Dr.McShizzle Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 (bewerkt) Hey, in deze Photoshop Tutorial laat ik jullie zien hoe je dit kunt maken: Ik wou eerst een large art maken (1440x900), maar kwam toen met het idee om het in een signature te gebruiken. We gaan het ook eerst in het groot maken, en daarna in een sig zetten. Je kan nog met kleuren experimenteren in de large art. Ik heb dit gemaakt in PS CS5, maar het kan ook in de lagere versies (ik heb namelijk geen nieuwe functies gebruikt). 1. Klik op de spoiler. Mooi! Je kan een simpele instructie volgens, ik denk dat je de rest ook wel aankunt 2. MAAK EEN NIEUW DOCUMENT We beginnen natuurlijk eerst met het maken van een nieuw document. Zet de grote op 800x800 px en de resolution op 300 px/inch. De achtergrond maken we uiteindelijk transparant, maar kan je ook nog wit laten (werkt toch wat prettiger). 3. LIJN MAKEN We gaan eerst een aantal lijnen creëren. Deze lijnen bestaan uit 2 delen: een donker en een licht deel. Maak een nieuwe Layer aan en noem deze: ‘Line1’. Om de lijnen te maken, pakken we Rectangle Tool (sneltoets ‘U’, dus niet de Rectangular Marquee Tool). Vul dan boven in beeld de instellingen zoals in het plaatje hieronder in, en plaats je rechthoek ergens in het document. Zorg dat de Foreground Color iets lichter is dan zwart (bijvoorbeeld: #333333). Zodra dat klaar is ga je naar Edit > Free Transform (sneltoets combinatie: Ctrl + T). Draai je rechthoek nu 45 graden (druk nog niet op het vinkje). Vervolgens houd je Ctrl + Shift ingedrukt en sleep je het puntje rechtsmidden, iets naar links. Net zo lang totdat de uiteinden verticaal zijn. Pak nu de Rectangular Marquee Tool (sneltoets ‘M’), selecteer het linker uiteinde en druk dan op de Backspace-toets (met de ‘Line1’ Layer geselecteert in je Layers Pannel, anders zou je achtergrond weghalen wat niet echt nuttig is). Hiermee maken we het linker uiteinde horizontaal. Druk daarna op Ctrl + D (Deselect) om de selectie te stoppen. 4. NOG EEN LIJN Nu gaan we het 2de deel van de lijn maken. Maak een nieuwe Layer, zet die onder ‘Line1’ en noem deze: ‘Line2’. Pak weer de Rectangle Tool maar vul nu niet 25x360 px in, maar 15x300 px. Zet de Foreground Color naar een kleur die lichter is dan #333333. Bijvoorbeeld: #ACACAC. Doe nu hetzelfde als wat je eerder deed (45 graden draaien, Ctrl + Shift beetje naar links en een stukje eraf snijden). Met was passen en meten zou het er zo uit moeten zien: 5. KOPIËREN EN KLEUREN VERANDEREN Nu een makkelijker stukje. Duplicate (kopieër) de ‘Line1&2’ Layers. Nu moet je de kleuren van die kopietjes veranderen. Dubbelklik op ‘Line1 copie’ (of 2) en verander de kleuren in het stukje ‘Color Overlay’. Doe dit een aantal keer zodat het ongeveer gaat lijken op het plaatje hieronder. Gebruik alleen grays (dus geen kleuren). Let op: maak de donkere kant nooit compleet zwart. Dit is gewoon te donker voor later. 6. GROEPEREN Nu gaan we de bovenstaande lijnen groeperen. Kopieër ze, vergroot of verklein ze (altijd SHIFT ingedrukt houden), zet ze ergens anders neer. Probeer het te laten lijken op iets zoals dit: De langere lijnen maak je niet door ze te vergroten, maar door ze te kopieëren aan elkaar te zetten. Als je dan eindelijk 2 goede groepjes hebt, klik dan op het oogje vóór de ‘Background’ Layer. Voor de beginners: Je krijgt nu een geruite achtergrond, dat betekend dat het transparant is. 7. OPSLAAN Sla dan deze groepjes op als PNG bestand. Noem ze: Group1 en Group2. 