Jump to content

Mogelijk om garantie te kopen?


MJ_Forever

Recommended Posts

Hallo,

ik krijg binnenkort een nieuwe gsm.

Die gsm krijg je als je een gransmaaier (zitmaaier) van meer dan 600 euroo koopt.

Maar er zit geen garantie bij, zei de man in de winkel.

Kan je garantie koopen? En voor hoelang gaat dit? Kost dit vel?

Gelieve te vermelden in welke van deze winkels (Vandenborre, Mediamarkt,...) dit te verkrijgen is voor 2 jaar of meer.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Dit verschilt eigenlijk van winkel tot winkel. Het kan handig zijn om extra garantie te kopen, omdat dit meerdere voordelen heeft. Ik kan het allemaal hier neer gaan kwakken, maar ik denk dat je hier en hier een hoop informatie kunt inwinnen. Ook heb ik even de garantievoorwaarden van de Mediamarkt en Vandenborre doorgenomen, en bij de laatste bieden ze een soortgelijke garantieverlenging aan. Deze voorwaarden vind je hier en hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit verschilt eigenlijk van winkel tot winkel. Het kan handig zijn om extra garantie te kopen, omdat dit meerdere voordelen heeft. Ik kan het allemaal hier neer gaan kwakken, maar ik denk dat je hier en hier een hoop informatie kunt inwinnen. Ook heb ik even de garantievoorwaarden van de Mediamarkt en Vandenborre doorgenomen, en bij de laatste bieden ze een soortgelijke garantieverlenging aan. Deze voorwaarden vind je hier en hier.

Telt die garantie ook als je hem niet kocht in die winkel? Die gsm heb ik nu al 2 weken in mijn bezit, maar voorlopig is de doos ongeopend, ik wil nog wachten tot ik zeker weet dat ik garantie kan kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat het hier om een "cadeautje" gaat dat normaal niet in de bewuste winkel te verkrijgen is (neem ik aan) vind ik het wel logisch dat er geen extra garantie te verkrijgen is, aldus de winkelier. De gebruikelijke garantie zal er wel moeten zijn, omdat de leverancier (in dit geval de winkelier waar de maaier vandaan komt) dat verplicht is. Voor extra bij te kopen garantie kan je contact opnemen met de fabrikant, wellicht dat zij je kunnen helpen. En waarschijnlijk is er de bekende fabrieksgarantie, maar daar moet je de doos toch wel voor openen. Succes ermee.

Link to comment
Delen op andere websites

Garantie koop je niet. Dit heb je gewoon vanuit de wet. Indien een apparaat of product stuk gaat binnen een normale levensduur is de verkoper je verplicht een nieuw exemplaar, vervangend exemplaar of een andere acceptabele oplossing te bieden.

Link to comment
Delen op andere websites

Allemaal hartelijk dank voor jullie hulp, ik ben tot een conclusie gekomen dat ik een spiksplinternieuwe Nokia 5800 Xpressmusic ga komen over 2 maanden. Dan heb ik garantie en een nieuwe gsm (eindelijk)

Dit opic mag gesloten worden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...