Jump to content

Computer valt telkens uit


Wanted

Recommended Posts

Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn computer. Soms als ik een spel aan het spelen ben, dan wordt het beeld ineens zwart en gaat het waaiertje harder blazen. Daarna geeft het beeldscherm weer: "No Input" en wordt het lampje oranje (normaal is die blauw). Als ik mijn hand naast de computer houd, dan komt er veel warmte van de pc af. De enige manier om hem dan weer te laten werken, is om de pc opnieuw op te laten starten.

De spellen waarbij hij vast loopt zijn onder andere SA-MP en Battlefield Bad Company 2. Het rare aan dit probleem is dat hij het de ene dag wel gewoon goed doet, en de andere dag ineens weer uitvalt.

Mijn specs (ligt het wss niet aan):

(Ik heb de afbeeldingen van de bb code uitgeschakeld want ik kreeg allemaal 'No Hotlinking' plaatjes :7)

Rapport

Uitgevoerd op 12-9-2010, 11:33:43

[table=border] Computer|Fabrikant:|System manufacturer  

 |Computermodel:|System Product Name   |Systeemtype:|x64 (64-bit) system  

    

 Moederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.  

 |Model:|P5N73-AM  

 |BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD  

 |BIOS Model:|Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, version ASUS P5N73-AM ACPI BIOS Revision 0201  

 |Aansluitingen:|PCI1 (Free), PCI2 (In use), PCIEX16_1 (In use), PCIEX1_1 (Free)  

 |Poorten:|PRI_IDE (None), FLOPPY (Floppy drive), COM1 (Serial), PS/2 Keyboard (Keyboard), PS/2 Mouse (Mouse), USB12 (USB), USB34 (USB), USB56 (USB), USB78 (USB), LINE_IN (Audio), LINE_OUT (Audio), MIC_IN (Audio), CD_IN (Audio), SPDIF_OUT (Audio), AAFP (Audio), SPEAKER (Audio), LAN_1 (Network), SATA1 (None), SATA2 (None), SATA3 (None), SATA4 (None), CHASSIS (None), CPU_FAN (None), PWR_FAN (None), CHA_FAN (None)  

    

 Processor|Model:|Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (Dual Core)  

 |Kloksnelheid:|3166 MHz  

 |Socket & Cache(s):|Socket 775, 6.144 KB L2 Cache  

    

 Geheugen|Grootte:|4.095 MB RAM  

 |Type(s):|2.048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 2.048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)  

    

 Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)  

 |Grootte:|931,50 GB (882,68 GB (C:) + 48,83 GB (D:) )  

 |Vrije ruimte:|809,44 GB (766,51 GB (C:) + 42,93 GB (D:) )  

    

 Stations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Unknown, F: Unknown, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf  

 |Model(len):|A: Unknown, C: WDC WD10EACS-00D6B1 ATA Device IDE, D: Generic STORAGE DEVICE USB Device USB, E: TSSTcorp CDDVDW SH-S223Q ATA Device, F: XSV V4X2NCT SCSI CdRom Device, G: Unknown, H: Unknown, I: Unknown, J: Unknown  

    

 Geluidskaart|Fabrikant:|Microsoft  

 |Model:|High Definition Audio-apparaat  

    

 Videokaart|Model:|NVIDIA GeForce 9800 GTX+  

 |Beeldprocessor:|GeForce 9800 GTX+ (0x0613)  

 |Geheugengrootte:|512 MB VRAM  

 |Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, version 8.17.12.5896  

    

 Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

 |Model:|Algemeen PnP-beeldscherm  

 |Schermresolutie:|1680x1050 (Widescreen 16:10 WSXGA+)  

 |Kleurdiepte:|32-bit  

 |Frequentie:|59 Hz  

    

 Muis|Fabrikant:|Microsoft  

 |Model:|PS/2-compatibele muis  

 |Aantal knoppen:|2  

 |Aansluiting:|PS/2  

    

 Toetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat  

 |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

 |Functietoetsen:|12  

    

 Netwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce-netwerkcontroller (), Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3)  

    

 DirectX|Versie:|11.0  

    

 Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate   

 |Versie:|6.1.7600  

 |Service Pack:|None     [/table]

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Ik denk zelf dat het aan mijn videokaart ligt. Wat denken jullie?

MVG,

Wanted

Link to comment
Delen op andere websites

De temperatuur van idle was 49 graden ongeveer. On load heb ik niet kunnen meten omdat hij toen weer uitviel. Daarna heb ik de kast opengemaakt om te kijken of daar iets mis was. Er was amper stof, dus daar ligt het probleem ook niet. Ook de kabels zaten goed aangesloten volgens mij. Toen wou ik kijken hoe warm de videokaart nou precies was. En de stang die van de videokaart naar de waaier liep was erg heet. Op de foto hieronder heb ik aangegeven welke stang ik bedoel.

http://i54.tinypic.com/2lapow9.jpg

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<<

Ik ga nu testen of het waaiertje van de videokaart wel draait. Draait hij, dan ga ik funmark downloaden.

EDIT:

Toen ik net opnieuw opstarte, kreeg ik deze foutmelding:

* Warning System BOOT Fail *

Your system last boot fail or POST interrupted

Please enter setup to load default and reboot again

Nadat ik bij de setup de default instellingen geladen heb werkte hij weer.


EDIT2:

Probleem gevonden!

Het waaiertje van mijn videokaart draait niet!

Ik ga morgen of overmorgen dus langs een computerwinkel om hem te laten repareren.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...