Jump to content

videokaart Gta IV

Recommended Posts

Geplaatst:

ik wil een nieuwe videokaart voor Gta IV op medium te spelen (met resolutie van 1024x768)

is er een van rond de €100?

• Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• K1pc0rn

17

• Sprunk

10

• Casss

4

• Hayte

2

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Ik zou gaan voor een Radeon 5670, bijvoorbeeld deze van Sapphire. Die kaart levert prima prestaties, zelfs op full HD resolutie. Gezien het fijt jij op een zeer lage resolutie GTA IV wilt spelen zal je aan deze kaart niets te kort hebben.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zou gaan voor een Radeon 5670, bijvoorbeeld deze van Sapphire. Die kaart levert prima prestaties, zelfs op full HD resolutie. Gezien het fijt jij op een zeer lage resolutie GTA IV wilt spelen zal je aan deze kaart niets te kort hebben.

is er ook een van 1 gb?

moet ik dan nog extra voeding kopen?

waar staat eigenlijk hoeveel watt ik heb?

Bewerkt: door lennart1995
Geplaatst:

Ja, er is ook een 1 GB uitvoering van die kaart. Die heb jij niet nodig want op jouw resolutie heb je aan 512MB meer dan voldoende.

Hoeveel watt je voeding levert staat aangegeven op het etiket op de voeding. Kijk ook meteen even welk merk het is.

• 2 weken later...

Ja, er is ook een 1 GB uitvoering van die kaart. Die heb jij niet nodig want op jouw resolutie heb je aan 512MB meer dan voldoende.

Hoeveel watt je voeding levert staat aangegeven op het etiket op de voeding. Kijk ook meteen even welk merk het is.

maar als ik bijvoorbeeld later een beeld krijg van HD dan heb ik aan die kaart niks meer denk ik.

en welke winkel is eigenlijk beter: Azerty of Alternate?

Geplaatst:

In het geval dat je wilt gaat upgraden doe je er inderdaad goed aan om alvast voor een Gigabyte te gaan.

Beiden shops zijn erg goed en zeer betrouwbaar. Je kan het beste gewoon vergelijken welke van de twee shops het goedkoopst is en daar de order plaatsen. Over het algemeen is Azerty vaak iets goedkoper dan Alternate. Daar tegenover staat wel de snelle levering van Alternate omdat ze daar alles op voorraad hebben en Azerty het vaak eerst zelf moet bestellen.

Geplaatst:

In het geval dat je wilt gaat upgraden doe je er inderdaad goed aan om alvast voor een Gigabyte te gaan.

Beiden shops zijn erg goed en zeer betrouwbaar. Je kan het beste gewoon vergelijken welke van de twee shops het goedkoopst is en daar de order plaatsen. Over het algemeen is Azerty vaak iets goedkoper dan Alternate. Daar tegenover staat wel de snelle levering van Alternate omdat ze daar alles op voorraad hebben en Azerty het vaak eerst zelf moet bestellen.

Niet echt, als je 1920x1080 wilt gaan draaien wordt het meteen een heel stuk zwaarder voor je videokaart, en zelfs dan zou 512mb voldoen.

Geplaatst:

Oeh, ja. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik was even vergeten dat het hier om een niet al de snelle kaart gaat.

Sorry dus voor het misverstand. Je kan met een gerust hart de 512 MB versie nemen. Of nog wat langer door sparen voor een snellere kaart, die zegmaar wél "HD-ready" is. Want met deze kaart GTA IV op Full HD spelen zal wel resulteren in maximaal medium.

Geplaatst:

Of je pc IV op die settings aankan is natuurlijk ook afhankelijk van je processor. Wil je ons even vertellen wat die is? Voor je deze grafische kaart koopt, en straks opeens zegt dat je een Pentium 4 hebt ofzo.

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2400 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2047 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

is het nodig om ook

nog meer geheugen te kopen?

en ik heb 220-240 watt

Geplaatst:

De eerder genoemde 5670 videokaart past precies goed bij die processor. Meer geld uitgeven in een snellere kaart is niet zo slim, die processor kan dat allemaal niet verwerken, waardoor die snelle kaart dan niet goed tot zijn recht komt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...