Jump to content

Server open zetten voor anderen


Donald F. Duck

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb maar eens besloten om een simpele SA-MP server op te zetten om met vrienden eens te spelen. Dit is allemaal gelukt enzo, maar als ik de server wil open zetten gaat dat niet voor anderen. Ik heb toen gegoogled waarom, toen zag ik staan dat ik iets van DMZ aan moest zetten. Dit gedaan, hierna werkte alles. Alleen heb ik dan als probleem dat het internet op de rest van de computers op dit netwerk hier wel eens uit wil vallen als deze functie aan staat. Dit is niet zo fijn, want ik wil ook wel eens spelen op tijden dat een ander op ons netwerk moet.

Is er een manier om te zorgen dat de rest wel mijn server ziet zonder dat ik de DMZ aan moet zetten? Ik heb als router een Belkin F5D8233-4v3(01) met firmware versie 3.01.10.

Op portforward.com zag ik niks staan over SA-MP met deze router.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel toevallig heb ik net dezelfde router.

Als je inlogt op je router, klik je links in het menu op Virtuele Servers, onder het kopje Firewall.

Vul in:

[table=header]|Activeren|Beschrijving|Binnenkomende poort|Type|Persoonlijk IP-adres|Persoonlijke poort

1|√|SA-MP server|7777|TCP&UDP|192.168.2.[200]|7777[/table]

Je persoonlijk IP adres weet je, aangezien je ook je computer in de DMZ kan plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu als instellingen:

[table=header]|Activeren|Beschrijving|Binnenkomende poort|Type|Persoonlijk IP-adres|Persoonlijke poort

1|√|SA-MP|7778|TCP&UDP|192.168.2.10|7778[/table]

Ja, in server.cfg heb ik als poort 7778 ingesteld.

Ik zal het straks weer proberen, als het dan nog niet werkt bewerk ik dit bericht wel.

Edit: Hm, alles goed ingesteld, nu kan mijn vriend wel de server met de ping en de lijst van mensen die ingame zien, maar joinen gaat niet:

Connecting to *************...

The server didn't respond. Retrying...

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, hij heeft SA-MP 0.3b R3, de nieuwste, ik ook. Ik kan er wel in via mijn interne IP (127.0.0.1:7778) en ook externe IP (84.***.***.***:7778).

maar heb je ook de 0.3b server pack, zo niet, kopieer de include en gamemodes map (plugins indien van toepassing) verwijder alles, download de nieuwe server pack en plak je gamemodes en filterscripts map over de andere heen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...