Jump to content

'Zelfgemaakte' surround - vraagjes


ikt

Recommended Posts

Hoi :bier:

Ik heb sinds kort een surroundconfiguratie: ik heb een ouwe set speakers gevonden, maar die miste een kabel, dus met help van mijn pa hebben we die kabel nagemaakt van aparte onderdelen :puh: Dat is gelukt, en surround is echt vet.

Ik heb wel een paar vraagjes, maar eerst de 'opstelling':

Gewoon boxen links en rechts vooraan, met een subwoofer. Dat allemaal heeft 1 eigen kabel die in de PC gaat. Dan heb je de geïmproviseerde achterspeakers :puh: Die hebben ook een kabel, en die gaat de computer in. Dus 2 kabels. Ohja, de computer heeft een standaard geluidskaart, van Realtek.

En nu de vragen :)

- Hoe zorg ik ervoor dat de subwoofer, die bij de voorspeakers hoort, ook werkt voor de achterspeakers?

- Kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat het geluid wat minder geconcentreerd is? Nu hoor ik bijvoorbeeld in Call of Duty 4 tm 6, geen geluid voor, als de achterspeakers geluid maken. (Dat ik met mijn rug op het geweld ben gericht). Dus dat de voor/achterspeakers altijd een beetje geluid hebben.

Verder werkt alles prima. Als er achter me een soldaat iets roept, en voor me ik zelf vuur, komt dat goed door. Alleen jammer dat de bass achter niet goed doorkomt naar de subwoofer, explosies achter me klinken wat dof.

Dankuwel :bier:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...