Jump to content

Keuzes :D


Rickyboy30

Recommended Posts

Hoi!

Ik sta van plan m'n PC weer eens up te graden, nou heb ik wat advies nodig:

- Om echt kansloos goed te kunnen gamen, zou 4GB RAM genoeg zijn of zal ik voor 8GB Gaan ? Zo ja voor 8GB, dan is het 2x 4GB toch ?

- Ik heb momenteel een Nvidia Geforce 9800GT van 1gb, zal ik de Nvidia Geforce GTX 460 kopen of gewoon nog een 9800GT er naast plaatsen ? Wat levert dus het beste resultaat ?

Thanks

Link to comment
Delen op andere websites

Geen extra geheugen plaatsen, dat geeft geen prestatie winst. Je kan beter 1 goede videokaart hebben dan 2 minder goede combineren, dat gaat in games altijd minder soepel. Wat voor processor zit er nu in?

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Geen extra geheugen plaatsen, dat geeft geen prestatie winst. Je kan beter 1 goede videokaart hebben dan 2 minder goede combineren, dat gaat in games altijd minder soepel. Wat voor processor zit er nu in?

Ik heb momenteel:

3GB RAM DDR2

AMD Athlon X4 620 @ 2,6GHZ ( Quad Core dus )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb momenteel:

3GB RAM DDR2

AMD Athlon X4 620 @ 2,6GHZ ( Quad Core dus )

Gewoon een GTX460 erin doen en dan zou het al een stuk beter moeten werken.

En RAM + Processor ?

Kwil echt lekker alle games ( Zoals FLight Simulator X ) Op highest kunnen spelen, dat lukt nu alleen nog maar met enorme lag bij FSX.

Link to comment
Delen op andere websites

En RAM + Processor ?

Kwil echt lekker alle games ( Zoals FLight Simulator X ) Op highest kunnen spelen, dat lukt nu alleen nog maar met enorme lag bij FSX.

Ligt eraan of je een upgrade wilt gaan doen van 500 euro, maar dan kan je in principe alles net zo goed vervangen.

Link to comment
Delen op andere websites

En RAM + Processor ?

Kwil echt lekker alle games ( Zoals FLight Simulator X ) Op highest kunnen spelen, dat lukt nu alleen nog maar met enorme lag bij FSX.

Ligt eraan of je een upgrade wilt gaan doen van 500 euro, maar dan kan je in principe alles net zo goed vervangen.

Jaa idd, ik had al gekeken naar gewoon een hele nieuwe PC, maar dat gaat me zoiezo al 1000 euro kosten met mijn eisen :puh:

Anders hop ik morgen wel eventjes langs de PC Winkel om prijzen/advies te vragen!

Bedankt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, hedendaagse processoren bestaan vaak uit Dual Core's of Quad Core's, oftewel, twee kernen of vier kernen. De Intel lijn is zo; i3, i5 en i7. De i3 is een Dual Core, wat wel geschikt is voor zo nu en dan een zwaar spelletje op Medium, maar verder dan dat lukt niet. De i5 is een quad core, welke geschikt is om de zwaardere spellen rond High te spelen. De i7 is de krachtigste lijn, maar ook één van de verwarrendste. De i7-lijn bestaat namelijk uit processoren met 4 "cores", maar ook uit processoren met 6 kernen. Ook zitten de i7 8** processoren op andere moederborden dan de i7 9** processoren. De i7's zijn wel krachtiger dan i5's, en kunnen dan ook vrijwel alle spellen aan op Very High. AMD heeft een veel makkelijker systeem, daarbij is het gewoon Phenom II x#, en bij # komt het aantal kernen van de processor. Alle Phenom II kunnen op hetzelfde soort moederbord (= dezelfde socket), en is dus heel wat minder ingewikkeld dan waar Intel mee bezig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh ja, daarmee wordt het nog wat verwarrender. Overigens betekent het niet dat zowel desktop en laptop i7 *** processoren standaard minstens 4 kernen hebben, laptop i7's (te kenmerken aan i7 ***M) kunnen ook uit twee kernen bestaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb je gelijk in

Vandaag langsgeweest, ik snap alles nu zo'n beetje.

Maar zou iemand mij het verschil uit kunnen leggen tussen Quad Core en i7 of i5 ?

De Core I3 5xx (dual core) Draait op socket LGA1156 heeft hypertreading een onboard GPU (te gebruiken met de H55/H57 chipset)maar heeft geen turbomodus.

De Core I5 6xx (dual core) draait op socket LGA1156 heeft t.o.v. de quad core wel hypertreading en heeft een onboard GPU (te gebruiken met een H55/H57 chipset)en ook de turbomodus.

De Core I5 7xx (quad core) draait op socket LGA1156 en heeft geen hypertreading maar wel een turbo modus.

De Core I7 8xx (quad core) draait eveneens op socket LGA 1156 en heeft wel hypertreading en een turbo modus.

De Core I7 9xx (quad core) draait op socket LGA1366 (het high end socket van intel) Deze processoren hebben een tripple channel geheugen controller, hyperthreading, en de X58 chipset beschikt over meer PCI-E lanes (voor als je meerdere videokaarten wilt draaien)en ook de turbo modus is aanwezig

De Core I7 980X/970 (hexa core) Draait ook op socket LGA1366, en heeft alle voordelen van de I7 9xx series en is gebakken op 32nm.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Mocht er iets niet kloppen hoor ik het wel :puh:

Bewerkt: door PinganZ
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...