Jump to content

Xp cd boot niet?


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

ik heb op dit moment vista enterprise service pack 2 op mijn pc, ik zou hem graag willen downgraden naar XP corporate professional.

Maar op 1 of andere manier boot hij niet de keyboard is geen usb keyboard maar een gewoon ps/2, hij reageert wel gewoon als ik naar bios wilt gaan dus daaraan ligt het niet.

ik heb cd op 1st boot device gedaan en load other boot device off gezet maar alsnog boot hij niet.

moet ik cd als primary IDE zetten en de HDD als second IDE ? of moet ik daar van afblijven?

alvast bedankt.

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

Druk tijdens het BIOS POST scherm eens op F8 om te kijken of je een opstartkeuze scherm krijgt.

ja, alleen bij mij is het f2 setup

en f11 boot menu.

ik had 1st boot device op cd/dvd gezet

en de rest van de boot devices ook.

Maar als er geen cd in zit dan kan hij niet opstarten omdat de hdd niet bij een boot device staat en ik heb ook de ''try other boot devices'' off gezet.

Dus ik doe een cdtje erin er staat Searching for boot on cd ( ofzo) OK....

press any key to boot.

Ik druk je ziet van die knipper lichtjes op toetsenbord en ja hoor hij boot NIET, vista enterprise OS boot gewoon...

wat moet ik doen ik had getwijfelt om de PRIMARY IDE hdd uit te zetten en primary ide CD te maken

en hdd op second master IDE te zetten of is dat niet goed?

iemand idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...