8. NIEUW DOCUMENT MAKEN Maak een nieuw document. Neem deze instellingen over: 9. DE BASIS Maak de achtergrond zwart (toets D, daarna Alt + Backspace). Plaats nu je Group1. Plaats ook je Group2. Laat de Opacity van die 2 op 100% en Blend Mode op Normal. Wat ik deed was dit: - ‘Group1’ erin - ‘Group2’ erin - ‘Group1’ gekopieërt, 180 graden gedraait, iets naar rechts verschoven en de Opacity naar 80% - ‘Group2’ gekopieërt, naar links verschoven en de Opacity naar 90% - ‘Group1 copie’ gekopieërd, naar boven verschoven en de Opacity naar 85% Dit is het resultaat: 10. EINDELIJK, KLEUR Dan nu de kleuren. Hier zijn veel mogelijk heden, ik laat jullie er 1 zien. Zelf experimenteren is leuk. Ik deed dit: Maak een nieuwe Layer en noem deze ‘Color’. Zet de Opacity naar 35% en de Blend Mode op Overlay. Pak de Gradient Tool (sneltoets G), selecteer Spectrum als gradient en klik Reverse aan. Trek dan een lijn van links naar recht, een beetje naar beneden. Nu lijkt het nog niks maar daar komt verandering in. Duplicate (kopieër, Ctrl + J) de Layer 3 keer. Zodat je 4 kleuren Layers hebt. Verander de volgende dingen van de Layers: ‘Color copy’: Blend Mode op Color en Opacity naar 10% ‘Color copy 2’: Soft Light, 10% ‘Color copy 3’: Overlay, 32% Dat was dan de large art. Je kan hier zelf nog meer mee. Bijvoorbeeld: Alle 'Color' Layers en 'Copies' nogmaals kopieeren en deze 4 dan 130 graden te draaien. 11. NOG EEN NIEUW DOCUMENT Maak voor de laatste keer een nieuw document maken (de signature zelf). Deze keer 400x120. 12. Zet je large art erin en zoek een goeie plek uit. Om sommige gedeeltes wat donkerder te maken, maak je een nieuwe Layer aan. Zet deze dan op Overlay en pak een ronde soft brush (hardness 0%) van 80px. En brush wat over de punten die je donkerder wilt. 13. DE BORDER We gaan een border maken. Maak een nieuwe Layer en noem deze ‘Border1’. Pak de Rectangular Marquee Tool en selecteer je hele sig. Dan rechtermuisknop binnen de selectie en klik op ‘Stroke...’. Stel dan in: 1 px, Black, Center. Vervolgens maak je een nieuwe Layer en noem je die ‘Border2’. Zet deze onder de ‘Border1’ Layer en zet ‘em op Overlay. Voeg weer een stroke toe, maar nu: 3 px, White, Center. Dubbelklik op ‘Border2’ en je komt weer in de Blending Options. Ga naar Inner Glow en vul in: Blend Mode>Screen, Opacity>100%, Kleur>White, Technique> Precise, Source>Edge, Choke>0%, Size>8 px, Contour>Ring 14. TEKST Het enige dat nog over is, is de tekst aanbrengen. Ik koos Avant Garde Extra Light. Zet de Blend Mode op Overlay en draai de tekst zodat het gelijk loopt aan de lijnen. KLAAR! En dat was de tutorial! Hoop dat jullie er wat aan vonden en zet je resultaten maar hieronder neer. Nog een paar tips: - Je kunt ook, in plaats van in de signature, in de large art met een zwarte Soft Brush een paar plekken wat donkerder maken. - Wat ook een mooi effect geeft is in de large art alle ‘Color’ Layers en ‘Copies’ kopieëren en mee gaan draaien. Hieronder een voorbeeldje: Zonder donkere plekjes: Met donkere plekjes: Alle color Layers en 1 Shade Layer (donkere soft brush) gekopieerd en wat gedraaid (dit effect krijg je ook met het allerlaatste van Stap 10): Het kostte me veel tijd om dit te maken, dus rip het maar niet. Bewerkt: 8 september 2010 door Dr.McShizzle Reageren
Kryziek Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 Simpel, maar ook wel weer mooi. Goede en duidelijke tut. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 Goede tutorial en mooie outcome! Ik ga hem waarschijnlijk morgen wel volgen. Reageren
Dr.McShizzle Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 september 2010 Iemand met outcomes? Reageren
Dr.McShizzle Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2010 Kom op mensen, ik heb best wel wat moeite gedaan voor deze tutorial. Heeft echt niemand wat gedaan? Reageren
Cabyon Geplaatst: 10 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2010 Dit is echt de eerste keer dat ik hem zie. Maar ik heb morgen wel tijd (ik zweer het je op mijn woord dat ik het doe) Reageren
matt Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Tutorial is overzichtelijk en makkelijk te begrijpen, en de outcome is geweldig! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.