Jump to content

[PS CS2] Tutorial voor Logo's maken

GuitarGuy666

Recommended Posts

Welkom in de tutorial: hoe maak je een Logo.

Stap 1

We beginnen met de eerste stap: Bedenk een naam. Mijn naam die ik gebruik: tutorial

Stap 2

Open een document van: 300 X 200 pixels

2q9xely.png

Begin van maken

Open een plaatje naar keuze en snij hem uit op het formaat naar keuze.

Dan klik je met lasso rondom het plaatje heen wat je wilt hebben.

Zoals ik nu, ik wil nu Huang Lee uitknippen.

33ldthc.png

Nu je dit gebt gedaan, pak je je kwast en selecteer je de kleur "wit"

De grootte moet 45 zijn. Nu kleur je alles wit, wat in je omcircelde gebied zit.

Nu selecteer je de toverstaf: 35k8kr8.png

Klik op de overgebleven velden die je er niet op wilt hebben.

Dan klik je daarop met de toverstaf, en vervolgens kleur je het weer in met de kwast.

Eenmaal gedaan zou je dit hebben:

j753k9.png

Verplaatsen.

Nu wil je je plaatje in je bestand hebben.

Selecteer met lasso het plaatje. Als er wit mee gaat, is dat niet erg.

Het komt toch op een witte achtergrond. Dit moet er nu zo uit zien:

21ugpf.png

Als je dit hebt, klik je op de verplaatser en sleep je de image naar het lege document.

Nu staat het plaatje er in. Wil je hem op een andere plek? Dan verplaats je hem gewoon.

Tip: Als je het plaatje wilt vergroten of verkleinen, plaats de afbeelding dan in het midden.

Vergroten en verkleinen

Deze optie is extra.

Als je je plaatje te groot of te klein vind, kan je de size veranderen.

Doe dat als volgt: Selecteer het vierkante selecteer icoontje.

Die ziet er zo uit: 25a2fll.png

Staat er nu een andere afbeelding, bijvoorbeeld een rondje, klik dan met rectermuisknop er op

en selecteer het vierkantje. Dan heb je hem geselecteerd, en klik je weer op de verplaats tool.

Voor windows: Doe: CTRL + T (contol + T) Voor apple: Doe: CMD + T

Dan verschijnen er deze dingen:

10ojw3t.png

Klik op een van de vierkantjes in de hoek (blijf de muisknop indrukken.) En sleep hem van de afbeelding af om hem

groter te maken, naar de afbeelding toe om hem kleiner te maken.

Nu kun je op de versleep tool klikken. Hij geeft een waarschuwing. Dan moet je op doorgaan klikken.

Nu breng je hem in positie.

De achtergrond

Het is handig als je een kleurtje wilt op de achtergrond.

Kies een kleur. Ik kies oranje.

Klik nu op de emmer en klik op het witte vlak. Dan zou dat er zo uit zien:

a308dx.png

Als er lelijke randen omheen zitten, klik je op kwast en haal je ze weg.

Het logo

Nu gaan we de naam voor het logo er in zetten.

Selecteer de text tool en maak een gebied om in te typen.

Kies een lettertype en groote naar keuze.

Ik kies het letter type Pricedown met de groote: 100.

Vergeet niet de kleur zwart te kiezen. Of een andere kleur voor de letters.

Ja kan hem in plaats brengen door de verplaats tool te gebruiken.

2jdf0ib.png

dof maken.

Als er hele lelijke scherpe randen aan het plaatje zitten,

Kan je het waterdruppel icoontje aanklikken en dan kies je de sterkte "50%"

Dan klik je met de cursor lang genoeg om het plaatje heen om de randen doffer te maken.

Het programma komt met een waarschuwing. Klik op doorgaan.

Mooier maken door zwarte randen

Deze optie is extra

Als je het wilt klik je op het vierkanje om het weet te selecteren. Net als bij de extra stap: Vergroten en verkleinen

Hij komt misschien met een waarschuwing. Klik op doorgaan. Da zelecteer je een rand zoals hier:

fp2j9g.png

Dan kleur je het in met zwart.

