Jump to content

Nokia 5800 Xpressmusic Review


MJ_Forever

Recommended Posts

Hallo,

mijn eerstvolgende grote aankoop zal hoogstwaarschijnlijk een Nokia 5800 zijn.

Ik zou graag een paar persoonlijke reviews krijgen, dus van personen die er eentje hebben.

Graag wil ik over de volgende dingen meer weten: de camera, het touchscreen, Ovi Store, de gps en de wifi-verbinding. Als je nog belangrijke info hebt over dit toestel, dan mag je het er geruist bij plaatsen, alle hulp/info is welkom :)

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er een gehad, en hij was best wel oke, voor de niet veel eisende gebruiker.

Camera vindt ik matig/redelijk, vergelijkbaar met andere Nokia toestellen.

Touchscreen reageert erg slecht vind ik, in vergelijking met m'n HTC moet ik erg hard drukken, en hij reageert niet altijd even prettig. Vergeleken met een LG Viewtie reageert ie wel goed dan. :7

Ovi is waardeloos. Traag, altijd in update, en beroerde apps. Dingetjes waar je nét niks aan heb. De ene dag kan iets gratis zijn, dan weer €3,- kosten, dan weer gratis, en dan weer €2,50 ofzo.

GPS is goed, ik gebruik hem nog regelmatig als Tom-Tom, en daar mankeert niks aan. Hij heeft snel verbinding en altijd een goed signaal. WI-FI werkt ook vlekkeloos.

Verder vind ik de telefoon zelf erg traag. Opstarten duurt (te) lang, apps, menu, gallerij of wat dan ook openen/sluiten duurt te lang. Hij had zeker een stuk sneller gemogen en gekund. Accu heeft een redelijke levensduur, ik deed er een dag of 4-5 mee, met normaal gebruik. (GPS vreet batterij overigens)

Al met al een redelijk toestel, waar je echt wel wat aan heb. Maar het is zeker niet een van Nokia's betere types.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb er 1 en gebruik hem nog steeds.

Ook ter vervanging van me Viewty.

@Sentasi: Die htc heeft wss een capacitief scherm, die werk op warmte van je vinger, de nokia heeft resistief, daarmee moet je een laag ergens op duwen.

Met de HTC is het gwn vegen dus en met de Nokia duwen.

de camera:

Ik vind de camera niet zo heel goed, maar wel goed genoeg voor ff snel een kiekje van je vrienden ofzow. Maar niet voor de kwaliteit.

het touchscreen:

Die vind ik wel goed, voor een resistief vind ik hem zeker goed. VEEL beter als me viewty en reageert goed. Geen problemen mee gehad. (gebruik hem nog dagelijks, dus. :puh:)

Ovi Store:

Gebruik ik eerlijk gezegd maar weinig. Maar als ik hem gebruik werkt het wel prettig, ik ken geen andere winkels dus heb nix om mee te vergelijken.

de gps:

Het duurt soms wel even voordat hij hem vind maar als hij hem heeft direct goede verbinding en verliest hem nooit. (tenminste, bij mij dan.)

Hij update ook redelijk snel en heeft evenveel vertraging als onze Garmin Nuvi

wifi-verbinding:

Goed, werkt zoals het hoort, geen problemen mee gehad.

Kan bij de meeste verbindingen gewoon verbinding maken, ww invoeren evt. en klaar.

Bij me thuis verbinding had ik wat problemen maar na wat googlen kwam ik er wel uit.

Gebruik hem ook heel vaak, als ik in de serre zit bijv. even snel gtaf wil checken, op school tijdens de pauze. (op me huidige school kan dat niet meer. :@ Moet je voor inloggen en dat wil hij niet..)

wat ik verder nog te vertellen heb is dat ze best vaak firmware updates uitbrengen.

Dus wat ik je dan ook aanraadt als je hem hebt, hem eert aan de pc legt en laat updaten. Hij is door de updates een HEEL stuk sneller geworden.

Muziek speler werkt ook goed, heel makkelijk bijv. ander nummer zoeken. Hij heeft stereo speakers. een equalizer.

Veel apps voor beschikbaar en mooie thema's. Ook games zijn geen probleem, heb er momenteel meerdere op staan.

Hij heeft ook bewegings sensor, dus als je hem plat houd gaat hij over in landscape modus.

Dat was het wel denk ik. :puh:

Hopelijk had je er wat aan.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb er 1 en gebruik hem nog steeds.

Ook ter vervanging van me Viewty.

@Sentasi: Die htc heeft wss een capacitief scherm, die werk op warmte van je vinger, de nokia heeft resistief, daarmee moet je een laag ergens op duwen.

Met de HTC is het gwn vegen dus en met de Nokia duwen.

de camera:

Ik vind de camera niet zo heel goed, maar wel goed genoeg voor ff snel een kiekje van je vrienden ofzow. Maar niet voor de kwaliteit.

het touchscreen:

Die vind ik wel goed, voor een resistief vind ik hem zeker goed. VEEL beter als me viewty en reageert goed. Geen problemen mee gehad. (gebruik hem nog dagelijks, dus. :puh:)

Ovi Store:

Gebruik ik eerlijk gezegd maar weinig. Maar als ik hem gebruik werkt het wel prettig, ik ken geen andere winkels dus heb nix om mee te vergelijken.

de gps:

Het duurt soms wel even voordat hij hem vind maar als hij hem heeft direct goede verbinding en verliest hem nooit. (tenminste, bij mij dan.)

Hij update ook redelijk snel en heeft evenveel vertraging als onze Garmin Nuvi

wifi-verbinding:

Goed, werkt zoals het hoort, geen problemen mee gehad.

Kan bij de meeste verbindingen gewoon verbinding maken, ww invoeren evt. en klaar.

Bij me thuis verbinding had ik wat problemen maar na wat googlen kwam ik er wel uit.

Gebruik hem ook heel vaak, als ik in de serre zit bijv. even snel gtaf wil checken, op school tijdens de pauze. (op me huidige school kan dat niet meer. :@ Moet je voor inloggen en dat wil hij niet..)

wat ik verder nog te vertellen heb is dat ze best vaak firmware updates uitbrengen.

Dus wat ik je dan ook aanraadt als je hem hebt, hem eert aan de pc legt en laat updaten. Hij is door de updates een HEEL stuk sneller geworden.

Muziek speler werkt ook goed, heel makkelijk bijv. ander nummer zoeken. Hij heeft stereo speakers. een equalizer.

Veel apps voor beschikbaar en mooie thema's. Ook games zijn geen probleem, heb er momenteel meerdere op staan.

Hij heeft ook bewegings sensor, dus als je hem plat houd gaat hij over in landscape modus.

Dat was het wel denk ik. :puh:

Hopelijk had je er wat aan.

Tuurlijk heb ik er wat aan, bedankt voor de uitleg, zo-ook aan de anderen.

Ik ben overtuigd om er een te kopen, ondanks de enkele negatieve kantjes.

Ik vind de camera goed als je kan filmen zonder dat er blokjes (pixels) op het scherm komen, zo ook bij foto's.

Gevoelsensor die in de nokia 5800 zit, is beter dan de warmtesensor van bijvoorbeeld de samsung star. Een samsung star kan dus makkelijk ontgrendeld worden in je broekzak zonder dat je het weet. Ovi zal ik enkel gebruiken om enkele sociale netwerk-apps te downloaden en enkele gratis spelletjes.

Allemaal bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...