Jump to content

Acer Probleem


Dylann.

Recommended Posts

Heey

Ik heb een Acer en mn laptop die is altijd heel erg warm, egt gloeiend heet als ik de lader eruit doe dan moet ik heb binnen 5 minuten weer de lader aan doen. Mijn vraag is: Hebben jullie de Acer gebruikers ook deze probleem? zo ja kan ik dit verhelpen?

Deze laptop heb ik btw 2 jaar, ben voor een ander laptop aan het sparen, maar toch.

MvG

Edit:

Ik wilde laatst een spel spelen maar de laptop is zo warm, dat de spel gewoon zwart werdt aan de rand :{

Bewerkt: door Dylann.
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp word je laptop dus warm als je op de accu werkt, maar is er niets aan de hand als je op netstroom werkt?

Ook als ik op netstroom werkt hij wordt egt donders heet met lader of zonder lader, ik weet het Acer is geen goede merk maar toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp word je laptop dus warm als je op de accu werkt, maar is er niets aan de hand als je op netstroom werkt?

Ook als ik op netstroom werkt hij wordt egt donders heet met lader of zonder lader, ik weet het Acer is geen goede merk maar toch.

Van dat probleem heb ik ook last, onder andere als ik zware spellen speel. Maar als ik er iets onder leg waar de lucht dus onderuit vandaan kan komen blijft ie koelen, en dat maakt echt een herrie.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp word je laptop dus warm als je op de accu werkt, maar is er niets aan de hand als je op netstroom werkt?

Ook als ik op netstroom werkt hij wordt egt donders heet met lader of zonder lader, ik weet het Acer is geen goede merk maar toch.

Van dat probleem heb ik ook last, onder andere als ik zware spellen speel. Maar als ik er iets onder leg waar de lucht dus onderuit vandaan kan komen blijft ie koelen, en dat maakt echt een herrie.

Precies!

als ik een spel speel komt er een geluidje en dan lagt me spel, dit is erg frusterend :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Acer is geen slecht merk hoor,

Maarja, sinds je laptop al 2 jaar oud is, is waarschijnlijk gewoon de accu versleten. Heb ik ook met mijn laptop.

Je kan (als je ooit een nieuwe laptop aanschaft) de accu eruit halen als je op de netstroom zit, en alleen gebruiken als je geen stroom in de beurt hebt. Daarnaast kunnen accu's ook niet zo erg goed tegen warmte, dat kan ook de levensduur verlagen.

En dat ie heet word, dat kan eraan liggen dat ie de warme lucht niet voldoende kan afvoeren, kijk of je geen ventilatiegaten afsluit.

En als je gaat gamen of andere zware (grafische) toepassingen gaat doen dan word ie altijd warmer.

Ikzelf speel wel eens GTA IV op mijn laptop, maar de laptop word dan ook zo warm dat je de hand er niet meer aan kan houden.

Als je laptop altijd warm word ookal doe je niks dan is er waarschijnlijk een ventilator o.i.d. kapot.

Link to comment
Delen op andere websites

Acer is geen slecht merk hoor,

Maarja, sinds je laptop al 2 jaar oud is, is waarschijnlijk gewoon de accu versleten. Heb ik ook met mijn laptop.

Je kan (als je ooit een nieuwe laptop aanschaft) de accu eruit halen als je op de netstroom zit, en alleen gebruiken als je geen stroom in de beurt hebt. Daarnaast kunnen accu's ook niet zo erg goed tegen warmte, dat kan ook de levensduur verlagen.

En dat ie heet word, dat kan eraan liggen dat ie de warme lucht niet voldoende kan afvoeren, kijk of je geen ventilatiegaten afsluit.

En als je gaat gamen of andere zware (grafische) toepassingen gaat doen dan word ie altijd warmer.

Ikzelf speel wel eens GTA IV op mijn laptop, maar de laptop word dan ook zo warm dat je de hand er niet meer aan kan houden.

Als je laptop altijd warm word ookal doe je niks dan is er waarschijnlijk een ventilator o.i.d. kapot.

