Jump to content

Het hoe-haal-ik-mijn-ouders-over topic


GuitarGuy666

Recommended Posts

Als je wilt weten hoe je je ouders overhaalt, kan je hier alle vragen en antwoorden kwijt!

Regels:

• Houd je aan de forumregels

• Respecteer elkaars mening.

Veel plezier: supergtagamer

(als iemand het een idioot topic vind, dan mag je het vinden :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GuitarGuy666

    10

  • Teh_Ninja

    9

  • Amfetamientje

    6

  • Dylann.

    6

Als je wilt weten hoe je je ouders overhaalt, kan je hier alle vragen en antwoorden kwijt!

Leuk topic!

Regels:

• Houd je aan de forumregels

• Respecteer elkaars mening.

Waarom zet je dit erbij? Overal op het forum gelden de forumregels, dus hier sowieso ook, en elkaars mening respecteren is onderdeel van de forumregels. En bovendien maakt de crew de regels, niet jij. ;)

Goed, hoe haal ik mijn ouders over. Niet! Ik ben oud genoeg om zelf te beslissen wat ik wil doen, dus als ze het er niet mee eens zijn dan mogen ze mij proberen te overtuigen. :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Je ouders overhalen is in mijn ogen nooit (Of zelden) een goed idee. Een discussie voeren en iets voorstellen kan natuurlijk altijd. Maar als jouw ouders er bezwaren tegen hebben, om wat voor redenen dan ook, dan hoor je je daar bij neer te leggen. Tot je volwassen bent heb je immers gewoon naar je ouders te luisteren. Ik ben het ook wel eens (Lees: regelmatig) ergens niet mee eens, en ik krijg ook het liefst alles cadeau, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je ouders hoeven niet altijd overstag te gaan, ook al vind jij van wel. Wat wel belangrijk is binnen het gezin, is dat dit soort dingen bespreekbaar zijn. Want ja, als je ouders iets afkeuren, dan wil je natuurlijk wel weten waarom. Nu heb ik al een vrij opgefokte moeder, maar ik kan bij haar duidelijk zien wanneer het echt 'nee' is, en het voor mij geen zin heeft om erop door te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Je ouders overhalen is in mijn ogen nooit (Of zelden) een goed idee. Een discussie voeren en iets voorstellen kan natuurlijk altijd. Maar als jouw ouders er bezwaren tegen hebben, om wat voor redenen dan ook, dan hoor je je daar bij neer te leggen. Tot je volwassen bent heb je immers gewoon naar je ouders te luisteren. Ik ben het ook wel eens (Lees: regelmatig) ergens niet mee eens, en ik krijg ook het liefst alles cadeau, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je ouders hoeven niet altijd overstag te gaan, ook al vind jij van wel. Wat wel belangrijk is binnen het gezin, is dat dit soort dingen bespreekbaar zijn. Want ja, als je ouders iets afkeuren, dan wil je natuurlijk wel weten waarom. Nu heb ik al een vrij opgefokte moeder, maar ik kan bij haar duidelijk zien wanneer het echt 'nee' is, en het voor mij geen zin heeft om erop door te gaan.

Ach, als je dat geen goed idee vind vanwege discussie & huisarrest, kan je altijd dit soort leuke dingen doen:

Wil je een kat of hond? Begin te vragen of je een paard mag. Dan valt het minder op.

Tip: vraag wel iets wat je wilt. Stel dat je in plaats van een kat of hond een paard krijgt! (en geen paard wilt :7)

Link to comment
Delen op andere websites

mijn vader overhalen om een benzine auto te kopen in plaats van die verdomde tractor diesels :puh:

heb al geprobeerd prijzen te vergelijken

diesel goedkoper in brandstof, maar niet in belasting

benzine duurder in brandstof, en minder duur qua belasting

heb geen idee eigenlijk

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien binnenkort mijn ouders overhalen om een gedeelte van mijn rijlessen te betalen gnif gnif gnif. :engel:

Dan kan je kleine dingetjes voor 'm doen, zoals boodschappen of zo

even snel iets bij de winkel halen, dan hoeft hij het zelf niet te doen

ophalen als hij met een kater op de stoep ergens ligt, grapje :puh:

Bewerkt: door xbox360kris
Link to comment
Delen op andere websites

iemand die 14 jaar oud is, is niet echt oud genoeg om zelf te beslissen wat hij wil gaan doen. Ik zou nog maar even 4 jaartjes wachten.

Om even duidelijk te zijn:

Ik ben toch echt 15 :7

Op mijn page staat het ook.

Maar er staat idd bij ''Over Mezelf'' dat ik nog 14 ben :7

Link to comment
Delen op andere websites

iemand die 14 jaar oud is, is niet echt oud genoeg om zelf te beslissen wat hij wil gaan doen. Ik zou nog maar even 4 jaartjes wachten.

Om even duidelijk te zijn:

Ik ben toch echt 15 :7

Op mijn page staat het ook.

Maar er staat idd bij ''Over Mezelf'' dat ik nog 14 ben :7

Zo extreem oud is 15 nou ook weer niet hoor. :7

Ik denk dat 14/15 jaar in dezelfde categorie valt. :7

Link to comment
Delen op andere websites

iemand die 14 jaar oud is, is niet echt oud genoeg om zelf te beslissen wat hij wil gaan doen. Ik zou nog maar even 4 jaartjes wachten.

Om even duidelijk te zijn:

Ik ben toch echt 15 emo.gif

Op mijn page staat het ook.

