Jump to content

GTA komt ook uit voor OSX!

Recommended Posts

Geplaatst:

Rockstar games maakte dit bekend bij een vragensessie op Facebook.

Door Paul Hulsebosch' date=' vrijdag 10 september 2010 09:06, views: 12.958

Via een vragensessie op Facebook maakt uitgever Rockstar bekend dat de klassieke Grand Theft Auto-trilogie ook voor Apples OS X beschikbaar komt. Het trio GTA III, GTA: Vice City en GTA: San Andreas verschijnt in de loop van dit jaar.

Rockstar plaatste op zijn Facebook-pagina een Asked & Answered-sessie, waarin de uitgever antwoord geeft op tal van vragen van fans. Op de vraag of de uitgever zijn games ook beschikbaar zal maken voor Apples OS X is het antwoord: "Ja! De langverwachte klassieke Grand Theft Auto-trilogie (Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas) verschijnt voor Mac, waarschijnlijk later dit jaar. Binnenkort doen we een officiële aankondiging en geven we ook meer details. En dat is inderdaad een world exclusive van Asked and Answered." Rockstar laat zich niet uit over het omzetten van Grand Theft Auto IV, het recentste deel uit de serie, naar Mac OS X.

Met Grand Theft Auto III krijgen Mac-gebruikers er een game bij, die negen jaar geleden voor het eerst verscheen, voor de PlayStation 2. De versie voor Windows, waarvan de Mac-versie waarschijnlijk wordt afgeleid, verscheen in 2002 en is sinds 2008 via Steam te downloaden. Met GTA3 maakte Rockstar de overstap van 2d naar 3d. Grand Theft Auto: Vice City verscheen in 2002, ook eerst voor PlayStation 2 en daarna pas voor Windows en Xbox. Ook Grand Theft Auto: San Andreas debuteerde op de PlayStation 2, in 2004, om later alsnog voor Windows en Xbox te verschijnen. Daarna veranderde Rockstar zijn strategie. In 2008 zou Grand Theft Auto IV zijn debuut op de Xbox 360 maken. De games in de serie staan bekend om hun open spelwereld, waarin spelers vrij kunnen bewegen door een grote stad. Na het succes van de GTA-games zijn ook andere ontwikkelaars voor hun games gebruik gaan maken van een dergelijke open spelwereld, waarbij het speelveld niet is opgedeeld in maps of levels die tussentijds moeten worden geladen. Vooral de makers van de Saints Row-games en de True Crime-serie hebben goed naar de games van Rockstar gekeken.

[/quote']

LINK NAAR NIEUWSBERICHT: Klik

Dit lijkt me nou interessant. Zo kunnen ze toch nog wat geld uit GTA 3, Vice City en San Andreas persen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje nutteloos hebben we die gta's nou al wel niet gehad? Maak als een nieuwe gta komt het ook gelijk voor OSX, ik denk dat je dan eventueel IV of Gay Tony etc. ervoor uit kunt brengen.

Het gaat trouwens alleen maar om het geld (zoals je overal nu ziet). Vind ikzelf een beetje jammer.

Bewerkt: door Venzio
Geplaatst:

Dat is wel mooi. Ik neem aan dat het dan wel verbeterd is met een nieuwere versie zoals bij SA: v2.00 naar V3.00 bijvoorbeeld gaat.

Ik ga het zeker kopen! (tenminste, dat denk ik)

Geplaatst:

Volgens mij is het ook wel eens leuk als je geen console hebt en een Mac bezit je ook eens van de GTA kan genieten.

Wel jammer dat ze precies de oudere gaan maken, maar van GTA SA te kopen moest ik een Mac bezitten zou ik niet twijfelen :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Lijkt me kei gaaf! :D Ik ben zeker van plan het te gaan kopen. :Y

EDIT: Ik zie nu dat ze de Mac bedoelen... :7 Ik dacht ook iPhone ofzo... Aangezien die over OSX software beschikt. Al staat de X er niet bij. :(

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Geplaatst:

EDIT: Ik zie nu dat ze de Mac bedoelen... :7 Ik dacht ook iPhone ofzo... Aangezien die over OSX software beschikt. Al staat de X er niet bij. :(

OSX is het Mac computer-systeem. OS is voor iPhone.

OT: Goed dat ze het uitbrengen. Ik heb GTA SA en GTA VC/MP nu al draaien op de Mac wat het prima doet. Maar misschien is dit wel een betere box die hopelijk goedkoop is. :puh:

Vanwege het plaatsen van een nieuwsbericht op GTAGames, graag daar verder gaan. :slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...