Bedankt dat je het zegt, dit is egt klote soms als je een spel speelt. :{

Maar ik ga toch nog is een andere laptop halen, en hopen dat die niet het zelfde probleem heeft.

Bewerkt: door Dylann.
Link to comment
Delen op andere websites

Koop dan wel een mooie Asus, Toshiba of Sony laptop, die zijn het beste.

Betrouwbaarheid van laptops

1. Asus (15,6% defecten)

2. Toshiba (15,7%)

3. Sony (16,8%)

4. Apple (17,4%)

5. Dell (18,3%)

6. Lenovo (21,5%)

7. Acer (23,3%)

8. Gateway (23,5%)

9. Hewlett Packard (25,6%)

Tussen haakjes: het percentage defecten exclusief problemen na een ongeval.

Bron

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf ook een ACER en ik heb sinds 2 weken geleden 3 maand met een laptop moeten doen omdat me PC helaas kapot was. Ik werd helemaal gek van de laptop omdat deze CPU spikes gaf en heel erg warm werd. Laptop is ook ongeveer twee jaar oud. Ik heb alles opgezocht en uitgezocht ook met behulp van Flitskikker. Ik kan je nu al vertellen dat laptops warm horen te worden. Het voelt extreem warm aan, maar laptops worden over het algemeen veel warmer als computers.

Ik heb zelf mijn laptop open gehad heel voorzichtig (raad het je niet aan) om te kijken als er veel stof in zat en dit was niet het geval. Om je laptop koeler te krijgen kan je een aantal dingen doen. Een fan mat kopen voor onder je laptop. Een busje perslucht en hiermee je laptop goed schoonhouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Laptops horen niet warm te worden, PC's horen niet warm te worden. Er is altijd wel een reden waarom laptops te warm worden, zij het software, zij het hardware, het is niet zoals het hoort. Alle laptops worden warm als je ze de volle lading geeft, maar hier zijn laptops niet voor bedoelt. Laptops zijn sowieso niet bedoelt om te gamen, je hebt wel een paar game laptops maar over het algemeen zijn ze er slecht op berekend en krijgen ze problemen met warmte. Dat is omdat de koeling er niet op berekend is, ze zijn niet voor gamen bedoelt.

Bulldog, heb je al geprobeerd Windows opnieuw te installeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Laptops horen niet warm te worden, PC's horen niet warm te worden. Er is altijd wel een reden waarom laptops te warm worden, zij het software, zij het hardware, het is niet zoals het hoort. Alle laptops worden warm als je ze de volle lading geeft, maar hier zijn laptops niet voor bedoelt. Laptops zijn sowieso niet bedoelt om te gamen, je hebt wel een paar game laptops maar over het algemeen zijn ze er slecht op berekend en krijgen ze problemen met warmte. Dat is omdat de koeling er niet op berekend is, ze zijn niet voor gamen bedoelt.

Bulldog, heb je al geprobeerd Windows opnieuw te installeren?

Tot dusver van alle laptops die ik in me handen had werden ze erg warm. En ik heb gelukkig mijn pc terug Galiorix, daarnaast ja ik heb me laptop ook opnieuw geherinstalleerd. Het ging wat beter, maar de CPU spikes bleven het zelfde.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een nieuwe laptop heb wil ik alleen nog GTA San Andreas hebben, Op deze laptop kan ik het niet want ik kon niet eens normaal spelen. :bonk:

Maar ik begrijp wel dat een laptop geen game pc is, maar toch een spelletje op zn tijd kan natuurlijk geen kwaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een nieuwe laptop heb wil ik alleen nog GTA San Andreas hebben, Op deze laptop kan ik het niet want ik kon niet eens normaal spelen. :bonk:

Maar ik begrijp wel dat een laptop geen game pc is, maar toch een spelletje op zn tijd kan natuurlijk geen kwaad.

Dan moet je bij de aankoop van de laptop wel goed op de spec's letten. Want laptops worden over het algemeen niet gemaakt om keihard te gamen. Ik kan op me laptop niet eens Runescape spelen. Terwijl de spec's opzich heel goed zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...