Jump to content

help met car change pickup


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo, ben bezig met een parkour, en als je dan door een pickup heen rijd verandert je monstertruck naar een sanchez (crossmotor)

alleen als ik erdoorheen rijd doet hij het niet:S

kan iemand hier even naar kijken

new sanchezinfo;
new parkoursanchez;


public OnGameModeInit()
{
   sanchezinfo = CreatePickup(1239, 19, -2208.03442383, -474.68435669, 237.65917969, 0); // pickup sanchez
   return 1;
}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == sanchezinfo)
{
    DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));
    parkoursanchez = CreateVehicle(468,0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000);
    PutPlayerInVehicle(playerid, parkoursanchez, 0);
}
return 1;
}

alvast heel erg bedankt :bier:

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst: (bewerkt)

Uit mijn Adminhelp FS:

//Bovenaan
new Car;
new Float:X, Float:Y, Float:Z;
new Float:RaceX, Float:RaceY, Float:RaceZ, Float:Angle;
new Float:VelocityX, Float:VelocityY, Float:VelocityZ;

//Onderaan
stock SwitchVehicle(playerid,vehicleid)
{
GetPlayerPos(playerid, RaceX,RaceY,RaceZ); //bepaal de positie van de speler
GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid),Angle); //bepaal de angle van het voertuig
GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), VelocityX, VelocityY, VelocityZ); //bepaal de snelheid van het voertuig
DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); //destroy het voertuig
Car = CreateVehicle(vehicleid,RaceX,RaceY,RaceZ,Angle,-1,-1,0); //maak een nieuw voertuig
PutPlayerInVehicle(playerid,Car,0); //zet de speler in het voertuig
SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), VelocityX, VelocityY, VelocityZ); //zet de snelheid van het voertuig
}

//Gebruiken
SwitchVehicle(playerid,vehicleid);

EDIT: ohja srry en dit was ik vergeten: het type, moet 14 zijn, anders kan je het niet oppakken met een voertuig. Maar dan zakt het pickup wel door zelfgeplaatste objecten.

http://wiki.sa-mp.com/wiki/PickupTypes

Bewerkt: door Freaksken
Geplaatst:

Helaas vallen zo goed als alle pickups behalve de bribe alleen op te pakken als je te voet bent, echter kan je wel een check gebruiken om te zien of de speler dicht bij de pickup is.

Geplaatst:

ok hij veranderd nu wel maar is het echt niet mogelijk om op een zelfgeplaatst object te landen

Nooit, geprobeerd eigenlijk op zelfgeplaatste objecten, maar je kan er van uitgaan dat de wiki correct is.

Je kan ook (race)Checkpoints gebruiken.

Verander je pickuptype eens van 19 naar 14. Volgens de wiki moet het dan wel mogelijk zijn om 'm met een voertuig op te pakken.

OK, dus nu zeg je juist hetzelfde als ik zei in mijn edit. :ch:

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan ook dit doen.

Wat MD bedoelt:

//Je maakt een pickup maar neem niet type 14, omdat dit door objecten heengaat:
CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, Virtualworld);
//En dan ook deze functie gebruiken:
   if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, Float:range, Float:x, Float:y, Float:z))
   {
   }

EDIT:

maar het zou dus wel werken als ik

setvehiclepos(coordinaad van pickup);doe?

Neen, hoe kan je dat pickup nu oppakken als het naar beneden zakt voor je erbij bent. :puh:

Bewerkt: door Freaksken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...