Maar er staat idd bij ''Over Mezelf'' dat ik nog 14 ben emo.gif

Zo extreem oud is 15 nou ook weer niet hoor. emo.gif

Ik denk dat 14/15 jaar in dezelfde categorie valt. emo.gif

Ik ben bijzonder slim en ik heb veel levenservaring met de meeste dingen.

Ik ben dan wel 15 :duh:

Maar kheb zegmaar de hersens van een 17-18 jarige.

Link to comment
Delen op andere websites

Je ouders overhalen is in mijn ogen nooit (Of zelden) een goed idee. Een discussie voeren en iets voorstellen kan natuurlijk altijd. Maar als jouw ouders er bezwaren tegen hebben, om wat voor redenen dan ook, dan hoor je je daar bij neer te leggen. Tot je volwassen bent heb je immers gewoon naar je ouders te luisteren. Ik ben het ook wel eens (Lees: regelmatig) ergens niet mee eens, en ik krijg ook het liefst alles cadeau, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je ouders hoeven niet altijd overstag te gaan, ook al vind jij van wel. Wat wel belangrijk is binnen het gezin, is dat dit soort dingen bespreekbaar zijn. Want ja, als je ouders iets afkeuren, dan wil je natuurlijk wel weten waarom. Nu heb ik al een vrij opgefokte moeder, maar ik kan bij haar duidelijk zien wanneer het echt 'nee' is, en het voor mij geen zin heeft om erop door te gaan.

Waarom zou je een discussie voeren zonder doel het overhalen van je ouders? Dat is imo gewoon verspilde tijd. En het is soms prima om je ouders over te halen. Je ouders hebben niet altijd gelijk, en zullen dus soms ook moeten in zien dat ze eerder fout zaten.

mijn vader overhalen om een benzine auto te kopen in plaats van die verdomde tractor diesels :puh:

heb al geprobeerd prijzen te vergelijken

diesel goedkoper in brandstof, maar niet in belasting

benzine duurder in brandstof, en minder duur qua belasting

heb geen idee eigenlijk

Tot een kilometer of 20.000-25.000 is benzine goedkoper. Maar waarom zou je dat eigenlijk willen?

iemand die 14 jaar oud is, is niet echt oud genoeg om zelf te beslissen wat hij wil gaan doen. Ik zou nog maar even 4 jaartjes wachten.

Ligt eraan wat hij/zij moet beslissen. Oké als je ouders het op die leeftijd niet goed vinden dat je tot 2 uur naar de disco gaat, maar als je gewoon eens zelf naar b.v. de bios wil moet je dat zelf kunnen bepalen op die leeftijd.

Ik ben bijzonder slim en ik heb veel levenservaring met de meeste dingen.

Ik ben dan wel 15 :duh:

Maar kheb zegmaar de hersens van een 17-18 jarige.

Dat zegt jongen van 20 ook over zijn vriendin van 14. Maar ook alleen omdat hij graag wil dat ze dat is ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Je ouders overhalen is in mijn ogen nooit (Of zelden) een goed idee. Een discussie voeren en iets voorstellen kan natuurlijk altijd. Maar als jouw ouders er bezwaren tegen hebben, om wat voor redenen dan ook, dan hoor je je daar bij neer te leggen. Tot je volwassen bent heb je immers gewoon naar je ouders te luisteren. Ik ben het ook wel eens (Lees: regelmatig) ergens niet mee eens, en ik krijg ook het liefst alles cadeau, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je ouders hoeven niet altijd overstag te gaan, ook al vind jij van wel. Wat wel belangrijk is binnen het gezin, is dat dit soort dingen bespreekbaar zijn. Want ja, als je ouders iets afkeuren, dan wil je natuurlijk wel weten waarom. Nu heb ik al een vrij opgefokte moeder, maar ik kan bij haar duidelijk zien wanneer het echt 'nee' is, en het voor mij geen zin heeft om erop door te gaan.

Waarom zou je een discussie voeren zonder doel het overhalen van je ouders? Dat is imo gewoon verspilde tijd. En het is soms prima om je ouders over te halen. Je ouders hebben niet altijd gelijk, en zullen dus soms ook moeten in zien dat ze eerder fout zaten.

mijn vader overhalen om een benzine auto te kopen in plaats van die verdomde tractor diesels :puh:

heb al geprobeerd prijzen te vergelijken

diesel goedkoper in brandstof, maar niet in belasting

benzine duurder in brandstof, en minder duur qua belasting

heb geen idee eigenlijk

Tot een kilometer of 20.000-25.000 is benzine goedkoper. Maar waarom zou je dat eigenlijk willen?

iemand die 14 jaar oud is, is niet echt oud genoeg om zelf te beslissen wat hij wil gaan doen. Ik zou nog maar even 4 jaartjes wachten.

Ligt eraan wat hij/zij moet beslissen. Oké als je ouders het op die leeftijd niet goed vinden dat je tot 2 uur naar de disco gaat, maar als je gewoon eens zelf naar b.v. de bios wil moet je dat zelf kunnen bepalen op die leeftijd.

Ik ben bijzonder slim en ik heb veel levenservaring met de meeste dingen.

Ik ben dan wel 15 :duh:

Maar kheb zegmaar de hersens van een 17-18 jarige.

Dat zegt jongen van 20 ook over zijn vriendin van 14. Maar ook alleen omdat hij graag wil dat ze dat is ;) .

Liever je offtopic reacties voor je houden ;)

supergtagamer

ontopic: Wil je een 16/18 + en ouder spel spelen maar mag het niet? Vraag het aan je vader. Meeste kans dat die het

goed vind en het voor je koopt. Is je moeder boos dat ze het ziet? gewoon zeggen dat het een ander gratis spel is,

maar heb je voorheen wel pech...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...