Jump to content

Chatbox/Recente onderwerpen toevoegen aan PhpBB forum


Puma

Recommended Posts

Ohai!

Ik run samen met wat andere dudes een MTA server en we hebben daar een forum bij. Probleem is dat de forumbeheerder besloot om geen forumbeheerder te zijn en samen met wat andere pimpelmeesjes besloot om een eigen community op te starten (wat faalde). We hebben dus geen forumbeheerder meer, of in ieder geval geen forumbeheerder die er genoeg verstand van heeft om het forum te kunnen updaten etc.

Het forum: http://www.mta-pac.nl/'>http://www.mta-pac.nl/ Niet bedoeld als reclame, slechts om duidelijk te maken waar het nu om draait. Ik wil in ieder geval een "recente onderwerpen" box bovenaan op de hoofdpagina en, als dat kan, een chatbox erbij zou ook gaaf zijn. Probleem is dat ik zelf geen reet verstand heb daarvan, laat staan waar ik überhaupt moet kijken om daar verstand van te krijgen :).

Mijn vraag luidt dus: hebben jullie bepaalde goede pagina's ofzo waar ik dergelijke info vandaan kan halen? Ik ben een noepert als 't aankomt op PhpBB (ik ken de term en dat was 't).

Op internet heb ik al wel een add-on gevonden voor een "recent topics"-box:

http://www.phpbb.com/customise/db/mod/nv_recent_topics

Erbij zit een info.xml, maar als ik die open (met een internetbrowser), word ik er niet veel wijzer van. Er staat in dat ik bepaalde bestanden moet veranderen en toevoegen, maar ik weet niet of deze add-on compatible is met de PhpBB versie van 't forum etc.

Iemand die hier meer verstand van heeft en die me hiermee kan helpen...?

Edit:

Hm.. Heb 't er nu zelf proberen op te zetten en heb precies gedaan wat er in de instructies staat (paar regeltjes toevoegen in paar bestanden en wat mappen toevoegen). Hele boeltje eerst gedownload en gebackupped, daarna die veranderingen gemaakt en vervolgens opnieuw geupload. Als ik nu vervolgens naar het forum ga, krijg ik de volgende melding:

Verwijder, verplaats of hernoem de install-directory voordat u dit forum gaat gebruiken. Als deze directory nog steeds aanwezig is, dan zal alleen het beheerderspaneel toegankelijk zijn.

Da's ook het enige wat er verder staat, op de hoofdpagina: http://www.mta-pac.nl . Help?

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Na de installatie moet je de installatiemap verwijderen. Ik ken de structuur van de huidige phpBB niet, maar deze zal zich waarschijnlijk in de rootmap bevinden. Het verwijderen van de map kan je doen via FTP, waar je zo te horen wel toegang tot hebt gekregen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Die MODificatie is voor 3.0.5 en als je phpBB telkens hebt ge-up-date draai je nu op phpBB 3.0.7PL1! Bij elke modificatie zit een installatie handleiding, deze kan je het beste openen met Safari! Hierna zal je alles stap voor stap moeten zoeken, toevoegen, verwijderen en veranderen! Daarna staan er bij sommige MODificaties nog een DIV (Do It Yourself), deze stappen zal je helemaal zelf moeten doen, meestal is dat naar een linkje gaan en dan je installatie map verwijderen!

Ja, ik heb verstand van phpBB!

Als je er nog niet uitkomt, kan je me altijd een PB sturen met een account met toegang tot het beheerderspaneel zodat ik kan kijken of er daar een fout zit!

Link to comment
Delen op andere websites

Bij elke modificatie zit een installatie handleiding, deze kan je het beste openen met Safari!
Dat maakt heus niet uit hoor :7 Als er een .url inzit of een HTML maakt dat niks uit.. Safari werkt zeker niet zo goed op Windows als Chrome of Firefox, is maar net hoe de browser bepaalde codes uitleest waarvan Firefox volgens mij dat het beste doet...
Link to comment
Delen op andere websites

Bij elke modificatie zit een installatie handleiding, deze kan je het beste openen met Safari!
Dat maakt heus niet uit hoor :7 Als er een .url inzit of een HTML maakt dat niks uit.. Safari werkt zeker niet zo goed op Windows als Chrome of Firefox, is maar net hoe de browser bepaalde codes uitleest waarvan Firefox volgens mij dat het beste doet...

Firefox doet dat helaas niet. En meestal bevat een MODificatie een .xml bestand, deze kan je enkel lezen met Safari.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij elke modificatie zit een installatie handleiding, deze kan je het beste openen met Safari!
Dat maakt heus niet uit hoor :7 Als er een .url inzit of een HTML maakt dat niks uit.. Safari werkt zeker niet zo goed op Windows als Chrome of Firefox, is maar net hoe de browser bepaalde codes uitleest waarvan Firefox volgens mij dat het beste doet...

Firefox doet dat helaas niet. En meestal bevat een MODificatie een .xml bestand, deze kan je enkel lezen met Safari.

Wat dacht je van Notepad? En natuurlijk zal phpBB de xml wel lezen als je gaat installeren (lijkt mij), want dat doet SMF ook.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...