Jump to content

xbox & PC


Davedavy

Recommended Posts

Heb je daar ook bewijs van? Dat zou namelijk baanbrekend nieuws zijn, ik geloof het dan ook niet.. ^_^

[table=header]@ davedavy[/table]GFWL en xbox LIVE gebruikers kunnen elkaar wel toevoegen aan elkaars' friendslist. Dit omdat bij beide systemen dezelfde core wordt gebruikt voor de gamertags e.d.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je daar ook bewijs van? Dat zou namelijk baanbrekend nieuws zijn, ik geloof het dan ook niet.. ^_^

[table=header]@ davedavy[/table]GFWL en xbox LIVE gebruikers kunnen elkaar wel toevoegen aan elkaars' friendslist. Dit omdat bij beide systemen dezelfde core wordt gebruikt voor de gamertags e.d.

Ja , ik heb trouwens ook l4d2 , en je kan idd met xbox samen online spelen! ( Dat dacht ik althans , dat heb ik ooit gelezen xD )

Maar , als je een xbox gamer uitnodigt voor een game in pc , wat zegt die dan? Want in Principe zou dit mogelijk *kunnen* worden , omdat pc in principe hetzelfde is als xbox

Link to comment
Delen op andere websites

Als, dan, misschien... "ooit" erbij doen? Je zet een zin neer met volle overtuiging en vervolgens weerleg je het door erachter te zetten tussen haakjes "dat dacht ik ooit ergens te hebben gelezen"?

Dit vliegertje gaat niet op, hoor. :N Het is niet mogelijk om vanaf de 360 een GFWL-speler vanuit je friendslist te inviten in een game. De gameservers die worden gebruikt door Microsoft voor de 360 en de PC zijn twee totaal verschillende netwerken, alleen het dashboard gedeelte (gamertags etc.) is gekoppeld. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, vertel mij wat.. Maar crossover console gaming (oftewel, verschillende platforms zoals PC, PS3 en 360 tegen elkaar) zal waarschijnlijk pas mogelijk zijn als de hele westerse wereld zo rood als China zou worden.. En daar pas ik voor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Technisch gezien is het mogelijk. Echter heeft Microsoft bewust ervoor gekozen om het van elkaar af te schermen. Ze hebben er namelijk onderzoek naar gedaan. Daaruit is gebleken dat gamers op de PC in het voordeel zijn t.o.v. Xbox gamers omdat je met een PC en muis veel sneller kan anticiperen dan met een controller. Zo hebben ze top Xbox spelers tegen matige PC gamers gezet en de PC gamers wonnen keer op keer van de xbox pro's. Ik heb zo 1 2 3 even geen bron hiervan, dus je zult me op mijn blauwe ogen moeten geloven.

Dit is dus de reden waarom Xbox en PC gescheiden zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Sprunk: Daar sta ik dan weer niet van te kijken. Met een muis kan je bijvoorbeeld in een shooter in een flits omdraaien, terwijl je op een console (wat wel wat meer realistisch is overigens) langzaam omdraait.

@ Hayte: Da's dan dus nu niet meer zo, denk ik?

Link to comment
Delen op andere websites

Welk gedeelte van "Nee, dat kan niet" heb je niet begrepen? ;)

Ik begrijp je punt, het zou mooi zijn. Maar helaas is het niet mogelijk omdat het simpelweg niet binnen de strategie van Microsoft past. De reden gaf Sprunk al aan; het is weleens getest, maar bleek niet fair te zijn, en dus geschrapt.

Aan de andere kant, het is ook niet nodig geloof ik. Als je openbare rooms ingaat, zijn er op beide platforms altijd meer dan genoeg spelers online. Ik kan me alleen voorstellen dat dit echt "nodig" zou zijn als er niet genoeg spelers meer zouden zijn online.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar , in freemode zou dit toch wel mogelijk zijn???

Welk gedeelte van "Nee, dat kan niet" heb je niet begrepen? ;)

Welk gedeelte van zou begrijp jij niet :S Het was meer een idee , dat het niet kon wist ik al na de eerste post :?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...