Jump to content

Geheugen van laptop uitbreiden voor ICT opleiding.


Advancegta

Recommended Posts

Dag mensen, ik ga aankomend jaar een ICT opleiding doen. En heb daarvoor een laptop nodig. Ik heb dus al een laptop en die voldoet ongeveer wel aan de eisen, alleen moet het ram geheugen groter. Er zit nu 1 gb in en het moet 2gb zijn.

Nu zat ik een beetje te kijken op www.geheugen.nl enzo, maar ik kom er geen wijs uit! Zou iemand mij dus kunnen vertellen waar ik een 2gb ram geheugen voor een Asus a6jc Q088H kan bestellen? Dat zou geweldig zijn :klap:

Bewerkt: door Advancegta
Link to comment
Delen op andere websites

Dankjulliewel:)

Maar wil het toch zelf proberen, uiteindelijk moet ik het toch gaan leren dusja (A).

Maargoed, de link die er gegeven is is voor een 1 gb geheugen. Maar ik weet niet of mijn laptop zegmaar 2 slots heeft, of 1. Of heb je dit opgezocht Sprunk? Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Je laptop heeft 2 geheugen sloten inderdaad.

Wat voor opleiding doe je precies. Volgens mij is bij een ICT opleiding enige voorkennis wel vereist dus als je nog niet weet hoe je een extra geheugen kan plaatsen zal het nog eens een lastig jaar kunnen worden.

Link to comment
Delen op andere websites

okee, we hebben van school een papier gekregen met een aantal laptops die eraan voldoen. En dit is er de goedkoopste van: http://www.campusshop.nl/projecten/ProductDetails.aspx?en=80000122

Maar als ik dit geheugen uitbreid naar 2 gb komt de rest dan nog een beetje overeen? Dat het niet heel veel slechter is dan bovenstaande? Oke hij heeft dan ipv 4 gb maar 2 gb geheugen, en een kleinere hdd en slechtere videokaart, maar dat maakt dan opzich nog niet zoveel uit! Ik las iets dan bovenstaande laptop op 2000 mhz draait, en die ik nu heb 1660. Kan ik eventueel dan mijn processor (en geheugen??) overclocken zodat de prestaties er dicht bij in de buurt komen?

Zou mij zon 700 euro besparen en dat is natuurlijk mooi meegenomen!

Edit: Nogmaals: ik heb dus een asus a6jc q088h.

Bewerkt: door Advancegta
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...