Dutchy3010 Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Ik ben bezig me iets te maken voor het 25-jarig jubileum van mijn ouders. Nu heb ik een probleem. Ik moet foto's hebben van 6 bij 3,5 ongeveer (centimeters). Maar de foto's zijn allemaal mega groot! Dus als ik ze verklein, zijn ze ongelooflijk wazig, zo wazig dat het er gewoon niet uit ziet. Heeft iemand tips? Heb al van alles geprobeerd, ook met verscherpen enzo. Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Welke programma's heb je tot je beschikking? Reageren
TomFurga Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Mijn oplossing zou zijn (met Windows7/Paint): Zet kopieën in de map afbeeldingen, rechtsklik op een foto en kies voor bewerken en dan Formaat wijzigen. De originele blijven dan in de oorspronkelijke staat bewaard en met de kopieën kan je naar hartenlust experimenteren. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Ik heb Vista. Programma's: Paint shop pro, imageshack, ... Geen photoshop in ieder geval. Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Als je de foto plaatst wil ik hem ook wel voor je verkleinen. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Ik neem aan dat het allerlei kiekjes zijn van je ouders, waar je mee zou kunnen beginnen is om in ieder geval een fractie te gaan gebruiken van de foto waar je ouders op staan. Als het bijvoorbeeld een foto is in het bos met 80% bos en 20% ouders (als je begrijpt wat ik bedoel) is om dan een uitsnede te maken met je ouders en nog een kleiner deel van het bos over te houden. Zo krijg je een kleinere afbeelding om te resizen, en wordt het bij het verkleinen al minder wazig. Ik heb ook photoshop (CS4), mocht je er nog niet uit komen, stuur dan even een PB met de locatie waar ik er eentje af kan plukken, dan ga ik vanavond wel even voor je aan de gang, same as de boer hierboven Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Als je de foto plaatst wil ik hem ook wel voor je verkleinen. Ik neem aan dat het allerlei kiekjes zijn van je ouders, waar je mee zou kunnen beginnen is om in ieder geval een fractie te gaan gebruiken van de foto waar je ouders op staan. Als het bijvoorbeeld een foto is in het bos met 80% bos en 20% ouders (als je begrijpt wat ik bedoel) is om dan een uitsnede te maken met je ouders en nog een kleiner deel van het bos over te houden. Zo krijg je een kleinere afbeelding om te resizen, en wordt het bij het verkleinen al minder wazig. Ik heb ook photoshop (CS4), mocht je er nog niet uit komen, stuur dan even een PB met de locatie waar ik er eentje af kan plukken, dan ga ik vanavond wel even voor je aan de gang, same as de boer hierboven Het probleem is dat het inderdaad foto's zijn van mijn ouders en van mijzelf (en zus), dus die verspreid ik liever niet. ;)Maar wel bedankt voor het aanbod! Het zijn foto's van maar liefst 2,4 MB, en dat moeten 6x3,5 cm worden. Ik knip idd uit voor zover dat kan, maar dat helpt niet. Tenminste, niet voor die foto's (anderen, waarschijnlijk met ander toestel gebeurd, kunnen wel). Zouden jullie misschien uit kunnen leggen hoe dat gaat? Want als jullie zeker weten dat het lukt met photoshop, dan kan ik wel even een trial downloaden. Heb hem toch maar voor 1x nodig... Reageren
GwnHugo Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Je moet naar image>image size gaan. Daar kan je als het goed is naast de afmetingen die je wilt hebben selecteren of je pixels of je inches of centimeters wilt. Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Je kan ook photofiltre proberen, een simpel en gratis programma. Dan Afbeelding > Afmetingen afbeeldingen. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Je kan ook photofiltre proberen, een simpel en gratis programma. Dan Afbeelding > Afmetingen afbeeldingen. Dit werkt ook niet, zorgt voor even slechte resultaten. Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Je kan ook photofiltre proberen, een simpel en gratis programma. Dan Afbeelding > Afmetingen afbeeldingen. Dit werkt ook niet, zorgt voor even slechte resultaten. Dat is wel weird, ik heb net even gekeken of de kwaliteit bij mij ook omlaag ging maar dat gebeurde niet.. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 8 september 2010 Rapport Geplaatst: 8 september 2010 (bewerkt) Als je bij een foto-service gaat kun je ook geloof ik dat zij het voor je op maat maken als je de foto's op een stickie of een cd of iets dergelijks geeft. Of ze dat ook bij de foto-service van de Hema/Kruidvat doen weet ik niet, maar als je naar zo'n zaak gaat waar je ze inlevert en alles nog zeg maar met de hand word gedrukt (dus niet automatisch maar gewoon door persoon zelf), te herkennen dat als er geen apparaat staat om het te doen maar gewoon iemand achter de balie kun je het ook vragen. http://www.photoshopsupport.com/tutorials/jennifer/bicubic.html heb ik ook nog gevonden, hoe het allemaal werkt en of het werkt weet ik niet want ik heb geen photoshop op deze pc, maar ik denk dat je er wel uit komt met deze tutorial Ik raad je wel aan om een EN versie te downloaden omdat de NL versie voor geen meter klopt (eigen ervaring, snapte er geen hol van ). Hopen dat het lukt (In de tutorial staat dat het alleen werkt bij CS2 maar dit moet ook kunnen met CS5)(oude tutorial) Bewerkt: 8 september 2010 door Zamg0d1 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2010 Bedankt allemaal voor jullie hulp, het is inmiddels gelukt. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 9 september 2010 Rapport Geplaatst: 9 september 2010 Wij allemaal blij voor jou. Reageren
Nyltje Geplaatst: 8 maart 2011 Rapport Geplaatst: 8 maart 2011 Je kan ook de foto kopiëre in Word plakke en de grote aanpasse. Maak weer een screen en klaar. PS. Ik gebruik ScreenHunter 5.1 Groete Nyltje >>> Door Silverbyte: Bedankt voor de toevoeging, maar de topicstarter heeft al aangegeven dat haar probleem is opgelost, en derhalve is het niet nodig nog te reageren in dit topic.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.