blijft gewoon PAL, ongeacht op welk type TV en met welke interface je een beeldscherm aansluit.

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we het gewoon hebben over de laptop voor Casss zijn opa in plaats van over een discussie Asus vs Samsung. Samsung en Asus zijn beiden wat minder bekende merken in notebookland maar leveren beiden prima kwaliteit. Overigens is Samsung niet getest en dus is die bron incompleet.

Dan on topic: Ja, die gekozen Asus heeft een HDMI poort en is dus geschikt voor de wensen van je opa. Onthoud echter wel dan de DVD er niet mooier op wordt. De kwaliteit van de film blijft gewoon PAL, ongeacht op welk type TV en met welke interface je een beeldscherm aansluit.

oké je hebt gelijk sorry dat ik niet meer on topic ging bloos.gif

Link to comment
Delen op andere websites

wat dacht je van dat dit géén "fanboypraat" is ik had gewoon eens een topic gemaakt voor het beste merk voor laptops en toen reageerde sprunk:

Uit zonderzoek is gebleken dat Asus, Toshiba en Sony de beste laptops leveren, die gaan val alle gesteste merken het minst vaak kapot. De slechtste laptops komen vandaan bij Acer, Gateway en HP.

>link< van topic.

>link< van de bron.

+ hayte geeft me gelijk crazy.gifpuh2.gif

dus het is geen fanboypraat praat maar van uit een onderzoek afgelijd yep.gif

nu jij shiny.gificon_mrgreen.gifpuh2.gif

Nu jij? Ach djeezes, als je me probeert te dissen, doe het dan aub wel goed.

Ten eerste ben ik het die Sprunk op dat onderzoek heb gebracht/gewezen, omdat Thundercover me eens om een bron vroeg toen ik zei dat HP suckt als de pest.

En ten tweede is Samsung niet in dat onderzoek opgenomen, maar over het algemeen zijn er geen klachten van. Dat je Asus aanraadt boven Samsung is dus fanboypraat zonder enig bewijs dat Asus een beter merk is dan Samsung. :)

Auwtch, you fail.

Gezien het feit het laptopscherm er niet toe doet, heb ik ff gekeken naar laptops met een 15 inch scherm. Deze zijn de beste die ik vond voor 800 euro:

http://www.laptopshop.nl/product/104526/asus-a52jb-sx089v.html

Een Asus, mooi design.

http://www.laptopshop.nl/product/109521/toshiba-satellite-l650-1cn.html

Een Toshiba, minder mooi design, iets betere processor maar wel een kleinere harde schijf.

Naja ik zou voor die 800 euro Asus gaan, beide hebben HDMI btw.

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we het gewoon hebben over de laptop voor Casss zijn opa in plaats van over een discussie Asus vs Samsung. Samsung en Asus zijn beiden wat minder bekende merken in notebookland maar leveren beiden prima kwaliteit. Overigens is Samsung niet getest en dus is die bron incompleet.

Dan on topic: Ja, die gekozen Asus heeft een HDMI poort en is dus geschikt voor de wensen van je opa. Onthoud echter wel dan de DVD er niet mooier op wordt. De kwaliteit van de film blijft gewoon PAL, ongeacht op welk type TV en met welke interface je een beeldscherm aansluit.

Dat is min of meer op te lossen door MPC-HC te installeren en ontiegelijk veel beeldverbeteringscripts aan te zetten :puh: En als de opa een Samsung-TV o.i.d heeft, kun je in het TV menu nog meer verbeteringen instellen.

Ohja, en omdat het om opa's gaat, zou ik een laptop nemen met een niet al te hoge resolutie. Letters worden bij hogere resoluties steeds kleiner, en oudere mensen hebben nou eenmaal meer moeite met dichtbij kijken. :) Gewoon een tip hoor :Y

Link to comment
Delen op andere websites

De ogen van mijn opa zijn goed, die rijdt zelfs nog auto zonder bril, en hij is in de 70. schater.gif En ik wil wel dat het een lekker formaat is, en ik denk bij 15 inch aan een klein formaat laptop. Niet? En de resolutie kan je bij elke PC ook instellen. En dat MPC-HC ding, dat wil hij ook niet want hij is niet zo goed met computers om dat allemaal te configureren, ik ben maar heel soms bij hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...