Morph1 Geplaatst: 13 september 2010 Rapport Geplaatst: 13 september 2010 (bewerkt) hallo, ben bezig met een parkour, en als je dan door een pickup heen rijd verandert je monstertruck naar een sanchez (crossmotor) alleen als ik erdoorheen rijd doet hij het niet:S kan iemand hier even naar kijken new sanchezinfo; new parkoursanchez; public OnGameModeInit() { sanchezinfo = CreatePickup(1239, 19, -2208.03442383, -474.68435669, 237.65917969, 0); // pickup sanchez return 1; } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == sanchezinfo) { DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); parkoursanchez = CreateVehicle(468,0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000); PutPlayerInVehicle(playerid, parkoursanchez, 0); } return 1; } alvast heel erg bedankt Bewerkt: 13 september 2010 door Morph1 Reageren
Freaksken Geplaatst: 13 september 2010 Rapport Geplaatst: 13 september 2010 (bewerkt) Uit mijn Adminhelp FS: //Bovenaan new Car; new Float:X, Float:Y, Float:Z; new Float:RaceX, Float:RaceY, Float:RaceZ, Float:Angle; new Float:VelocityX, Float:VelocityY, Float:VelocityZ; //Onderaan stock SwitchVehicle(playerid,vehicleid) { GetPlayerPos(playerid, RaceX,RaceY,RaceZ); //bepaal de positie van de speler GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid),Angle); //bepaal de angle van het voertuig GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), VelocityX, VelocityY, VelocityZ); //bepaal de snelheid van het voertuig DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); //destroy het voertuig Car = CreateVehicle(vehicleid,RaceX,RaceY,RaceZ,Angle,-1,-1,0); //maak een nieuw voertuig PutPlayerInVehicle(playerid,Car,0); //zet de speler in het voertuig SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), VelocityX, VelocityY, VelocityZ); //zet de snelheid van het voertuig } //Gebruiken SwitchVehicle(playerid,vehicleid); EDIT: ohja srry en dit was ik vergeten: het type, moet 14 zijn, anders kan je het niet oppakken met een voertuig. Maar dan zakt het pickup wel door zelfgeplaatste objecten. http://wiki.sa-mp.com/wiki/PickupTypes Bewerkt: 13 september 2010 door Freaksken Reageren
Megadreams Geplaatst: 13 september 2010 Rapport Geplaatst: 13 september 2010 Helaas vallen zo goed als alle pickups behalve de bribe alleen op te pakken als je te voet bent, echter kan je wel een check gebruiken om te zien of de speler dicht bij de pickup is. Reageren
Big Boss Geplaatst: 13 september 2010 Rapport Geplaatst: 13 september 2010 Verander je pickuptype eens van 19 naar 14. Volgens de wiki moet het dan wel mogelijk zijn om 'm met een voertuig op te pakken. Reageren
Morph1 Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 september 2010 ok hij veranderd nu wel maar is het echt niet mogelijk om op een zelfgeplaatst object te landen Reageren
Freaksken Geplaatst: 13 september 2010 Rapport Geplaatst: 13 september 2010 ok hij veranderd nu wel maar is het echt niet mogelijk om op een zelfgeplaatst object te landen Nooit, geprobeerd eigenlijk op zelfgeplaatste objecten, maar je kan er van uitgaan dat de wiki correct is. Je kan ook (race)Checkpoints gebruiken. Verander je pickuptype eens van 19 naar 14. Volgens de wiki moet het dan wel mogelijk zijn om 'm met een voertuig op te pakken. OK, dus nu zeg je juist hetzelfde als ik zei in mijn edit. Reageren
Big Boss Geplaatst: 13 september 2010 Rapport Geplaatst: 13 september 2010 OK, dus nu zeg je juist hetzelfde als ik zei in mijn edit. Overheen gelezen, sorry. Reageren
Morph1 Geplaatst: 14 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 september 2010 maar het zou dus wel werken als ik setvehiclepos(coordinaad van pickup); doe? Reageren
Freaksken Geplaatst: 14 september 2010 Rapport Geplaatst: 14 september 2010 (bewerkt) Je kan ook dit doen. Wat MD bedoelt: //Je maakt een pickup maar neem niet type 14, omdat dit door objecten heengaat: CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, Virtualworld); //En dan ook deze functie gebruiken: if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, Float:range, Float:x, Float:y, Float:z)) { } EDIT: maar het zou dus wel werken als ik setvehiclepos(coordinaad van pickup);doe? Neen, hoe kan je dat pickup nu oppakken als het naar beneden zakt voor je erbij bent. Bewerkt: 14 september 2010 door Freaksken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.