Dit doe je aan elke rand. Selecteer nu het waterdruppel icoontje om het dof en mooi te maken.

s3nkb6.png

Waarschuwing: Als je deze optie wilt doen, zorg dan dat de letters niet te groot zijn zoals bij mij.

Je kunt dit met zo veel plaatjes als je wilt doen.

Dan is dit de uitkomst. Nu kun je zelf een logo maken.

Supergtagamer

Bewerkt: door supergtagamer
Delen op andere websites

Sorry, maar ik vind dit geen leuke tutorial.

Huang Lee z'n hoofd is voor een gedeelte weg aan de bovenkant weg. De tekst gaat in de border mee en de borders komen niet met elkaar overeen. De boven- en onderkant zijn vele malen dikker dan de linker- en rechterkant.

Delen op andere websites

Hierboven: Ik weet het, maar dat was al zo toen ik het plaatje vond.

Nee hoor, we kunnen in de tutorial zien dat je een gedeelte van het hoofd weghaalt. :7

Kijk dan naar het plaatje waarbij Huang Lee nog origineel op de achtergrond staat :7

Delen op andere websites

Kijk dan naar het plaatje waarbij Huang Lee nog origineel op de achtergrond staat :7

Hij staat er inderdaad al niet helemaal op, en dan haal je er ook nog wat van af. :7

What ever...

Maar het gaat om het idee :puh:

Zo kunnen leden toch wel aan de gang en weten ze wel een beetje hoe PS werkst.

Delen op andere websites

Weten hoe ze een logo maken?

Net als mijn bovenstaande heren; ik vind dit echt geen leuke tutorial, laat staan hulpzaam.

Het is een leuk idee dat je zelf een tutorial maakt, maar de resultaten zijn ook belangrijk.

Ten eerste vind ik de borders écht niet passen.. Het lettertype kon je gerust nog verwisselen i.p.v. telkens die Pricedown font.

Delen op andere websites

Weten hoe ze een logo maken?

Net als mijn bovenstaande heren; ik vind dit echt geen leuke tutorial, laat staan hulpzaam.

Het is een leuk idee dat je zelf een tutorial maakt, maar de resultaten zijn ook belangrijk.

Ten eerste vind ik de borders écht niet passen.. Het lettertype kon je gerust nog verwisselen i.p.v. telkens die Pricedown font.

Nou, dan mag dit topic van mij gestolen worden. Ik heb geen zin om alles opnieuw te maken! :duh:

Delen op andere websites

Nou, dan mag dit topic van mij gestolen worden. Ik heb geen zin om alles opnieuw te maken! :duh:

Dat is natuurlijk onzin. Hoewel het misschien wat bot overkomt proberen de leden hierboven je alleen maar opbouwende kritiek te geven. Het is nu eenmaal geen geweldige tutorial, en ze leggen ook uit waarom dat zo is. Zo geeft Kloep bijvoorbeeld aan dat de render niet zo mooi is uitgeknipt, en dat is iets waar je de volgende keer op zou kunnen letten. Je wordt hier echt niet zomaar de grond ingeboord, want dat zouden wij in dezelfde situatie ook niet leuk vinden. Kijk anders eens naar deze tutorial, die legt je stap voor stap uit hoe je een leuke tutorial in elkaar zet.

Het begin is er, je moet het alleen nog wat netter afwerken. :)

Bewerkt: door Empire
Delen op andere websites

Dat is natuurlijk onzin. Hoewel het misschien wat bot overkomt proberen de leden hierboven je alleen maar opbouwende kritiek te geven. Het is nu eenmaal geen geweldige tutorial, en ze leggen ook uit waarom dat zo is. Zo geeft Kloep bijvoorbeeld aan dat de render niet zo mooi is uitgeknipt, en dat is iets waar je de volgende keer op zou kunnen letten. Je wordt hier echt niet zomaar de grond ingeboord, want dat zouden wij in dezelfde situatie ook niet leuk vinden. Kijk anders eens naar deze tutorial, die legt je stap voor stap uit hoe je een leuke tutorial in elkaar zet.

Het begin is er, je moet het alleen nog wat netter afwerken. :)

Ja, ok...

Ik begin morgen wel weer aan een nieuwe...

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...